אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שריג: פוליסות הביטוח הסיעודי אינן מעניקות מספיק ביטחון לטווח ארוך צילום: shutterstock

שריג: פוליסות הביטוח הסיעודי אינן מעניקות מספיק ביטחון לטווח ארוך

המפקח על הביטוח חושש כי דווקא בגיל שבו הביטוח הסיעודי נהפך לקריטי - הצרכן יוותר עליו עקב העלויות הגבוהות

05.04.2011, 13:11 | רחלי בינדמן

פוליסות הביטוח הסיעודי הקיימות אינן מעניקות למבוטחים מספיק ביטחון לטווח ארוך, כמתחייב מאופיו של ביטוח זה - כך קובע המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג.

שריג שלח היום לחברות הביטוח מסמך פנייה להתייעצות לגבי תמחור ביטוח סיעודי. המסמך מציג את הבעיות הקיימות באופן התמחור הקיים בתחום הביטוח הסיעודי וכן חלופות להתמודדות עם בעיות אלו, כדי להבטיח זמינות ביטוח סיעודי בטווח הארוך.

במסמך מוסבר כי במרבית המקרים אדם הופך לסיעודי לאחר גיל 75. לפיכך, עלות הסיכון של ביטוח סיעודי בגיל מבוגר גבוהה בהרבה מעלות הסיכון של ביטוח דומה בגיל צעיר. על כן, סבור המפקח על הביטוח כי יש להבטיח למבוטחים שרכשו ביטוח סיעודי קיומו של כיסוי הוגן בטווח הארוך. בפרט, ראוי להבטיח כי מבוטחים שרכשו ביטח סיעודי בגיל צעיר יוכלו לעמוד בתשלום הפרמיות גם בהגיעם לגיל מבוגר.

הבעיה בתמחור פוליסות לביטוח סיעודי היא שקיים פער ניכר בין הפרמיות המשולמות עד גיל 65 לבין הפרמיות שלאחר גיל זה. בשל הפרמיה הגבוהה המשולמת מגיל 65 ואילך, מבוטחים בגילאים אלו עלולים לוותר על כיסוי, דווקא בגיל בו עולה החשש להתממשות הסיכון הביטוחי.

בתמחור פוליסות לביטוח סיעודי קבוצתי הבעיה המרכזית היא חוסר הוודאות הקיימת לגבי הפרמיה בטווח הארוך, כך שקיים חשש שמבוטחים לא יוכלו לעמוד בתשלומן. בעיה זו נובעת בעיקר מתמחור של ביטוח סיעודי קבוצתי על פי הסיכון הקבוצתי שבתקופת הביטוח, מבלי להתחשב בשינויים הצפויים בתקופות הביטוח הבאות. מצב זה עלול לגרום לכך שדווקא בעת שקבוצת מבוטחים תתבגר, והצורך שלה בביטוח סיעודי יגבר משמעותית, הפרמיות שייקבעו לתקופת הביטוח הבאה יהיו גבוהות מדי.

לשם קיום דיון פורה טרם הסדרת הנושא, המפקח על הביטוח מזמין את המעוניינים, ובכללם חברות ביטוח, סוכני ביטוח, צרכנים ומומחים בתחום הביטוח הסיעודי, להעביר את התייחסותם למסמך.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
טרגדית הביטוח הסיעודי
אבי ואימי שילמו סכומים גבוהים מאוד במשך שנים רבות (מעל 30 שנה) עבור ביטוח סיעודי בחברת דקלה. כשאימי הפכה לסיעודית ובקשנו להפעיל את הביטוח חברת הביטוח משכה זמן ועשתה כל שיכלה בכדי לדחות אותנו. הדבר העצוב הוא שלאחר הפעלת הביטוח וקבלת התשלום החודשי מחברת הביטוח עדיין היינו צרכים להמשיך ולשלם את הפרמיה החודשית הגבוהה, כלומר מצד אחד חברת הביטוח שילמה לנו ומצד שני חייבה אותנו. אבסורד קפקאי עצוב. איפה המפקח על הביטוח שמאפשר דבר כזה? כיום אבי הוא בן למעלה מ- 90 והפרמיה החודשית שלו היא מטורפת כ 900 שקל בחודש. בכל יום אנחנו מתלבטים האם להפסיק את הביטוח הסיעודי שלו. הפתרון הנכון לדעתי הוא: א) תשלום פרמיה נמוכה קבועה למשך מספר שנים קבוע מראש, נניח 20 שנה (בשנים בהם המבוטח הוא צעיר ועובד), שיזכה את המבוטח בתשלומים חודשיים לכל החיים מהרגע שהוא נהפך לסיעודי. בדומה לסידור שיש בנושא הפנסיהשמשלמים. ב) להגדיר לחברות הביטוח מהו מצב סיעודי בצורה שלא תאפשר לחברות הביטוח להתנער או לדחות תביעות צודקות. כמו כן יש לאחד את הגדרות המצב הסיעודי. כיום מי שמוגדר סיעודי בביטוח לאומי ומקבל שעות סיעוד לא בהכרח נחשב סיעודי בחברת הביטוח. ג) להגביל בזמן את חברות הביטוח לגבי הבדיקות שהם רוצות לעשות למבוטח ולגבי מועד תחילת התשלומים בכדי לא לאפשר להם סחבת מכוונת.
רותם , רעננה  |  23.05.11
9.
הבעיות בבטוחי סיעודי ופתרונן
ביטוח סיעודי מגן באופן עקרוני על אנשים בכל הגלאים מקטסטרופות, מכוון שיש המון סוגי ביטוח סיעודי בכל מיני תנאים שונים ומשונים, לכל ביטוח ישנה חידת עלות הפרמיה לאורך השנים יש להעזר ביעוץ מומחים בכדי לחסוך עוגמת נפש בזמן שקורה מקרה ולחסוך כסף יקר ( עשרות אלפי שח לאורך השנים) ולהיות מבוטח כיאות. רצוי להתחיל אותו בגיל צעיר על מנת לשלם פחות לאורך השנים ( בניגוד להגיון שאומר שאם אתחיל מאוחר אשלם פחות ת אז המחיר יקר יותר משמעותית ויש בעיות חיתום)
אור , צפון  |  11.04.11
7.
צריך לבדוק כל תשלום פור-שור!
משתלם לבדוק את מצב הביטוח שלכם באמצעות חברת ייעוץ פנסיוני ביטוחי אובייקטיבי ברישיון משרד האוצר ושמציגה אישור מטעם משרד האוצר כי אינה מקבלת שום עמלות מגופים פנסיוניים – אפילו לא אלה המותרות בחוק! כאלה שאינם סוכנים. לא מקבלים שום עמלה מחברות ביטוח. האינטרס היחידי שמוביל אותם בבדיקת התשלומים שלכם מידי חודש לחברות הביטוח והפנסיה הוא האינטרס שלכם! - לא של חברת הביטוח, לא של סוכן הביטוח, רק שלכם!
עידית , מרכז  |  07.04.11
לכל התגובות