אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"היפנים מפחדים לרכוש מוצרים מקומיים" צילום: ורד ברנר

"היפנים מפחדים לרכוש מוצרים מקומיים"

אסון הטבע הגדול שפקד את המדינה ועמו הזעזוע הכלכלי לא פגעו בפעילות סבון במדינה, אלא להפך

20.04.2011, 09:41 | אורנה יפת

ביולי 2008 נחתה סבון ביפן וכיום היא מפעילה שם 11 חנויות. למרות הצונאמי והדליפה הרדיו־אקטיבית, רק בשבוע שעבר פתחה החברה הישראלית חנות חדשה בארץ השמש העולה, ועד סוף השנה ייפתחו שם לפחות שלוש נוספות.

בניגוד לציפיות, אסון הטבע הגדול שפקד את המדינה ועמו הזעזוע הכלכלי לא פגעו בפעילות סבון במדינה, אלא להפך. "ההשפעה של האסון היתה בימים הראשונים. חלק מהחנויות נפגעו מרעידת האדמה, אך לא באופן דרמטי", אומר מנכ"ל סבון רונן זוהר. "הן נסגרו לכמה ימים לשיפוצים וחלקן נסגרו אף שלא נפגעו, כיוון שמרכזי הקניות שבהם הן פועלות נסגרו בהוראת הרשויות. אולם בסך הכל, לשמחתנו, אפשר להגיד שהחיים ביפן חזרו למסלולם ויותר מהר ממה שצפו".

איך אסון הטבע השפיע על תוכניותיכם במדינה?

"לא שינינו כלום בתוכניות שלנו. בחנו את המשמעויות וראינו שאין סיבה לעצור את הפעילות שם. הטענה היא שדווקא בגלל הבלגן ביפן, נוצרה הזדמנות למינוף של מוצרים שאינם מיוצרים במדינה, ובעיקר מותגים מתחום המזון. הסיבה לכך היא שאנשים מפחדים לרכוש מותגים מקומיים בשל הדליפה הרדיו־אקטיבית. לסבון אין חנות בקרבת אזור האסון הרדיו־אקטיבי, החנויות הכי קרובות שלנו נמצאות בטוקיו, ושם חוזרים החיים למסלולם".

תגיות