אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
BDI: הנזק לחברות הסלולר הוותיקות יגיע עד ל-7 מיליארד שקל צילום: יובל חן

BDI: הנזק לחברות הסלולר הוותיקות יגיע עד ל-7 מיליארד שקל

כלכלני החברה מעריכים כי בעקבות הכנסת המפעילים הסלולריים החדשים תהיה ירידת מחירים של 20% לפחות - ומעבר של 14% מהלקוחות הפרטיים למפעילים החדשים

13.04.2011, 11:14 | שהם לוי

בחברת המידע העסקי Bdi Coface מעריכים היום (ד') כי הנזק לחברות הסלולר (סלקום, פרטנר ופלאפון) בעקבות הכנסת המפעילים הסלולאריים החדשים יגיע ינוע בין 7-5.5 מיליארד שקל.

בחברה מציינים כי ההכנסות בשוק הסלולר ב-2010 של שלוש החברות עמדו על כ-19 מיליארד שקל, כאשר מספר המנויים של 3 החברות יחד עומד על 9.4 מיליון (לקוחות עסקיים ופרטיים).

כלכלני BDI מעריכים כי בעקבות הכנסת המפעילים הסלולריים החדשים תהיה ירידת מחירים כללית של לפחות 20% ומעבר של כ-14% לקוחות פרטים למפעילים החדשים על מנת לעמוד בתנאי המכרז.

בנוסף הכלכלנים מעריכים כי אם יבוטלו לחלוטין קנסות המעבר בין החברות אז האטרקטיביות של המעבר תגדל. כיום שיעור הנטישה בישראל של חברות הסלולר עומד על 1.5% בשנה (במונחי מנויים) והוא מבין הנמוכים במדינות המערב. כך לדוגמה, מציינים ב-BDI ששיעור הנטישה בדנמרק הוא מעל 3.5% וביוון - 3%.

למרות שמטרת המכרז היא ליצור תחרות על משקי הבית סביר להניח שהתחרות לא תישאר רק במגזר הפרטי, אלא תחלחל במידה מסוימת גם למגזר העסקי. כיום בחינת החלוקה בין לקוחות פרטיים ועסקיים בחברות מעלה כי כ-75% מלקוחות החברות הם פרטיים וכ-25% עסקיים.

תהילה ינאי, מנכ"ל Bdi Coface, ציינה היום כי "מלבד הירידה בהכנסות הצפויה לחברות הסלולר הקיימות הרי שהחברות יצטרכו להגדיל את ההשקעה בשיפור השירות, הגברת הפעילות השיווקית ושיפור התשתיות וזאת על מנת לעמוד בתחרות הצפויה להן מצד המתמודדות החדשות, ומאידך יידרשו צעדי התייעלות על מנת להקטין הפגיעה הצפוייה ברווחיות החברות".

ינאי מציינת כי רווחיות החברות היום גבוהה יחסית, הרווח הנקי לפני מס של פרטנר עומד על 1.7 מיליארד - כ-25%, גם בסלקום רווח נקי של כ- 1.7 מיליארד שקל - כ-25% ובפלאפון רווח נקי של כ-1.3 מיליארד שקל שהיווה 24% מהכנסותיה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
בינתיים החברות הותיקות רק מעלות מחירים
השיטה החדשה לבלבל את הצרכן למכור רק חבילות הכוללות שירותים שונים במינונים שונים, ללא אפשרות של הצרכן לדעת מה היקף הצריכה בפועל עד למועד החיוב, לכן הצרכנים לוקחים חבילות גדולות מדי ולא מנצלים אותם, או לוקחים חבילות קטנות מדי ומשתמשים ביתר ומשלמים תעריף חריגה. צריך לזכור שהחברות החדשות יצטרכו להקים את כל התשתיות מהתחלה , החברות הותיקות כבר החזירו לעצמן את מלוא ההשקעה. בנוסף, החברות הותיקות ימנעו מהשקעות נוספות בתשתית ובשירות וזאת כחלק מהמאמץ לשמר את הרוחיות. מאחר וגם המפעילים הוירטואליים וגם המפעילים החדשים יספקו בשנים הקרובות את השירות דרך המפעילים הותיקים, רמת השירות לכל הצרכנים תדרדר. הצרכנים של החברות החדשות והוירטואליות יסבלו מהרבה תקלות עקב מחלות ילדות ו"תקלות בלתי צפויות" בהתחברות מול החברות הותיקות. את הוזלת המחירים נתחיל לראות רק בעוד 3 עד 4 שנים והיא תגיע בעיקר דרך המפעילות הוירטואליות. החברות החדשות ישווקו את עצמן בעיקר ללקוחות שאינם קיימים כיום. מדובר בעיקר בתלמידי בית הספר היסודי. החבילות שיסופקו ללקוחות אלו יהיו חבילות שיכללו תשלום גלובאלי שבין 20 ל 50 שח, כמות דקות ו SMS ים למספר מוגבל של מספרים מוגדרים מראש , וחסימה לשיחות למספרים אחרים כמו גם לשירותים נוספים. כך יצליחו החברות להגיע ל 7% מהלקוחות הפרטיים בלי שיצטרכו להציע מחירי הפסד ללקוחות החברות הותיקות .
ראש יהודי  |  13.04.11
לכל התגובות