אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה מרגיע: לא תוחל אגרת גודש בתל אביב אם אין אלטרנטיבה של תחבורה ציבורית צילום: צביקה טישלר

שר התחבורה מרגיע: לא תוחל אגרת גודש בתל אביב אם אין אלטרנטיבה של תחבורה ציבורית

בניגוד לפרסומים בכלי תקשורת שונים לפיהם חברת נתיבי איילון עומדת להחיל אגרות גודש בתל אביב באופן מיידי, טוען השר כי הרעיון נוגד את מדיניות משרד התחבורה

10.04.2011, 17:19 | ליאור גוטמן

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום (א') כי אין לו כל כוונה להטיל "אגרת גודש" על כלי הרכב הנכנסים לתל אביב. אגרות גודש מופעלות במדינות שונות באירופה במטרה לצמצם את נפח התנועה ואת זיהום האוויר בטבורי המטרופולינים ומאפשרת לרשות מקומית לתחום מספר רחובות ולהתנות את הכניסה אליהם בתשלום.

הודעת שר התחבורה יצאה כתגובה לפרסומים בתקשורת לפיהם יש כוונה להחיל את אגרות הגודש בתל אביב באופן מיידי באמצעות חברת נתיבי איילון. "הטלת אגרת גודש על הנהגים נוגדת את מדיניות משרד התחבורה", לדבריו. "הטלת אגרת הגודש על הנהגים ללא הצגת אלטרנטיבה משמעותית של תחבורה ציבורית תהווה מס לא מוצדק על הנהגים".

יצוין שהתכנית להחלת אגרות גודש במטרופולין תל אביב אינה חדשה והיא נכללה בחוק ההסדרים שהוגש לאישור הממשלה ביולי 2010. במסגרת הצעת החוק החליטה הממשלה על בחינת מתכונת מיסוי העלויות הקבועות והמשתנות בענף הרכב והחליטה להטיל על שרי האוצר והתחבורה למנות ועדה מקצועית, הכוללת נציגים של רשות המיסים, משרד התחבורה ומשרד האוצר. בינואר 2011 הוקמה וועדה לבחינת מתכונת התשלומים המוטלים על כלי הרכב, ובמשרד התחבורה מחדדים שהיא טרם סיימה את עבודתה.

תגיות