אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לשכת המסחר: מכירות רשתות השיווק צפויות לגדול בכ-20% בתקופת חג הפסח צילום: עמית שעל

לשכת המסחר: מכירות רשתות השיווק צפויות לגדול בכ-20% בתקופת חג הפסח

לפי סקירה של אגף כלכלה ומסים לקראת החג יעלו בחודש אפריל מכירות המזון בכ-18%, מוצרי ההלבשה וההנעלה בכ-30% וכלי הבית בכ-100% לעומת החודש הקודם

12.04.2011, 11:38 | טל ליטמן

במהלך החודש בו חל חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ-20% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית - בדומה למגמה בתשע השנים האחרונות. כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים בלשכת המסחר תל אביב והמרכז לקראת חג הפסח, אשר בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2010-2002.

מהסקירה עולה עוד כי שנת 2011 צפויה להיות דומה בממוצע לשנת 2010 ברשתות השיווק. עם זאת, בחודש אפריל תשתקף עלייה של כ-18% ברכישת מזון, עלייה של כ-30% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה של מעל 100% ברכישת כלי בית, ועלייה של כ-36% ברכישות מוצרי חשמל לבית לעומת החודש הקודם.

כלכלני לשכת המסחר ציינו כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידולי הרכישות בחודש החג, הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק: ירידה של כ-8.5% במכירת המזון, ירידה של כ-18% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ-23% במכירת מוצרי חשמל לבית וירידה של כ-56% ברכישת כלי בית ומטבח.

מסקירה שנתית של נתוני פדיון רשתות השיווק עולה כי מכירות המזון מהוות כ-66% מסך הפדיון, מכירות הלבשה והנעלה מהוות כ-19% מפדיון רשתות השיווק ופדיון המכירות של רהיטים, מוצרי חשמל וכלי בית מהווה כ-15% מתוך הפדיון.

לדעתו של ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכת המסחר, "התחרות העזה בין רשתות השיווק ובין הרשתות הפרטיות תלך ותגבר, והיא תביא עימה מלחמת מחירים חריפה שאת הדיה אנו רואים כבר כעת בפרסומים השונים בתקשורת. כתוצאה מכך, הצרכן הישראלי ייהנה ממחירים תחרותיים מאוד". שליסל הוסיף כי יש לצפות לשינוי מגמה במחירי מוצרי המזון לאחר חג הפסח כתוצאה מעליית מחירי חומרי הגלם בעולם.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות