אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גזי קפלן: אני מציע שבמקום להתחרות מי יותר זול, שיתנו יותר ערך ויותר שירות צילום: אריאל בשור

גזי קפלן: אני מציע שבמקום להתחרות מי יותר זול, שיתנו יותר ערך ויותר שירות

מנכ"ל אסם העביר בכנס ת"א 100 Live2 של "כלכליסט" ואקסלנס ביקורת על רשתות הקמעונאות וסיפר על חשיבות הצמיחה והשאיפה לאפס אובדנים לחברה

12.04.2011, 18:09 | הדר קנה

"לאסם מחזור של 115 מילארד דולר. שיעור הרווח בשיפור תמידי - צמחנו מ-57 מיליון ב-1997 לרמת רווחיות של 485 מיליון היום. ב-3 השנים האחרונות אסם מתגאה בחלוקת דיבדנד-של 350 מיליון שקל", כך אמר גזי קפלן, מנכ"ל אסם, בכנס ת"א 100 Live2 של "כלכליסט" ואקסלנס.

קפלן הציג את הנתונים ואמר בבדיחות כי "רק רמי לוי יוכל להתחרות איתנו". עוד סיפר כי אסם נמצאת במסע תמידי לצמיחה ושיפור הרווחיות: "לצד הצמיחה, שזה הטופ ליין, אנחנו חייבים לשפר רווחיות תפעולית ומתחייבים לשיפור של אחוז בשיעור הרווחיות ולצמצום היקף ההון החוזר, אמר.

עוד הסביר קפלן כי "ב-2011 כל תעשיית המזון מתמודדת עם מגמה של עלייה חסרת רסן במרבית חומרי הגלם. הדבר נובע משתי מגמות: הראשונה היא פערים בין ביקוש והיצע הנובעים מצמיחה בעולם המתפתח ומחסור כתוצאה ממזג האוויר, והשנייה היא גורמים ספקולטיביים שנכנסו לשוק הסחורות".

קפלן העביר ביקורת על התחרות חסרת הרסן בין הרשתות ואמר: "כולנו עדים לתחרות בין קמעונאים - העדות הטובה ביותר היא התחרות 'למי יש יותר בזול'. אני מציע שיתנו יותר ערך ויותר שירות. התחרות על מי יותר זול היא פגיעה ברמת הרווחיות של הגורמים הקמעונאים".

עוד סיפר קפלן על ההזדמנויות של אסם בשוק המקומי ובעולם ועל רצון החברה לחדור לשוק הערבי והשוק החרדי. לסיום הסביר על תפיסת החברה לפיה הדרך להיות יעילים ורווחיים היא לשאוף להגיע לאפס אובדנים. "התייעלות הביאה לנו 18 מיליון שקל ב-2010. המטרה להגיע לאפס אובדנים וטעויות היא חתירה מתמשכת אשר תאפשר לנו להמשיך במודל", סיכם.

תגיות