אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ"ל ישרוטל: "לישראל אין תשתיות למאסות של תיירים" צילום: שאול גולן

סמנכ"ל ישרוטל: "לישראל אין תשתיות למאסות של תיירים"

בדיון על התמודדות ענף התיירות עם המצב הפוליטי באזור בוועידת ירושלים לתיירות בינלאומית, אמר נחום קרה מישרוטל כי אין לישראל התשתית התיירותית הדרושה להגדלה משמעותית של מספר המבקרים בה

04.04.2011, 11:20 | יסמין גיל

"ישראל צריכה לנצל את המשבר במזה"ת כדי למשוך לפה יותר תיירים" - כך טען מנכ"ל ארקיע גדי טפר ביומה האחרון של ועידת ירושלים לתיירות בינלאומית. טפר אמר כי לדעתו ישראל צריכה לפתוח את עצמה לשווקים נוספים פרט לצליינים: "כדי לשמר את השנה המוצלחת שהיתה ב־2010 לתיירות בישראל, חייבים להיפתח לשווקים של ספורט, אופנה ותרבות. ישראל צריכה לנצל את המשבר במזה"ת כדי למשוך לפה יותר תיירים".

טפר דיבר במסגרת מושב שנושאו היה "התמודדות עם שינויים באקלים הפוליטי". את המושב הנחה מנהל חטיבת "אשת תיירות נכנסת" של אשת טורס, אמנון בן דוד, והשתתפו בו לצד מנכ"ל ארקיע גם עורך "הג'רוזלם פוסט" דיוויד הורוביץ, יו"ר חברת התעופה קונטיננטל אבי פרידמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות בישרוטל נחום קרה, ממלא מקום נשיא התאחדות המלונות נאור חן, ונציג ענקית התיירות המקוונת אקספידיה דיאגו לפוטו.

נחום קרה אמר בדיון כי "לישראל אין תשתית תיירותית שתאפשר למשוך לכאן את התיירים שלא מגיעים למצרים או לתוניסיה. אין לנו מספיק חדרי מלון כדי למשוך לכאן מסות של תיירים, ואנחנו גם יקרים יותר מהבירות הערביות". לדברי קרה, המשברים במזרח התיכון משפיעים על ישראל באופן מיידי, ועל כן תנאי חשוב להתפתחות בתיירות בישראל הוא שקט פוליטי באזור. "אני לא בטוח שבטווח הקרוב יש לנו מה להציע", אמר קרה. "אנו יכולים לפעול עם מיתוג, אך טרור באזור ישר יפגע בנו".

דיאגו לפוטו, מנהל שוקי אפריקה והמזרח התיכון באקספדיה, גילה לנוכחים כי 45% מההזמנות לישראל דרך האתר הן לבתי מלון בתל אביב, בעוד שב־35% מההזמנות היעד הוא ירושלים. לפוטו ציין כי שוק התיירות בעולם השתנה משמעותית בעידן האינטרנט, זאת בגלל האפשרויות שמעניקה הרשת לבצע מחקר על יעד הנסיעה טרם ביצועה, להזמין שירותים שונים ולהתעדכן באופן שוטף גם במהלך הביקור ביעדים התיירותיים.

נאור חן מהתאחדות המלונות ציין בפתיחת מושב שעסק בטרנדים בעיצוב בתי מלון, כי בשנת 2010 פרחו מלונות הבוטיק בישראל. "כל בית היסטורי הפך למקום לינה", אמר. חן הוסיף כי השנה שעברה התאפיינה גם בכניסת משקיעים חדשים לענף התיירות, שפתחו חדרי מלון שנסגרו ופתחו מלונות חדשים. חן סיכם בכך שאחת הבעיות העיקריות בענף היא הספקות באשר לכדאיות הכלכלית של ההשקעה בו, בעיקר בגלל חוסר היציבות בישראל והתמשכות ההליכים הבירוקרטיים במשך זמן רב.

תגיות