אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעל השליטה בקיקה ישראל: "אנחנו ממש לא איקאה" צילום: אוראל כהן

בעל השליטה בקיקה ישראל: "אנחנו ממש לא איקאה"

רמי לוי: "אסטרטגיית המחיר תמשיך לשלוט בקמעונאות המזון גם בחמש השנים הקרובות"; רמי שביט: "לי אין מיילים - שלא יבלבלו לי את השכל"

24.03.2011, 13:24 | גיל קליאן

"קיקה הוא מותג מתבקש במדינת ישראל. הוא חדש, הוא שונה, הוא רחב וגדול". כך אמר היום סלומון בטיטו, בעל השליטה (85%) בקיקה ישראל. בטיטו דיבר בכנס השיווק הדינמי של המרכז ללימודים אקדמיים שנערך היום ברמת גן.

"היום אתה בא לחנות ורואה 15 סלונים בתצוגה. בקיקה אתה מדבר על 70 סלונים שנותנים תשובה לכל חתכי האוכלוסייה. אתה יכול ב-2,000 שקל וגם ב-30 אלף שקל. כנ"ל מטבחים וכנ"ל מחלקות אחרות שרובן לא קיימות בארץ. אני לא מכיר מחלקת תינוקות של 1,200 מ"ר. אנחנו ממש לא איקאה - אנחנו נהיה מרכז מותגים. אנחנו איקאה ומרכז מותגים".

"אנחנו מדברים על חנות של 50 אלף פריטים שאין דבר כזה בארץ, אז זה הרעיון". בטיטו סירב לדבר על תוכניות השיווק של קיקה בישראל, בפרט מול מתחרים בעולם הפיזי והדיגיטלי - ואמר כי "אנחנו עובדים על זה".

החנות הראשונה של קיקה בישראל צפויה להיפתח ברבעון השלישי של 2011 באזור התעשייה פולג בנתניה.

רמי לוי, בעל השליטה ברשת שיווק השקמה, סיפר היום בכנס כי בפאנל שהיה לפני חמש שנים דיברו על חוויית קנייה - אך הוא דיבר על מחירים נמוכים. לדבריו, אסטרטגיית המחיר תמשיך לשלוט בקמעונאות המזון גם בחמש השנים הקרובות. "הלקוח לא פראייר", אמר. לוי העריך עוד כי חנויות ההארד דיסקאונט יהוו 85% משוק המזון עוד 5 שנים.

לוי ובעל השליטה בקבוצת המשביר לצרכן, רמי שביט, העבירו את המסר שלמרות כל הטכנולוגיות המתקדמות - עולם הריטייל יישאר עולם של חנויות ומיקומים. לדברי שביט, "מבחינתי, חנות וירטואלית היא עוד חנות - היא לא תחליף את הסניפים. אם היינו חושבים שהעולם לא שם - לא היינו מקימים חנויות. אם נשב פה עוד חמש שנים - תגידו שצדקתי".

שביט הוסיף: "לי אין מיילים - למה? לא נעים לי להגיד פה, שלא יבלבלו לי את השכל כל היום. אנשים יושבים כל היום על המיילים, יגידו לך 'אני בלי מייל לא חי'". שביט פנה ללוי, ושאל אותו אם לו יש מייל. על כך ענה לוי כי "לי אין מייל כי אני לא יודע להשתמש בו. אבל יש לי את הפקידה שלי".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
האם באמת רמי שביט נמצא מאחור?
צרם לי לשמוע את רמי שביט מתבטא בצורה כזו על כך שאין לו כתובת דואר "כדי שלא יבלבלו לו את השכל ", מר שביט רק לעדכונך: היום זה כבר לא מיילים היום מדברים ברשתות חברתיות ואם לא תהיו שם תמצאו את עצמכם מהר מאוד כמו המשביר המיושן של פעם ,,, מר יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק בפרטנר, הסביר את תוצאות המהלך השיווקי של חברת הסלולר בתחום הטלפונים החכמים והוכיח איך תוך 3 חודשים הצלחו להגיע לנתח שוק כל כך גדול של כ- 70% דרך רשתות חברתיות ,,, אז טיפ קטן : אולי צריך ללמוד מהגדולים ולא לזלזל מול קהל מכובדים שנכח בכנס . עוד להערכתי הקנייה המקוונת בישראל תלך ותתעצם , ותגיע ל- כ- 15% בעשור הבא דור ה "Y "אינו הדור של פעם ,,, כולם מחוברים ,,,,.
סימה , באר שבע  |  09.05.11
11.
מוכיח ביטחון או מעבר לכך משהו שאנחנו עוד לא יודעים
עקביותו של בטיטו רק מעידה על כך שקיימים אלמנטים מאחורי הכלאים שכנראה אף אחד לא כל כך יודע אני מאמין לו נראה לי שהולכת להיות הצלחה מסחררת לאותו חברה אוסטרית שנוחתת כאן בישראל. כל הכבוד בחור בעל תעוזה רבה ואין בכלל מה לדבר על כך שהוא אחד הממולחים.
גלבוע , רמת אביב  |  30.03.11
לכל התגובות