אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שכר עובדי השירות והמכירות יעלה צילום: shutterstock

שכר עובדי השירות והמכירות יעלה

מנכ"לית מנפאואר ישראל: אי אפשר להתעלם מהגידול המשמעותי הצפוי בדרישה של שתי החברות החדשות לעובדים

14.04.2011, 07:03 | מיקי פלד

מכניסתן של מרתון מובייל ומירס לשוק הסלולר צפויים להרוויח גם מחפשי העבודה במגזרים שעד כה לא מצאו את עצמם בצורה נרחבת בחזית שירות הלקוחות ומוקדי המכירות, כגון חרדים, ערבים, אנשים עם מוגבלויות ועובדים מבוגרים. לשם המחשה, פלאפון, פרטנר וסלקום מגייסות כ־300–400 נציגי שירות ומכירות מדי חודש.

"אי אפשר להתעלם מהגידול המשמעותי הצפוי בדרישה של שתי החברות הללו לעובדים", אומרת מנכ"לית מנפאואר ישראל ארנה סגל. "גידול כזה כמובן ישפיע על השכר השעתי של כלל העובדים במוקדי ענף התקשורת, אך גם במוקדים דומים בענפים אחרים, כגון ענף הפיננסים". מוקדנים ונציגי שירות ומכירות משתכרים כיום קצת מעל שכר המינימום החודשי העומד על 3,890 שקל בחודש, אם כי רובם עובדים לפי משמרות ולא בהכרח עובדים מכסת שעות של משרה חודשית מלאה. "השכר לשעת עבודה יגדל עקב התחרות על העובדים", מעריכה סגל.

כבר עתה התחרות על עובדים חריפה ביותר. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בפברואר האחרון נרשמו בקרב נציגי מכירות ושירות לקוחות כ־6,210 משרות לאיוש בממוצע יומי, יותר מבכל מקצוע אחר. להערכת סגל, כניסתן של מרתון ומירס לשוק הסלולר תגביר את התחרות על עובדים ותביא לכך שחיפוש העובדים יתמקד פחות בצעירים מהמרכז לטובת יישובים ערביים וחרדיים, שם יוקמו מרכזים קטנים וייעודיים. "מדובר בעובדים מצוינים שרואים את עתידם בחברה ולא מגדירים את העבודה מראש לתקופה קצובה", אומרת סגל. "תהליך מעבר המוקדים למגזר החרדי והערבי כבר התחיל, והוא יגבר עם התחרות החדשה".

תגיות