אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרדי הפרסום מחפשים את התדר של הזוכות צילום: מיכאל קרמר

משרדי הפרסום מחפשים את התדר של הזוכות

מירס ומרתון מובייל צפויות להשקיע 150 מיליון שקל בקמפיין ההחדרה שלהן כאשר יתחילו לפעול. בתקציב מירס צפוי לטפל יותר ממשרד אחד

13.04.2011, 09:22 | שלי פריצקר

ההשקה של מירס מתוכננת לעוד שנה אך כבר עכשיו מתבצע מהלך שמוביל המשנה למנכ"ל החברה גיא ידלין, לבחירת מערך הפרסום החדש. תקציב הפרסום של מירס צפוי לעמוד על 80 מיליון שקל ולפי הערכות הוא יטופל על ידי יותר ממשרד אחד. ב־2010 היה תקציב הפרסום של החברה כ־4 מיליון שקל בלבד.

לאחרונה קיימו במירס מפגשים עם כמה משרדי פרסום, בהם באומן בר ריבנאי המפרסם כיום את HOT, גליקמן נטלר סמסונוב, שטיפל במשך שמונה שנים בתקציב מירס ונפרד ממנו לאחרונה עבור התמודדות שלא הצליחה על תקציב פרטנר. עתה יצטרך המשרד להתמודד מחדש על התקציב. פנייה נעשתה גם למשרדים שלמור אבנון עמיחי ולמשרדים קטנים יותר, פוגל לוין ויורו ישראל. ממירס נמסר כי "לכשיסתיים תהליך הבדיקה נעדכן".

תקציב הפרסום של מרתון מובייל, הזוכה השנייה במכרז התדרים, צפוי לעמוד על כ־70 מיליון שקל לשנת ההחדרה. בחברה טרם החלו לקיים פגישות עם משרדי פרסום ומסרו כי "עדיין לא נקבע משרד הפרסום של הקבוצה". ההתייחסות לקבוצה כוללת את החברה־אחות אקספון 018, המספקת אינטרנט ושיחות לחו"ל ואת החברה־האם מרתון טלקום.

ב־2010 צנחו ההוצאות על פרסום בענף הסלולר ב־31% לעומת 2009, והסתכמו ב־131.6 מיליון שקל (לא כולל פרסום שירותים אחרים של החברות). ההערכה בשוק היא כי השחקנים הקיימים - פרטנר, סלקום ופלאפון, יגדילו את היקף תקציבי הפרסום שלהם בשנת ההחדרה של השחקנים החדשים ב־30%–50%. "בחברות הסלולר כבר חושבים איך לשנות את המערך הפרסומי והשיווקי, שכן ברור שמדובר בסוג של איום וצריך להיערך בהתאם", אומר גורם בענף.

מערך הפרסום של פרטנר ידע בשנה האחרונה זעזוע. החברה נפרדה בחודשים האחרונים מראובני פרידן ומשלמור אבנון עמיחי לאחר 12 שנים של עבודה משותפת. משרד הפרסום המגזרי שאיתו עובדת פרטנר, ת"א מוסקבה, קיבל במקביל נתח גם במגזר הכללי. בשבוע שעבר זכו JWT ישראל וברוקנר נטע יער בתקציב פרטנר, שעמד ב־2010 על 65 מיליון שקל (כל התקציבים במחירים ריאליים של יפעת בקרת פרסום), ירידה של 10% לעומת 2009. במכרז על תקציב פרטנר התמודדו גם גלר נסיס פובליסיס ויהושע TBWA.

סלקום עובדת עם שני משרדים - גיתם BBDO ומקאן אריקסון. ב־2010 יצאה החברה מרשימת 20 המפרסמים הגדולים, כשצמצמה ב־38% את היקף הפרסום ל־32 מיליון שקל. בפלאפון נפרדו השנה מבאומן בר ריבנאי ונשארו רק עם משרד אחד - אדלר חומסקי. היקף הפרסום של החברה עמד על 52 מיליון שקל, קיטון של 24% לעומת 2009.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות