אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך לשווק את ישראל בעולם? "תפסיקו להתבכיין, תתחילו לעשות תוכניות על אוכל" צילום: סבסטיאן שיינר

איך לשווק את ישראל בעולם? "תפסיקו להתבכיין, תתחילו לעשות תוכניות על אוכל"

כך ממליצה בעלת ערוץ האוכל האסייתי המצליח בעולם, במסגרת ועידת התיירות השנתית, שנערכת בחסות "כלכליסט". ניר ברקת: "חדשות הן לא דרך טובה לשווק את ירושלים. יש להראות את היתרונות שיש לעיר בערוצים כמו נשיונל ג'אוגרפיק"

31.03.2011, 14:49 | שלי פריצקר

"חדשות הן לא דרך טובה לשווק את ירושלים, יש להראות לאנשים בעולם את היתרונות הרבים שיש לעיר בערוצים אחרים כמו נשיונל ג'אוגרפיק. המטרה שלי היא להגיע בתוך עשור ל-10 מיליון תיירים בשנה וזה בר השגה, בשנה שעברה כבר היו 3.5 מיליון שזו קפיצה גדולה". כך פתח ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, את הפאנל בנושא מדיה ותיירות שנערך במסגרת ועידת התיירות השנתית, הנערכת בחסות "כלכליסט". "כשאני אומר לאנשים שאני מירושלים הם אומרים לי 'עוד לא הייתי בירושלים' עם דגש על עדיין".

ניר ברקת, צילום: סבסטיאן שיינר ניר ברקת | צילום: סבסטיאן שיינר ניר ברקת, צילום: סבסטיאן שיינר

מנחה הפאנל אודי מירון, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת ענני תקשורת הציג את המשימה שניתנה לבכירי עולם התקשורת שהשתתפו בדיון: להציג את התוכנית שלהם לשיווק ירושלים בעולם. הוא גילה בדבריו כי אחד מאורחי הוועידה כריס מתיוס מ-msnbc שראיין את ראש העיר ניר ברקת כבר שידר את זה בתוכניתו ברשת הבינ"ל שזו כבר הצלחה. עוד הוא הוסיף בפתח דבריו דוגמה לאיך אפשר לנצל הזדמנויות לשווק את ירושלים בעולם: "אם היו מלווים את אחד הרצים במרתון ירושלים שנערך בשבוע שעבר בעיר הבירה ומשדרים את זה בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק היה לזה אימפקט רציני. לפעמים אנחנו שומרים לעצמנו את הסוד כמה כיף להיות פה אבל צריך לגלות את זה לעולם".

מריה בראון בעלת ערוץ האוכל האסייתי שמשדר 24 שעות ביממה לכ-35 מיליון צופים ברחבי העולם הדגימה את הכוח שיש לתחום האוכל בקידום תיירות, "שידרנו תוכנית בהשתתפות שף מניו יורק והוא מסר לנו לאחר מכן שהוא מעולם לא ראה כל כך הרבה אסייתים במסעדה שלו כמו הכמות שהגיעו אחרי שידור התוכנית".

מריה היתה בעבר כתבת של ה-BBC ברחבי העולם ולמרות שזו הפעם הראשונה שלה בישראל, היא טוענת שהמשברים שיש לנו מחווירים לעומת הצרות שיש באסיה, "לכם יש משברים? לנו יש פצצות בבאלי, צונאמי, מגוון דתות וגזעים, שפות רבות. אנחנו מחליקים הכל בעזרת אוכל ומהמספר ימים שאני נמצאת פה אני יכולה להגיד שיש לכם אוכל מעולה, למה אתם שומרים את הסוד הזה לעצמכם? אנחנו יכולים לקדם את האוכל שלכם והמסעדות שלכם, אוכל הוא דבר קריטי בכדי להציג תרבויות של מדינות שונות”.

מריה בראון, צילום: בשמת איבי מריה בראון | צילום: בשמת איבי מריה בראון, צילום: בשמת איבי

עוד היא אמרה כי "חשוב להבין שלצעירים לא אכפת מחדשות אבל כן אכפת להם מה צעירים אחרים עושים, הם הטאלנטים שלכם. צריך להשתמש במדיה בכדי לספר את הסיפורים שיגרמו לאנשים להגיע, ולכם יש יותר מסיפור אחד. הערוץ שלנו יכול לשמש לכם חלון, האסייתים מאוד אוהבים אוכל והדרך להגיע אליהם היא דרך הקיבה".

גרג מויאר, נשיא scripps networks international גילה כי בימים אלו מתבצעים אודישנים לשף ישראלי שינחה סידרה על תוכנית בישול ים תיכוני שמופק בשיתוף ענני תקשורת. “התכנים שלנו משודרים בפני 130 מיליון צופים בעולם בערוצי האוכל והתיירות. חשוב להשקיע בערוצי הלייף סטייל ולייצר תכנים שאנשים ירצו לראות ויזכרו בליבם וזו החוכמה בשיווק תיירות אפקטיבית. למשל אפשר לעשות תוכנית על משפחה שחיה בירושלים וכך חושפת לעולם את התרבות והאוכל שיש פה ויש לזה השפעה אדירה, אוכל מחבר בין אנשים".

חסוס פרזאגווה, נשיא פוקס הבינ"ל באירופה שאחד מערוציו הוא הנשיונל ג'אוגרפיק סיפר כי מה שחשוב להם כרשת מדיה גדולה היא "לפתוח עיניים לצופים שלנו לעולם בהמון תחומים ולמקסם את הקשר עם הצופים וכך לייצר כוח עבור השותפים העסקיים שלנו ברחבי העולם".

ג'ון הלמריך, מייסד ונשיא ibc-intl broadcast communications סיפר על המהפך בתיירות שהצליח לעשות במדינת מישיגן מוכת האבטלה. "מישיגן היא המדינה ה-8 בגודלה בארה"ב ועשירה בנופים והרבה מים אבל כולם מתמקדים באבטלה ובפשע, בעיקר בדטרויט שזו העיר העשירית בגודלה בארה"ב. בשנים האחרונות השקענו הרבה מאוד כסף בקמפיין מסיבי, הצגנו את היתרונות שיש למדינה להציע, את 'המים הנקיים של מישיגן', הבאנו הופעות של מדונה ואמנים גדולים נוספים וכתוצאה מכך התיירות גדלה משמעותית והמדינה הרוויחה הרבה מסים. הקמפיין אף זכה לאחד מעשרת הקמפיינים לתיירות הטובים בעולם".

לדבריו, דבר נוסף שעשו בדטרויט הוא לעודד ולהביא אליהם את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה דבר שתורם לתיירות, “ניתנו תמריצים למפיקים, הטבות מס מפליגות וכך היום מצלמים סידרת משטרה על דטרויט, ג'ורג' קלוני מצלם עכשיו סרט במדינה. אתם צריכים להבין שהוליווד תלך לכל מקום בכדי לחסוך כסף, אני בטוח שירושלים יכולה לעשות את מה שעשינו בדטרויט".

תגיות