אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רן עוז: "אנחנו לא מספר 1 בשוק המשכנתאות מתוך בחירה. לא נתחרה בשוק הזה בכל מחיר" צילום: עמית שעל

רן עוז: "אנחנו לא מספר 1 בשוק המשכנתאות מתוך בחירה. לא נתחרה בשוק הזה בכל מחיר"

לדברי המשנה למנכ"ל ו-CFO בנק הפועלים בכנס ת"א 100 Live2 של "כלכליסט" ואקסלנס, האתגר העתידי לבנק הוא להפוך למספר 1 בפלח השוק המסחרי, אחד התחומים הבודדים בהם הבנק אינו מוביל שוק

12.04.2011, 18:41 | רחלי בינדמן

"בנק הפועלים הוא הבנק עם פריסת הסניפים הגדולה ביותר. אנחנו מספר אחת בכמעט כל תחומי הפעילות הבנקאיים מבין המתחרים", כך אמר רן עוז, CFO והמשנה למנכ"ל בבנק הפועלים במסגרת כנס ת"א 100 Live2 של "כלכליסט" ואקסלנס.

"עם זאת", המשיך ואמר, "יש שני פלחי שוק בודדים שבהם אנחנו לא מספר אחת ואותם אנחנו רואים כפוטנציאל, רוצים לגדול ולהתפתח ולהיות גאים בהם. הראשון הוא כמובן פלח השוק המסחרי, הפלח המשמעותי היחידי שבו אנחנו מספר שתיים ולכן אנחנו מאמינים שנציג בו צמיחה. המקום השני שבו אנחנו לא מספר אחד, וזה מתוך בחירה, הוא שוק המשכנתאות - לקחנו החלטה מודעת לפני מספר שנים שלא נתחרה בכל מחיר. אנחנו כן, באופן מודע, נלחמים על הלקוחות שלנו כדי לשמר את המובילות שלנו בפעילות הקמעונאית אבל לא כדי להיות הבנק מספר אחד למשכנתאות אלא בנק שמוביל בקמעונאות".

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: כנס ת"א 100 Live 2 של "כלכליסט" ואקסלנס (48 תמונות)

עוז המשיך והסביר "אנחנו רוצים להתפקס במקומות בהם אנחנו חזקים ויכולים להוביל ולתת תשואה מותאמת סיכון. נתמקד בקמעונאות ובפלח העסקי. בקמעונאות נמשיך לפתח את רשת הסניפים הרחבה שלנו - הלקוח שלנו יקבל את אותה חווית משתמש בין אם נכנס לסניף, צלצל למוקדי השירות, נכנס לאינטרנט או השתמש בסלולר שלו. המשחק פה זה היכולת להיות זמין בכל עת ובכל מצב".

עוז עוד הדגיש וציין כי "בשנת 2010, למרות שאנחנו הבנק עם פלח השוק הגדול ביותר בתחום הקמעונאי, פלח השוק שלנו גדל".

רן עוז במהלך הכנס, צילום: עמית שעל רן עוז במהלך הכנס | צילום: עמית שעל רן עוז במהלך הכנס, צילום: עמית שעל

"המקום השני בו אנחנו מתמקדים הוא פלח השוק העסקי - אנחנו מובילים פרויקטי מימון גדולים", הוסיף עוז, "זה המקום שבו אנחנו מביאים את היתרון המקצועי והרווחיות העודפת. ביחס ל'מידל מרקט', פלח השוק המסחרי - אנחנו כאמור מספר שתיים ושמנו לנו למטרה לפתוח עוד 25 סניפים מסחריים, מתוכם כבר הקמנו 16. מדובר בלקוחות שמשתמשים כל אחד בשניים או שלושה בנקים. אנחנו רוצים להיות ברשימה הזו ולתת להם מענה מיידי ואנחנו שואפים להיות חלק יותר גדול בעסקים שלהם. איך עושים את זה בלי להעלות את רף ההוצאות? הרי דיברנו על פתיחת סניפים עסקיים וקמעונאיים. הבנק יצא בפרויקט שמקיף את כל הפעילויות. אנחנו בוחנים את הפעילויות שלנו אחת אחרי השנייה ומשפרים את ההליכים. עברה שנה, פתחנו הרבה סניפים, קיבלנו הרבה לקוחות אבל לא עלינו במצבת העובדים וזאת בזכות הליכי התייעלות".

לסיום סיכם עוז ואמר כי "לפני שבועיים פרסמנו תוצאות עם שיפור כמעט בכל פרמטר אפשרי - אם זה הזינוק ברווח, בתשואה על ההון, בהלימות ההון. בחלק הראשון, רווחיות ותשואה להון, מעבר לזה שהצגנו זינוק צריך לשים לב שהרווחיות שלנו מגיעה כולה מפעילות בנקאית ולא מהישענות בחברות בת לא בנקאיות. הכל מפעילות שוטפת ולא מרווחים חד פעמיים.

"אפשר לראות גם שיפור מתמשך בין רבעון לרבעון, כשכבר ב-2010 חזרנו לתשואה דו ספרתית על ההון. זה מתחיל מהרווחיות המימונית. השיפור במרווח המימוני רבעון אחר רבעון הוא עקבי והכל בסביבת ריבית נמוכה, מה שאומר שעם עליית הריבית נראה שיפור משמעותי. הצגנו גם עלייה באשראי לציבור, המגיעה בעיקר מהאשראי הקמעונאי והמסחרי - אותם אזורים ששמנו לנו לדגש. שמנו פוקוס על גידול הפיקדונות היציבים וזאת למרות השחיקה של שער החליפין. אם ננטרל אותה הגידול יהיה משמעותי יותר. ההפרשות לחובות מסופקים ירדו וחזרנו לרמה נורמלית. היינו מאד שמרניים והקפדנו לא להראות תוצאות טובות מהר מידי ובהתאם אנחנו מאמינים שבראייה קדימה נראה תמונה אפילו יותר טובה".

תגיות