מיסז'ניקוב: "יזמים לא משקיעים בתיירות בשל חוסר אמון של הבנקים"
שר התיירות דיבר בוועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות שנערכת בחסות "כלכליסט". עו"ד יהודה רווה: "אם ישראל תישאר שקטה זמן מה, לא יהיה מקום לכל התיירים שיגיעו לכאן"
"יזמים נרתעים להשקיע פה בגלל חוסר אמון של המערכת הבנקאית במתן אשראי לפרויקטים בתחום התיירות". כך אמר היום (ד') שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שפתח את ועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות, שנערכת בחסות "כלכליסט". שר התיירות פנה לאלי כהן, כיום בכיר בבנק הפועלים ובעבר איש ענף התיירות, ואמר לו: "את זה אני מפנה אלייך. אתה יכול לתקן את זה. אתה נאמן של ענף התיירות".
"תיירות היא ענף 'ישן', אבל עדיין הגדול ביותר ואף המהנה ביותר. אם ישראל תישאר שקטה במשך זמן מה, לא יהיה מספיק מקום לארח את כל התיירים שיגיעו לכאן". כך אמר עו"ד יהודה רווה, במסגרת פאנל בנושא "תיירות כמנוף לצמיחה כלכלית". לגבי הטענה החוזרת ונשנית בענף התיירות המקומי, לפיה מחסור בחדרי מלון מגביל את העלייה בתנועת התיירים, אמר עו"ד רווה: "הלוואי והבעיה שלנו תהיה עודף תיירים ומחסור בחדרים. אני חושב שישראל לא משקיעה מספיק בתדמית שלה. אנחנו צריכים להשקיע יותר בקידום כדי למשוך לכאן תיירים".
"חשוב שרשתות מלונות בינלאומיות גדולות ייכנסו לפעול בירושלים", כך אמר במהלך הפאנל ראש אגף קשרי המדינות בארגון התיירות הבינלאומי (UNWTO), ד"ר זולטן סומגי. "כניסה של רשתות בינלאומיות מראה על אמון בענף התיירות", המשיך סומגי, "יש לרשתות הללו גם קהל לקוחות נאמן, ובנוסף זה טוב לשיווק".
"חפשו את מלונות הבוטיק"
"אל תחפשו רק את המותגים הגבוהים", השיב לו אלי כהן, כיום מנהל מטה, שיווק ואחריות חברתית בבנק הפועלים, ובעבר סמנכ"ל באל על ומנכ"ל משרד התיירות, "ירושלים היא המותג, תל אביב היא המותג, אילת תחזור להיות מותג. אל תחפשו רק את המלונות הממותגים, אלא גם את מלונות הבוטיק. המלונות שממוקמים ברחובות הקטנים, ליד הרכבת. ניתן למצוא מלונות כאלה בפריז, בלונדון ובמדריד, וכעת גם בתל אביב ובירושלים".
כהן התייחס גם לפוטנציאל של נתב"ג להפוך לנמל מעבר ("האב") לטיסות בין מדינות: "ישראל יכולה להיות האב. לא כמו ניו יורק, פרנקפורט או הונג קונג, אבל האב שיוכל לשמש נוסעים מדרום אמריקה שיבקשו לבקר באירופה, עם עצירה בישראל. יהיו מיליון אנשים שיטוסו דרך תל אביב ליעדים אחרים, תעשיית התיירות צריכה לדחוף ולקדם את הנושא".
"לפני מספר שנים התחלנו ליצור תוכנית של מכירת תל אביב כיעד לחופשות City Break (חופשות עיר קצרות, י"ג)", המשיך כהן, "אנשים אז צחקו, אבל היום זאת אחת הערים המובילות בסקטור זה. טובה יותר מלונדון או מילאנו. נבנו תשתיות בתל אביב, כפי שכיום עושה עיריית ירושלים. משהו השתנה, יש מהפכה בתיירות בישראל".
2 תגובות לכתיבת תגובה