אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": עודד ברנר מקים רשת בתי קפה בניו יורק צילום: שלום בר טל

בלעדי ל"כלכליסט": עודד ברנר מקים רשת בתי קפה בניו יורק

מייסד מקס ברנר שנמכר לעלית ב־2001 עדיין מועסק בחברה כיועץ, אך מקים במקביל רשת קפה ומשקאות שוקולד. ברנר: "אני לא מתחרה במקס ברנר"

06.04.2011, 07:10 | אורנה יפת

עודד ברנר, מייסד רשת מקס ברנר, פתח בית קפה חדש בניו יורק, תחת השם chocolate bakery & coffee - Little Brown. הסניף הראשון נפתח בשדרת לקסינגטון בניו יורק בפברואר, בהשקעה של 500 אלף דולר על שטח של 80 מ"ר, תחת קונספט של הגשה עצמית וכלים חד־פעמיים שניתן לקחת לדרך. מאחורי המיזם עומדים ברנר ושותפו, איש העסקים אורי זוהר, לשעבר ממאפיית לחמי. לשניים עסקים נוספים בתחום הקולינרי בחו"ל ובעתיד הם מתכננים לפתוח סניפים נוספים תחת הקונספט החדש, המזכיר את מקס ברנר בעיצוב ובתפריט השוקולד והקינוחים העשיר.

ברנר, שעדיין מחזיק במניות חברת מקס ברנר ומשמש יועץ שכיר בחברה, פתח את Little Brown בהסכמת שטראוס, בעלת השליטה ברשת. לדבריו, הוא אינו רואה במיזם החדש מתחרה למקס ברנר. "אם הייתי מתחרה במקס ברנר לא הייתי שם", אמר ברנר. "המהלך נעשה בשקיפות ובדיאלוג עם שטראוס. אלה שני קונספטים מאוד שונים, המתחרים של Little Brown הם רשתות כמו סטארבקס ודאנקן דונטס, כי הם זהים בקונספט של קפה על הדרך, רק שזו חוויה משודרגת. לחשוב על זה כעל תחרות זה להגיד שכל דבר שיש בו שוקולד זה תחרות למקס ברנר".

ברנר הוא שוקולטייר שייסד את המותג מקס ברנר ב־1996, ופתח תחתיו חנויות לממכר שוקולד בארץ וכן דוכני בוטיק בבית הכלבו הרודס בלונדון וברשת המעדניות דין אנד דלוקה בניו יורק. בשנת 2001 מכר את החברה לעלית (טרם המיזוג עם שטראוס), כדי לספק למותג גב כלכלי. זאת כדי לעזור בפיתוח רשת מקס ברנר בחו"ל, תחת שרביטו של גיורא בר דעה, המנהל את פעילות שטראוס בצפון אמריקה. קבוצת שטראוס הפכה את המותג לרשת של בתי קפה, המונה שישה סניפים בארץ ו־32 סניפים בחו"ל.

תגיות