אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מיסז'ניקוב: "יזמים לא משקיעים בתיירות בשל חוסר אמון של הבנקים"

שר התיירות דיבר בוועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות שנערכת בחסות "כלכליסט". עו"ד יהודה רווה: "אם ישראל תישאר שקטה זמן מה, לא יהיה מקום לכל התיירים שיגיעו לכאן"

30.03.2011, 11:57 | יסמין גיל

"יזמים נרתעים להשקיע פה בגלל חוסר אמון של המערכת הבנקאית במתן אשראי לפרויקטים בתחום התיירות". כך אמר היום (ד') שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שפתח את ועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות, שנערכת בחסות "כלכליסט". שר התיירות פנה לאלי כהן, כיום בכיר בבנק הפועלים ובעבר איש ענף התיירות, ואמר לו: "את זה אני מפנה אלייך. אתה יכול לתקן את זה. אתה נאמן של ענף התיירות".

השר סיפר על רפורמה חדשה של משרדי התיירות והאוצר, שעיקרה מתן מענקים מוגדלים לבניית בתי מלון בירושלים והרחבת מפת אזורי העדיפות בתיירות. כך למשל: מפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות תורחב ותותאם לאזורי הביקוש, ומעתה תכלול גם את אילת, הגליל התחתון ועמק בית שאן; לאחר הפסקה של שלוש שנים, משרד התיירות יעניק מענקים להקמת אטרקציות תיירותיות באזורי עדיפות; קרן השיפוצים למלונות, אשר הופעלה בשנה האחרונה, תוארך ותפעל גם בשנתיים הקרובות; וכן, יוגדלו המענקים לבניית מלונות חדשים בירושלים מ-20% מגובה ההשקעה, ל-28%, בכפוף לאישור מנהלת ההשקעות במשרד התיירות.

"תיירות היא ענף 'ישן', אבל עדיין הגדול ביותר ואף המהנה ביותר. אם ישראל תישאר שקטה במשך זמן מה, לא יהיה מספיק מקום לארח את כל התיירים שיגיעו לכאן". כך אמר עו"ד יהודה רווה,  במסגרת פאנל בנושא "תיירות כמנוף לצמיחה כלכלית". לגבי הטענה החוזרת ונשנית בענף התיירות המקומי, לפיה מחסור בחדרי מלון מגביל את העלייה בתנועת התיירים, אמר עו"ד רווה: "הלוואי והבעיה שלנו תהיה עודף תיירים ומחסור בחדרים. אני חושב שישראל לא משקיעה מספיק בתדמית שלה. אנחנו צריכים להשקיע יותר בקידום כדי למשוך לכאן תיירים".

מלון המלך דוד ירושלים. יוגדלו המענקים לבניית מלונות בעיר מלון המלך דוד ירושלים. יוגדלו המענקים לבניית מלונות בעיר מלון המלך דוד ירושלים. יוגדלו המענקים לבניית מלונות בעיר

"חשוב שרשתות מלונות בינלאומיות גדולות ייכנסו לפעול בירושלים", כך אמר במהלך הפאנל ראש אגף קשרי המדינות בארגון התיירות הבינלאומי (UNWTO), ד"ר זולטן סומגי. "כניסה של רשתות בינלאומיות מראה על אמון בענף התיירות", המשיך סומגי, "יש לרשתות הללו גם קהל לקוחות נאמן, ובנוסף זה טוב לשיווק".

"חפשו את מלונות הבוטיק"

"אל תחפשו רק את המותגים הגבוהים", השיב לו אלי כהן, כיום מנהל מטה, שיווק ואחריות חברתית בבנק הפועלים, ובעבר סמנכ"ל באל על ומנכ"ל משרד התיירות, "ירושלים היא המותג, תל אביב היא המותג, אילת תחזור להיות מותג. אל תחפשו רק את המלונות הממותגים, אלא גם את מלונות הבוטיק. המלונות שממוקמים ברחובות הקטנים, ליד הרכבת. ניתן למצוא מלונות כאלה בפריז, בלונדון ובמדריד, וכעת גם בתל אביב ובירושלים".

כהן התייחס גם לפוטנציאל של נתב"ג להפוך לנמל מעבר ("האב") לטיסות בין מדינות: "ישראל יכולה להיות האב. לא כמו ניו יורק, פרנקפורט או הונג קונג, אבל האב שיוכל לשמש נוסעים מדרום אמריקה שיבקשו לבקר באירופה, עם עצירה בישראל. יהיו מיליון אנשים שיטוסו דרך תל אביב ליעדים אחרים, תעשיית התיירות צריכה לדחוף ולקדם את הנושא".

"לפני מספר שנים התחלנו ליצור תוכנית של מכירת תל אביב כיעד לחופשות City Break (חופשות עיר קצרות, י"ג)", המשיך כהן, "אנשים אז צחקו, אבל היום זאת אחת הערים המובילות בסקטור זה. טובה יותר מלונדון או מילאנו. נבנו תשתיות בתל אביב, כפי שכיום עושה עיריית ירושלים. משהו השתנה, יש מהפכה בתיירות בישראל".

תגיות