אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הטכנולוגיה תחסל את סוכני הנסיעות? הרי אין תחליף למענה האנושי" צילום: ארן דולב

"הטכנולוגיה תחסל את סוכני הנסיעות? הרי אין תחליף למענה האנושי"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, בוועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות הנערכת בחסות "כלכליסט": "הסוכנים מאפשרים לתיירים לחשוב, להתייעץ, וכל זה לא זמין למי שמזמין נסיעה באינטרנט"

31.03.2011, 16:44 | יסמין גיל

"בשנים האחרונות הוזמנתי יותר מפעם אחת ל'הלוויה' של ענף סוכני הנסיעות. הדיבורים על כך שהטכנולוגיה תחסל את הסוכנים אינם רלוונטיים. אין תחליף למענה האנושי שהסוכנים נותנים לתיירים", כך אמר היום (ה') מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, במהלך ועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות הנערכת בחסות "כלכליסט" ומתקיימת במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בעיר. פתאל אמר את הדברים במסגרת פאנל שעסק בהשפעת הטכנולוגיה על תעשיית התיירות.

"האינטרנט והרשתות החברתיות משלימים את סוכן הנסיעות, אך בשום אופן לא מחליפים אותו", המשיך פתאל, "סוכני הנסיעות מאפשרים לתיירים לחשוב, לשנות את דעתם, להתייעץ - וכל אלה אינם זמינים לתייר שמזמין את נסיעתו באינטרנט".

למנהל שווקים בשירות הנסיעות המקוון אקספדיה, דייגו לפודו, שנכח אף הוא בפאנל, אמר פתאל: "אי אפשר לדעת מי נמצא מאחורי אתר אקספדיה. אין כתובת, אין דיאלוג ולכן אין תחליף למערכת יחסים שיש בין סוכן לתייר".

סוכנת נסיעות (אילוסטרציה), צילום: צביקה טישלר סוכנת נסיעות (אילוסטרציה) | צילום: צביקה טישלר סוכנת נסיעות (אילוסטרציה), צילום: צביקה טישלר

לפודו מצדו אמר כי האינטרנט שינה את תעשיית התיירות והביא לכך שכל התהליך מתבצע און ליין, מהמחקר לפני הנסיעה, הזמנת החופשה, רכישות הכרטיסים ועד קבלת המידע בחופשה עצמה. כשנשאל על נתח השוק בתוך ישראל בהזמנות דרך אקספדיה, אמר כי 45% מזמינים חופשה בתל אביב, 35% בירושלים והשאר באזורים אחרים בארץ. הוא סיים בכך שאמר שישראל חייבת לבנות לעצמה מותג אינטרנטי, "אין סיבה שלמרוקו, קרואטיה ודובאי יהיו מותגים אינטרנטיים אטרקטיביים יותר מאשר לישראל", אמר.

בפאנל נוסף, בנושא ההתמודדות של תעשיית התיירות עם שינויים באקלים הפוליטי, אמר מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, כי ישראל צריכה להתפתח בשווקים נוספים מלבד התיירות הצליינית, והוסיף כי "ישראל צריכה לנצל את המשבר במזרח התיכון כדי למשוך לפה יותר תיירים". סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת ישרוטל, נחום קרה, הגיב: "לישראל אין תשתית תיירותית כדי למשוך לכאן את התיירים שלא מגיעים למצרים או לטוניסיה. אין לנו מספיק חדרי מלון כדי למשוך לכאן מסות של תיירים, ואנחנו גם יקרים יותר מהבירות הערביות".

מוקדם יותר אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כי בכוונת העירייה להקים בשנה הבאה לשכת כנסים וכינוסים, שתפקידה יהיה לקדם סקטור תיירות זה לעיר: "המותג ירושלים הוא מותג חזק, אבל חייבים לפתח אותו כל הזמן".

מנכ"לית בנייני האומה, מירה אלטמן, אמרה כי הקמת לשכה כזאת תשים את העיר על מפת הכינוסים העולמית: "ירושלים הייתה בעבר מרכז לכנסים בינלאומיים, אך בשל המצב הביטחוני מספר הכנסים ירד באופן משמעותי ורק בשנים האחרונות רואים חזרה של כנסים גדולים לעיר. כדי לחזק את המגמה החיובית, צריך להקדיש משאבים רבים שיביאו לכך שתיירות הכנסים תגיע לכאן בהיקפים גדולים יותר. שוק הכנסים הבינלאומי מוערך בכ-12 מיליארד דולר בשנה, ואם אחוז אחד מהכנסים יגיע ירושלים, כלכלת העיר תזנק באופן משמעותי".

תגיות