אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסכם תעופה בין ישראל וקולומביה; בין המדינות אין טיסות ישירות צילום: בלומברג

הסכם תעופה בין ישראל וקולומביה; בין המדינות אין טיסות ישירות

לפי ההסכם, ניתן יהיה להפעיל טיסות ישירות בין המדינות ללא הגבלת מספר המובילים, ללא הגבלת תדירויות וללא הגבלת סוגי המטוסים

11.04.2011, 13:34 | יסמין גיל

טיסות נוסעים ישירות בין ישראל לקולומביה עדיין אין, אבל הסכם תעופה דווקא יש. בשבוע שעבר נחתם בבוגוטה הסכם תעופה חדש בין שתי המדינות, עליו חתמו מנהל רשות התעופה האזרחית הקולומביאנית סנטיאגו קסטרו, וראש אגף קשרי תעופה בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית הישראלית (רת"א), אבי בן חור.

על פי נתוני רת"א, ההסכם עוסק בטיסות נוסעים ומטען, ועיקריו: ניתן להפעיל טיסות ישירות בין שתי המדינות לכל היעדים בהן, ללא הגבלת מספר המובילים, ללא הגבלת תדירויות וללא הגבלת סוגי המטוסים. ההסכם מאפשר גם פעילות על פי "חופש חמישי", קרי, עצירה ביעדי שתי המדינות כתחנת ביניים להורדת והעלאת נוסעים ומטען. בנוסף, קיימת אפשרות לחברות התעופה משני הצדדים לחתום על הסכמי "קוד שייר".

מדובר בהסכם "פתיחת השמים" השני של מדינת ישראל, לאחר ההסכם שקיים גם מול ארה"ב. יחד עם זאת, למרות החגיגיות, ספק רב אם מובילים ישראליים ובראשם אל על - היחידה בעלת צי מטוסים שמאפשר טיסות לטווח ארוך כל כך - ימהרו לפתוח קווים ישירים למדינה הדרום אמריקאית. לאל על יש טיסות ישירות לברזיל ולדברי גורם בחברה, זו אינה בוחנת בשלב זה פתיחת קו גם לקולומביה. ייתכן שהחברה תעדיף ליצור הסכמי "קוד שייר" עם חברת תעופה קולומביאנית על מנת לספק טיסות המשך מסאו פאולו לבוגוטה או ליעד אחר בקולומביה.

מארקיע נמסר שכרגע החברה לא שוקלת פתיחת קו ישיר לקולומביה. מישראייר נמסר כי כרגע לא מתוכננת הפעלת טיסות מישראל לקולומביה.

 

תגיות