אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטכנולוגיה רצה קדימה, הרגולטור נרדם בשמירה צילום: shatterstock

הטכנולוגיה רצה קדימה, הרגולטור נרדם בשמירה

דוגמה לטשטוש הגבולות הקיים בין התוכן הרגיל לתוכן השיווקי ניתן למצוא באתר מאקו של קשת, שבו שודרו בחודשים האחרונים "סדרות אינטרנטיות" שבפועל היו תוכן שיווקי של חברת ביטוח רשת מלונות

11.04.2011, 08:44 | גילעד נס

עד לפני כשנתיים רק מי שהיה מוכן לחבר למסך הטלוויזיה שלו מחשב, ולצפות באמצעותו בתוכן וידיאו המועבר באינטרנט, נחשב לצרכן פוטנציאלי של סדרות וסרטים המועברים באמצעות הרשת. גופי השידור אמנם הציגו באינטרנט חלק מהתוכניות שלהן, אך לרוב היה מדובר על קמצוץ שמטרתו לעודד צפייה בשידור הטלוויזיוני עצמו.

שורה של חידושים טכנולוגיים שהגיעו לידי הצרכנים הגדילו באופן משמעותי את קהל הצופים בתוכן טלוויזיוני אינטרנטי, שעבר מצפייה בת כמה דקות בקדימונים ובקטעים מהתוכניות לצריכת פרקים מלאים של סדרות ואף סרטים באמצעות המחשב והמכשירים הניידים.

הגעת האייפון והמהירות שבה כבש את לבו של הצרכן הסלולרי הישראלי הביאו עמם השקה של אפליקציות המתאימות לצפייה בתוכני טלוויזיה, והשקת האייפד הניבה אפליקציות ייעודיות עבורו מבית קשת, yes ו־HOT - האחרונה אף החלה למכור באמצעותו גישה לעונות שלמות של הפקות המקור שלה.

אם כל זה לא מספיק, הרי שחברת הסטארט־אפ הישראלית BOXEE, שפיתחה תוכנה לניהול מדיה הזורמת מהאינטרנט, נמצאת בשבועות האחרונים במגעים עם מספר גורמים בישראל, בהם גם נטוויז'ן, לשיווק הממיר שלה ללקוחות ישראליים. גם במודל הזרמת הווידאו המסורתי של הטלוויזיה הרב־ערוצית חל זעזוע, כאשר לפני שנה השיקה חברת yes שירות VOD שאינו נסמך על תשתית הלוויין שלה, אלא מוזרם על גבי האינטרנט לביתו של הלקוח, אך מועבר עדיין באמצעות הממיר הנמצא בביתו.

כל האירועים הללו מעידים כי צריכת הווידיאו ברשת, על גבי מכשירים שונים, נייחים וניידים, גדלה בקצב מהיר, וכרגיל הרגולציה נותרה מאחור. עם התמשכות דיוני הצוות לפיקוח על שידורי הטלוויזיה ברשת התרחב הפער שמסקנות הצוות אמורות לצמצם, בכל הקשור לפעילות שאינה מותרת בשידורים המסורתיים, אך מתבצעת ללא מפריע בישויות האינטרנטיות של גופי השידור.

מעת לעת עולים באתרים של גופי השידור מיזמי וידיאו שמטרתם העיקרית הנה הצגת תוכן שיווקי. המיזמים מוצגים כתוכן ממשי - ולא כפרסומת - אף שזו מטרתם העיקרית.

דוגמה לטשטוש הגבולות הקיים בין השניים ניתן למצוא למשל באתר מאקו של קשת, שבו שודרו בחודשים האחרונים "סדרות אינטרנטיות" בכיכובם של חנה לסלאו ועידו רוזנבלום, כמו גם בכיכובו של אבירם, ארוסה הנבגד של אחת ממתמודדות "האח הגדול". בפועל, מדובר היה בתוכן שיווקי של חברת הביטוח "מגדל" ושל רשת מלונות "פרימה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות