אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המחירים צפויים לרדת רק בשנים הראשונות צילום: shutterstock

המחירים צפויים לרדת רק בשנים הראשונות

המתמודדות במכרז התדרים טוענות כי הן יציעו מחירים זולים תוך ויתור מסוים על הרווח הגולמי של חברות הסלולר

12.04.2011, 08:49 | גילעד נס

כאשר נכנסה סלקום לתחרות עם פלאפון באמצע שנות התשעים, היא הביאה עמה לא רק מחיר זול באופן משמעותי אלא גם טכנולוגיה מתקדמת יותר, שהעבירה את לקוחות הסלולר לעידן הדיגיטלי והציעה שירותים מתקדמים. כניסת פרטנר בסוף אותו עשור הביאה לישראל את רשת ה־GSM, שאפשרה ללקוחות לנדוד עם מכשירם לחו"ל. מאז עברו גם סלקום ופלאפון לטכנולוגיה זו, וגם המפעילים החדשים יפעלו ברשת GSM של דור שלישי, כך שלא צפוי בידול טכנולוגי.

אם כך, מה החידוש שיביאו עמם המפעילים החדשים? התשובה לכך היא, ככל הנראה, מחיר. לפחות בשנים הראשונות יבקשו החברות החדשות להציע ללקוחות מחירים נמוכים יותר מאלו שמציעות חברות הסלולר הקיימות. המתמודדות במכרז התדרים טענו כי הן יציעו מחירים זולים תוך ויתור מסוים על הרווח הגולמי של חברות הסלולר, העומד כיום על 35%.

אולם, לא בטוח שהמפעילים החדשים באמת יהיו זולים יותר מהחברות הקיימות. ראשית, יש לזכור כי הצהרות לחוד ופעילות לחוד - תמחור השירותים הסלולריים של השחקנים החדשים נגזר בין השאר מגורמים שאינם בשליטתם, כמו ההסכמים שאליהם יגיעו עם חברות הסלולר הקיימות לנדידה פנים־ארצית, שינוי במחירי ציוד התקשורת הדרוש להפעלת הרשת וגורמים אחרים.

בחודשים האחרונים החלו חברות הסלולר הקיימות להציע חבילות סלולר קבועות שלכאורה מגלמות מחיר זול יותר לדקת שיחה ממחירי העבר. עד לתחילת פעילותן של החברות החדשות בשוק, חברות הסלולר הוותיקות יכולות להמשיך להוריד מחירים עד שההפרש בין מחיריהן לבין מחירי המפעילים החדשים לא יהיה משמעותי.

תגיות