אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל נגד קמפיין מגה בול בכיכובה של ויקי קנפו: "שימוש ציני ובלתי ראוי בסמלי המדינה" צילום: איציק בירן

שופרסל נגד קמפיין מגה בול בכיכובה של ויקי קנפו: "שימוש ציני ובלתי ראוי בסמלי המדינה"

בפנייה לרשות השנייה, דורשת שופרסל להוריד מיד את הפרסומת: "השימוש בדגל מנוגד לדין ועולה עד כדי עבירה פלילית; כיצד ניתן לקבוע שהקניות לחג זולות יותר כשהבדיקה שויקי עשתה נעשתה טרום החג ללא מוצרי חג הפסח" הרשות השנייה דחתה את הבקשה

03.04.2011, 18:01 | שלי פריצקר

הקרב בין רבוע כחול לשופרסל עולה מדרגה. בפנייה לרשות השנייה, דורשת שופרסל להוריד לאלתר את הפרסומת בכיכובה של ויקי קנפו זאת לטענתה בשל הטעייה. "הצגת דגל הלאום שנעוץ בעגלת הקניות בתשדיר מרמזת כי השוואת המחירים נעשתה על ידי גוף ממלכתי. שופרסל יוצאת גם נגד השימוש בחוזה המדינה כאשר קנפו אומרת בתשדיר 'חוזה המדינה, נראה אותו חוזה איפה הכי זול לקנות בחג'".

בפנייה נכתב עוד כי "שימוש בדגל מנוגד לדין ועולה עד כדי עבירה פלילית. אין קשר בין חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, לבין התחרות ברשתות הקמעונאיות. מדובר בשימוש ציני ובלתי ראוי בסמלי המדינה, ויש לפסול התשדירים מהטעם הזה".

עוד טוענת שופרסל כי "לא ניתן היה לערוך השוואת מחירים חודש לפני החג כפי שטוענת קנפו בקמפיין וכי תשדירי מגה בול ממעיטים בערכה של שופרסל ובערך הבדיקות המבוצעות על-ידה".

הקמפיין של מגה בול בכיכובה של ויקי קנפו הושק לפני כשבוע במהלך תוכנית הגמר של ה"אח הגדול". זאת כאשר שופרסל רכשה את ברייק הזהב בתוכנית ב-350 אלף שקל.

במסגרת הקמפיין קנפו יצאה לסניפי מגה בול ברחבי הארץ לבצע בדיקת מחירים והודיעה כי המחירים במגה בול זולים יותר משופרסל דיל. הקמפיין של שופרסל בכיכובו של צביקה הדר מציג את שיטת 1,000 הבודקים הטוענים כי סל הקניות של שופרסל דיל יותר זול.

משופרסל נמסר עוד כי "לשופרסל אין שום טענה נגד ויקי כנפו. אנו מוקירים את תרומתה. אבל בנושא בדיקות מחירים לקראת החג אנו יודעים שהסל של שופרסל דיל הכי זול במדינה ובהתבסס על סקר הגל החדש שבוצע ב-14 ערים נמצאנו הזולים ביותר בכל אחת מהערים. לא ביקשנו שהקמפיין יורד אלא יתוקן והטענה העיקרית היא כיצד ניתן לקבוע שהקניות לחג זולות יותר כשהבדיקה שויקי עשתה נעשתה טרום החג ללא מוצרי חג הפסח".

במכתב שהעבירה רבוע כחול לרשות השנייה היא משיבה מלחמה: "כל תשדירי 'אלף הבודקים' של שופרסל הם אלה הראויים לפסילה מיידית שכן למיטב ידיעתנו אין לשופרסל שום מוקד הכולל 1,000 בודקים כאלה ואין כל אמת במצגים שהיא מציגה בתשדיריה. נבקשכם לדחות את כל טענות שופרסל בכל הנוגע לפרסומות מגה בול. בנוסף הנכם נדרשים להפעיל את סמכויותיכם ולהורות לשופרסל להסיר לאלתר את תשדירי "אלף הבודקים" ו'או כל אזכור המתיימר להציג שיטה של אלף בודקים כביכול היוצרים מצג שווא והטעיה אצל ציבור הלקוחות".

הרשות השנייה השיבה כי "אין בתשדיר משום עמידה בניגוד לכללי הרשות השנייה ואין מקום להתערבות של הרשות במקרה זה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות