אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנדידה הפנים ארצית תתאפשר בתוך שלושה חודשים ממועד פניית חברות הסלולר החדשות לוותיקות צילום: shutterstock

הנדידה הפנים ארצית תתאפשר בתוך שלושה חודשים ממועד פניית חברות הסלולר החדשות לוותיקות

משרד התקשורת קבע עוד כי לקוחות שיחלו שיחתם ברשת של מפעיל קיים לא יוחזרו לרשת המפעיל החדש גם באיזור בו קיים כיסוי שלו

17.04.2011, 14:41 | גילעד נס

חברות הסלולר הגדולות - סלקום, פרטנר ופלאפון, יחוייבו לספק למפעילים החדשים,מירס ומרתון מובייל, שירותי נדידה פנים ארצית שלושה חודשים לכל היותר לאחר שהאחרונות יפנו אליהן בבקשה לספק שירותים אלה, תוך שהם מצויידים באישור משר התקשורת - כך קבע היום (א') משרד התקשורת. מכיוון שמפעילות הסלולר החדשות נדרשות להקים אלפי אנטנות בכדי להציע כיסוי ברחבי המדינה, איפשר משרד התקשורת לחברות לחבר את לקוחותיהם לאנטנות של חברות הסלולר הקיימות לתקופת ביניים, שתארוך לכל היותר 4 שנים, וזאת לאחר שיגיעו להסכם מול לפחות אחת מהחברות הקיימות.

באם לא הגיעו הצדדים להסכמה, יוכלו המפעילים החדשים לפנות למשרד התקשורת ולהציג לו בתוך שלושה חודשים נוספים את הסיכומים אליהם ביקשו להגיע מול החברות הקיימות. לאחר מכן יכריע שר התקשורת בנושא, והוא עשוי לכפות על חברות הסלולר הקיימות את תנאי הנדידה הפנים ארצית, כך שבמקרה שחברות הסלולר הגדולות יתנגדו להגעה להסכם שכזה עלולים לחלוף לפחות שישה חודשים מאז תחילת המו"מ בין החברות החדשות לחברות הסלולר ועד למועד שבו יחלו החברות הגדולות לספק לחברות החדשות את שירות הנדידה על פי הכרעת השר.

כזכור, למפעילים הווירטואליים ולחברות הסלולר הוותיקות הוקצבו שישה חודשי מו"מ, ואם הצדדים לא הגיעו להסכם, יכולים המפעילים הווירטואליים לפנות לשר התקשורת שיכריע בנושא. עם זאת, למרות שחלק מהמפעילים הווירטואליים שקיבלו רישיון טרם הגיע להסכמים עם חברות הסלולר, לא פנה אף אחד מהם לעזרת שר התקשורת, אולם כולם טענו כי תקופת הזמן שנקבעה היתה ארוכה מדי ופגעה ביכולתם להתחיל לפעול במהירות.

השר כחלון עם פטריק דרהי וחזי בצלאל, צילום: דקלה בסיסט השר כחלון עם פטריק דרהי וחזי בצלאל | צילום: דקלה בסיסט השר כחלון עם פטריק דרהי וחזי בצלאל, צילום: דקלה בסיסט

 

החברות הגדולות לא יחזירו את הלקוחות לרשת של המפעילים החדשים

כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", משרד התקשורת הודיע היום כי במסגרת הפעולות להשלמת הסדרי הנדידה הפנים ארצית בין מפעילות הסלולר החדשות למפעילות הסלולר הוותיקות, נקבע כי יחול הסדר של נדידה חד-כיוונית. משמעו של הסדר זה הוא שבמקרה שלקוח של מפעיל חדש מתחיל את שיחתו באיזור שבו אין למפעיל החדש רשת פעילה, ולפיכך נדרשת שיחתו להיות מנותבת תוך שימוש באנטנות של מפעיל קיים, תיוותר השיחה ברשתו של המפעיל הקיים גם באם במהלכה מגיע הלקוח לאיזור בו למפעיל החדש יש אנטנות.

ממשרד התקשורת נמסר כי חלופה זו עדיפה משיקולים טכנולוגיים והנדסיים על פני החלופה השנייה שנבחנה, נדידה דו-כיוונית, שעל פי היה מחוייב המפעיל הקיים להעביר את השיחה לשליטת המפעיל החדש במועד המוקדם ביותר האפשרי. במשרד מציינים כי אין מספיק ניסיון עולמי לבחינת השלכותיה של הנדידה הדו-כיוונית, ולפיכך גם הסיכון שבכפייתה גדול על הסיכון שבכפיית נדידה חד-כיוונית.

עבור הלקוחות, אין להחלטה זו משמעות כלשהי, שכן כל תהליך העברת השיחה בין הרשתות אינו מצריך מהם פעולה כלשהי, אולם השפעתה על חברות הסלולר החדשות מהותית. מירס ומרתון מובייל, הצפויות להסתמך לפחות בשנתיים הראשונות לפעילותן על תשתית האנטנות של חברות הסלולר הקיימות, ידרשו לשלם לחברות אלו עבור שיחות של לקוחות מירס ומרתון גם במקרים שבהם הקימו האחרונות אנטנות משלהן, במידה והלקוחות החלו את השיחה באיזורים בהם לא היתה תשתית שכזו. מירס ומרתון טלקום, עם זאת, יוכלו לקבוע בעצמן מתי יתחברו לקוחותיהן לרשתות החברות הקיימות, כך שהן עשויות להחליט כי במטרה לחסוך בהוצאותיהן, לא יציעו כיסוי ללקוחותיהם במספר מקומות.

ממכתב ששלח מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, למנכ"לי חברות הסלולר הגדולות עולה כי למרות שהמפעילים החדשים, שביקשו כמובן ליישם נדידה דו-כיוונית, טענו כי קיימות דוגמאות לכך בעולם, בדיקה של המשרד העלתה כי הדבר אינו נכון.

תגיות