אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברות הוותיקות נערכות לשינוי בשוק הסלולר: "הרבה יותר קשה להשיג יתרון טכנולוגי" צילום: קובי קנטור

החברות הוותיקות נערכות לשינוי בשוק הסלולר: "הרבה יותר קשה להשיג יתרון טכנולוגי"

הרבה לפני ההכרזה על הזוכים במכרז התדרים החלו פלאפון, סלקום ופרטנר להתכונן למציאות החדשה: הן מציעות חבילות תקשורת, מציפות את השוק בסמאטרפונים ושואפות להיעזר במפעילים הווירטואליים כזרוען השיווקית הארוכה

13.04.2011, 07:00 | גילעד נס

בחברות הסלולר הגדולות החלו להיערך להתעצמות התחרות ולכניסת חברות חדשות כבר ב־2010. במענה לטענות על מחירים גבוהים והיעדר בהירות בחשבונות השיקו שלוש החברות חבילות תקשורת המקיימות מבחינתן יתרון לשני הצדדים - הלקוח יודע מראש כמה ישלם בסוף החודש, וחברת הסלולר יודעת מראש כי הלקוח ישלם סכום זה מדי חודש.  

חברות הסלולר החדשות צפויות גם הן להציע חבילות שיחות. למרות הטענות כי יוכלו להוזיל את המחירים בשוק בכ־30%, אנו מצויים כשלושה רבעונים לפני שחברות אלה צפויות להתחיל לספק שירות, וקשה להניח כי המחירים שעליהם מדברים כעת ייוותרו בעינם גם אז.

השבוע חשף "כלכליסט" כי בסלקום מתכננים להשיק בחודשים הקרובים מותג חדש, שיפנה בעיקר ללקוחות הרגישים למחיר. זו אמורה להיות מבחינת החברה תשובה מיידית להיצע של המפעילים הווירטואליים, ובהמשך גם למפעילים בעלי התשתית. למעשה, גם המפעילים הווירטואליים משמשים כזרוען הארוכה של חברות הסלולר הגדולות במלחמה העתידית מול המפעילים החדשים בעלי התשתית. רמי לוי ו־Free של שלמה שמלצר, שיפעלו על גבי רשת פלאפון, ודור אלון שתפעל על הרשת של פרטנר, ירכשו מחברות הסלולר בנק דקות שנתי שאותו הן יצטרכו לשווק ללקוחות.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר. החברות הגדולות הציפו את השוק בסמארטפונים, צילום: גלעד קוולרצ יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר. החברות הגדולות הציפו את השוק בסמארטפונים | צילום: גלעד קוולרצ'יק יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר. החברות הגדולות הציפו את השוק בסמארטפונים, צילום: גלעד קוולרצ

מבחינת חברות הסלולר מדובר בהכנסה בטוחה, שכן המפעילים הווירטואליים ישלמו על אותן דקות גם אם הלקוחות הסופיים לא ינצלו אותן. השימוש במפעילים וירטואליים יאפשר לפלאפון ופרטנר גם להימנע מהשקעה במותגים מיוחדים הפונים ללקוחות פרי־פייד (תשלום מראש, בעיקר באמצעות כרטיסי חיוג), משום שהמפעילים הווירטואליים יבצעו את העבודה הזאת עבורן. בינתיים יוכלו החברות הוותיקות להתמקד בלקוחות המניבים יותר, ולמכור להם שירותי ערך מוסף כחבילות גלישה ותוכן, שיחות מחו"ל וכדומה.

"המחיר אינו חזות הכל", טענו אתמול בכירים בחברות הסלולר הגדולות. "מחיר אפשר לשנות, אבל יתרון טכנולוגי קשה הרבה יותר להשיג, וכאן מדובר בחיסרון משמעותי של השחקנים החדשים - במיוחד לאור הצורך שלהם להקים בתחילה רשתות דור שלישי, ורק לאחר מכן לחשוב על הדור הרביעי".

גורמים בחברות הסלולר סבורים כי מערכות היחסים ארוכות השנים שלהם עם יצרניות המכשירים הן יתרון לעומת לעומת המתחרות החדשות, כולל מירס שכבר פעילה בתחום. הטענה היא שהאחרונות יתקשו להשיג מכשירים אטרקטיביים, להתאים אותם במהירות לשוק הישראלי, ולשווק אותם ללקוחות. החברות החדשות עשויות לפעול לקבל אישור לשיווק האייפון, אף שכחברות שמתמקדות קודם כל במחיר לא מדובר עבורן בצעד טבעי.

חברות הסלולר ניצלו את החודשים האחרונים כדי להציף את השוק בסמארטפונים, ובכך העלו באופן מלאכותי את רמת השימוש הפוטנציאלית בשירותים מתקדמים. את ההכנסות שעלולות החברות לאבד משירותי קול הן יוכלו להשיב באמצעות שירותים חוצי חברות, דוגמת שירותי המוזיקה Musix ו־Volume של פלאפון וסלקום בהתאמה, הניתנים על גבי מכשירי כל החברות, ושירות הווידיאו Orange Time של פרטנר, הזמין במחשבים אישיים.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
משתמשי סלולר כבר לא רציונלים ורוצים לפגוע פגיעה קשה באלה שעשקו אותם שונים.
המחיר או השרות של פרטנר,סלקום ופלאפון כבר לא מענינים אותנו. רובנו רוצים נקמה ורצוי קשה וכואבת אפילו אם נשלם יותר. ההפתעה לחברות האלה תבוא בהפתעה כשם שיופתעו החברות החדשות ממיליוני הלקוחות שינשרו עליהם ברגע שתפתח ההרשמה. התענוג שבנקמה שווה לנו המון.
רכס חיים , רעננה  |  13.04.11
לכל התגובות