אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לכל לייק יש מחיר

לכל לייק יש מחיר

לידיעת הבנקים וחברות הסלולר: הגולשים הם לא באמת חברים שלכם בפייסבוק, הם רק רוצים לקבל מבצעים והנחות

02.04.2011, 13:00 | איתי שמושקוביץ

ההצלחה של פייסבוק והרשתות החברתיות הביאה לפריחה בתחום הייעוץ והשיווק. פתאום כל מי שיודע לעשות לייק ולהעלות תמונה נחשב מומחה לשיווק חברתי, וגם יודע להסביר למה חברות, ארגונים ועסקים חייבים פעילות ונוכחות ברשת החברתית. גופים רבים נתלים בהגדרה המסורתית של "חברים", וחושבים שדרך פייסבוק יוכלו לשמור על קשר עם הלקוחות, שיהפכו לחברים בקהילה שלהם.

מחקר של יבמ שפורסם השבוע גילה את מה שברור לרובנו: כמו קובה גודינג ג'וניור, החברים בפייסבוק רוצים בעיקר דבר אחד - Show me the money. הצרכנים שרואיינו למחקר אמרו שהסיבות העיקריות לניהול קשר עם החברות הן השאיפה לקבל הנחות ולבצע רכישות, ורוב הנשאלים אמרו שהם לא מתקשרים עם עסקים באמצעות אתרים חברתיים.

אף אחד הוא לא באמת חבר, מעריץ או אוהד של בנק, ספק אינטרנט או חברת סלולר. החברות חשבו שההטבות יפתו את הגולשים, ואחרי שאלה יצטרפו לעמוד שלהן הם יהיו קהל שבוי, אבל למעשה הלקוחות לא רואים ערך אמיתי מעבר לצ'ופרים. מבחינת הצרכנים, נראה שפייסבוק הוא עוד ערוץ מידע, כמו אתר אינטרנט של חברה או עסק.

בעבר נרשמנו לאתר האינטרנט של החברה כדי לקבל דקות שיחה חינם או הנחה על פנקס צ'קים, היום צריך לעשות לייק. זה לא אומר שאנחנו מוכנים למערכת יחסים עם הבנק.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
רגע! והם לא ידעו את זה עד עכשיו?? הם באמת חושבים שאנחנו חברים שלהם?
הרי בזק לדוגמא, כל עוד יכלה עשקה את כולנו!! עד לפני כמה שנים דקת שיחה לארה"ב היתה עולה 10-20 ש"ח. האם שכחנו להם את זה? וגם היום, אין תחרות על האינטרנט ולכן קו עם 20MB יעלה לנו 200-300 ש"ח לחודש. האם זה שפוי? אומרים לנו שזה בגלל שהקו של נאוטילוס לא יכול להכיל את כמות המידע. אבל כמה עולה להקים קו נוסף? 300 מיליון שח. שהוא סכום זעום!! אז למה לא מקימים? כי אם יקימו אז 20MB יעלה 50 ש"ח לחודש! ולמה לעשות את זה אם אפשר לחייב פי 4 על אותו קו? בדיוק כמו ששטרואס מוכרת קוטג' בארץ במחיר שהוא גבוה ב 30% מהמחיר שהיא מוכרת בבריטניה ושם מרוויחים פי 2 מכאן. בדיוק כמו שזיתא מוכרת שמן זית בישראל ב 45 ש"ח לליטר ובבריטניה שמייבאת את זיתא לשם ב 30 ש"ח!!! בקיצור, לא שכחנו להם את כל זה. לכל החברות האלו. ולא נשכח! ואנחנו יהודים פיקחים שיודעים שכל עוד החברות הגדולות יוכלו הם יסחטו מאתנו כסף בכמות וברווח הכי גובה שהם יכולים. הקטע הוא שזו זכותם! הבעיה היא שהמדינה שלנו חוסמת תחרות כי הקשר בינה לבין בעלי ההון הוא כל כך אישי שהם יודעים "מה טוב להם". ואלו רק דוגמאות קטנות.
Ohad  |  03.04.11
1.
על כך נאמר
no sh*t. הורגים אותי בעלי העסקים שמוכנים להקריב קרבנות לאל צוקרברג על מנת לקבל עוד כמה לייקים מבלי להבין שזה לא באמת עוזר לעסק שלהם. וגם, שאנשים יעזבו אלא אם כן הם יקבלו תמורה לאותו לייק יקר ערך. וכשיש חברות בארץ שמוכרות לייקים בכפולות של אלפים, זה מראה לאיזה מצב הגענו. תחזרו להשקיע באתרים משלכם, פחות בפייסבוק, זה יטיב עמכם ובעיקר עם הלקוחות שלהם. והלקוח תמיד צודק.
שמואל  |  02.04.11