אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טמפו מקימה מבשלת בירה חדשה בנתניה צילום: נמרוד גליקמן

טמפו מקימה מבשלת בירה חדשה בנתניה

החברה משקיעה כ־17.4 מיליון יורו במרכז לוגיסטי באזור התעשייה פולג, שיכלול גם מבשלה ויהווה בסיס לכל פעילויות ההפצה שלה

11.04.2011, 10:54 | גיל קליאן

חברת המשקאות טמפו משקיעה כ־17.4 מיליון יורו בהקמת מרלו"ג (מרכז לוגיסטי) ומבשלת בירה חדשה במתחם החברה באזור התעשייה פולג שבנתניה. תאריך היעד להקמת המרכז הוא עד 2012, ועלות הקמת המבשלה מוערכת על ידי טמפו ב־9 מיליון יורו.

החברה התקשרה עם קבלן מבצע להקמת המבשלה תמורת 7.5 מיליון יורו, ודיווחה על התקשרות בהסכמים של כ־8.4 מיליון יורו עם קבלן וקבלן משנה להקמת המרלו"ג. בדו"חות החברה ל־2010 מעריכה טמפו את עלות פרויקט המרלו"ג בעד 71 מיליון שקל (כ־14.2 מיליון יורו) - כאשר הוא יכלול מערכת אוטומטית לשינוע מוצרים ממפעלה של החברה שבמתחם אל מחסן המרכז הלוגיסטי, מחסן אוטומטי ואזור ליקוט. המרכז הלוגיסטי צפוי להתפרש על שטח של כ־9,000 מ"ר ולהוות בסיס לכל פעילות ההפצה של החברה. החברה צופה כי הקמתו של המרלו"ג צפויה להוביל לייעול ולחיסכון ניכר בעלויות ההפצה של החברה, בין היתר, בשל צמצום במצבת כוח האדם, הורדת עלויות הובלה, וסיום/צמצום התקשרויות החברה לשכירתם של סניפי ההפצה השונים (כיום מפעילה החברה 4 נקודות הפצה).

מפעל טמפו, צילום: נמרוד גליקמן מפעל טמפו | צילום: נמרוד גליקמן מפעל טמפו, צילום: נמרוד גליקמן

המבשלה החדשה תסייע לטמפו גם להתייעל בצריכת האנרגיה שלה לאור חידוש המכונות, וכן להתכונן לצמיחה טבעית בעסקיה על ידי הגדלת כושר הייצור.

טמפו הציגה בדו"חותיה צמיחה של 21% בהכנסות בשנת 2010, שעמדו על 985 מיליון שקל. מגזר המשקאות הקלים הציג זינוק של 33% בהכנסות, בעיקר עקב מכירות משקה האנרגיה XL, שעבר לטמפו מבני פאוזי שמשום ברבעון האחרון של 2009. פרט ל־XL משווקת טמפו את פפסי מקס, פפסי, סבן אפ, מירנדה, נשר, מאלט סטאר, ג'אמפ, טמפרי, טמפו, אקווה נובה, סאן בנדטו, וסיידר הגליל.

במקביל, החברה־הבת יקבי ברקן דיווחה על צמיחה של 12.4% בהכנסות בשנה החולפת, ומגזר המשקאות האלכוהוליים הקלים (שם משווקת החברה את המותגים גולדסטאר, מכבי, היינקן, שנדי, פאולנר, מרפיס, סמואל אדמס ובקרדי בריזר) רשם צמיחה של 9%, בין השאר על רקע המונדיאל ביוני־יולי 2010.

החל בינואר השנה מפיצה החברה גם משקאות אלכוהוליים של חברת פרנו ריקארד (כמו אבסולוט, ג'יימסון, שיבאס ובלנטיינס), כאשר החברה מעריכה את המחזור הצפוי מהפעילות ביותר מ־100 מיליון שקל בשנה.

שיעור הרווח הגולמי של החברה בניכוי הפחתות עמד על 44% מההכנסות, שיפור לעומת 43% בשנת 2009. כל מגזרי הפעילות של החברה סגרו את שנת 2010 עם רווח תפעולי, והרווח התפעולי הכולל של החברה עמד על 79 מיליון שקל בשנת 2010 - זינוק של 75% לעומת השנה הקודמת. כך גם הציגה החברה צמיחה של 60% ברווח הנקי, שהסתכם ב־2010 על 48 מיליון שקל.

יו"ר ומנכ"ל טמפו משקאות ז'ק בר קיבל מהחברה שכר בעלות של 4.9 מיליון שקל, לא כולל אופציות.

תגיות