אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלה נידף: בעלי ניסאן ליף מדווחים שנתקעו ללא חשמל לנסיעה

עלה נידף: בעלי ניסאן ליף מדווחים שנתקעו ללא חשמל לנסיעה

ניסאן הצהירה כי המכונית החשמלית שלה מסוגלת להגיע לטווח נסיעה של 180 קילומטרים, אך לאחרונה מדווחים נהגים שרכשו אותה כי מדובר בטווח קצר בהרבה

26.03.2011, 09:17 | תומר הדר

ניסאן ליף החשמלית מתהדרת בטווח נסיעה של כ-180 קילומטרים - טווח שאינו שונה משמעותית מזה של רנו פלואנס ZE החשמלית שתשווק בקרוב בישראל, אשר מבוססת על מכלולים המשותפים גם לליף.

אולם לאחרונה, שמעות תלונות גוברות והולכות בנוגע לטווח הנסיעה שעליו הצהירה חברת ניסאן. בשבוע האחרון, כחודש לאחר תחילת שיווקה של הליף בארה"ב, התגלו מספר מקרים, בהם דיווחו בעלי ניסאן ליף על כך שמכוניתם עברה כמעט ללא התרעה ל"מצב זחילה". מצב זה שמור למקרים שבהם החשמל לנסיעה עומד להיגמר והמכונית עוברת ל"זחילה" כדי לחסוך בחשמל.

הסיבה העיקרית לתופעה זו, מדווחים אמצעי תקשורת בארה"ב, היא שנהגים מנסים לבחון את הצהרותיה של חברת ניסאן בנוגע לטווח נסיעה של 180 קילומטרים, אך מצליחים בפועל לנסוע לטווח קצר יותר. לטענתם של בעלי ניסאן ליף, אשר שטחו את תלונותיהם בפורום משותף לבעלי ניסאן, הליף מסוגלת להגיע למצב שבו מרגע הדלקת מנורת ההתרעה על טווח נמוך, עובר פרק זמן קצר בלבד עד שהמכונית נעצרת לחלוטין ללא חשמל.

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
רכבים חשמליים
פשוט לא כרגע, ולא ברור מתי כדאי יהיה בכלל ללכת לכוון הזה. מי שרוכש רכב חשמלי שם את כספו על קרן הצבי, מי יקנה ממנו את הרכב אחרי שנה ?? בדיוק כמו שיש היום רכבים היברדיים בני שנתיים ויותר, מישהו יודע כמה ירידת ערך יש להם ??? בקיצור לא כדאי להיות שפן נסיון של אף אחד.
אמיר , תל אביב  |  23.11.11
26.
אלה חבלי לידה, עוד 5 שנים יסעו בכבישים רכבים חשמליים שנוסעים 2000 ק"מ בלי טעינה
כמו כל טכנולוגיה לא בשלה, גם המכונית החשמלית עדיין לא מפותחת מספיק. עוד 5 שנים אני חושב שיהיה ניתן לנסוע 2000 ק"מ בלי טעינה, וזמן הטעינה יהיה כ-10 דקות (בניגוד לשעה כיום). כרגע אין טעם לרכוש את המכוניות האלה, הם לא בשלות לשוק
28.03.11
25.
חישוב עלויות מפורט
רכב חשמלי יכול לנסוע כ 7 ק"מ על קילוואט שעה שמחירו 48 אגורות, זה כ 7 אגורות לק"מ במחיר חשמל ביתי. בסוללה לרכב כמו רנו פלואנס יש 25 קילוואט שעה וללא מזגן ואורות הטווח הוא 175 ק"מ. מזגן צורך כ 1 קילוואט ולכן הפעלה של מזגן במשך שעתיים מקצרת את הטווח ב 15 ק"מ. זו כנראה הסיבה שהטווח המוצהר הינו 160 ק"מ. אורות (בזבזניים) צורכים כ 0.1 קילוואט והשפעתם זניחה (כ 2 ק"מ) יתר המערכות החשמליות ברכב עוד יותר חסכוניות. לגבי עלות הרכב, כיוון שהגיר הוא בתמסורת קבועה ולכן פשוט וזול. כיוון שאין צורך במערכת קירור ושימון, הזרקת דלק ומחשב הצתה מדובר במכונית זולה משמעותית (כ -25%) מרכב בנזין דומה. מחיר הסוללה הינו כ 15-20 אלף דולר (70 אלף שקל) ואורך החיים שלה הוא 2000 טעינות או 320,000 ק"מ. זה מוסיף 25 אגורות לכל ק"מ. סה"כ מחיר הרכב (כולל רווח סביר) אמור להיות בסביבות 80 אלף שקל ומחיר לק"מ 32 אגורות (לא לקחתי בחשבון מחיר מוזל לחשמל בגלל טעינה בלילה או בהסכם מיוחד). אם בטר פלייס מתכננים לגבות מחירים דומים לאילו אני מעריך שהם יצליחו בגדול. אם הם (או רשויות המס) יהיו חמדניים יותר הם עלולים להכשיל או לעכב את המעבר לטכנולוגיה החשמלית שהינה נקיה וזולה.
יאיר אורבך , שומרון  |  28.03.11
לכל התגובות