אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משה בן ראובן: "עברתי לתחום הדלק כדי לנצל את המומחיות שלי לטובת האנושות"

משה בן ראובן: "עברתי לתחום הדלק כדי לנצל את המומחיות שלי לטובת האנושות"

"ב־2003 התחולל משבר האנרגיה הראשון בעולם והיה ברור שכמות הדלק הולכת ואוזלת, לכן עברתי לעסוק בתחום הזה"

21.04.2011, 07:01 | ליאור גוטמן

"ב־2003 התחולל משבר האנרגיה הראשון בעולם והיה ברור שכמות הדלק הולכת ואוזלת, לכן עברתי לעסוק בתחום הזה. הבנתי שאפשר לנצל את המומחיות שלי לטובת האנושות", אומר ד"ר משה בן ראובן (65), ממייסדי חברת פרימוס ש־67% ממנה נרכשו על ידי החברה לישראל. בשיחה מארה"ב עם "כלכליסט" הוא מספר שפיתוח טכנולוגיית הפקת בנזין מעץ החל בקיץ 2007, כשאסף צוות מדענים ועובדים בשיתוף החברה לישראל.

בן ראובן היה מהנדס אווירונאוטיקה בחיל האוויר הישראלי שעזב את הארץ לארה"ב ב־1973, והשלים דוקטורט באוניברסיטת פרינסטון בתחום המוצקים. "עבדתי כ־15 שנה בתחום וב־1995 עברתי לתחום של אנרגיה סביבתית. עניין אותי לייצר אנרגיה מפסולת, ואחרי ניסיון להתמקד בפחם אקטיבי פניתי לתחום הדלקים", הוא מספר.

כיצד מתבצע תהליך הפקת הבנזין בשיטה שפיתחתם?

"יש כל מיני שיטות לעשות את זה, ובשיטה שלנו - שהיא סוג של קלייה - מגיעים למצב שבו מקבלים 2.2 יחידות של מימן על יחידת פחמן חד־חמצני אחת. שיטות הקלייה שאתה מכיר משיגות יחס של 1 ל־1. עם הגז שנוצר אפשר לייצר דלק", הוא מסביר. לדבריו, השלבים הבאים בתהליך הם ניקוי ומעבר בפילטר שמורידים את יתרת הפחמן הדו־חמצני וספיחים אחרים כגון גופרית, כך שמתקבל מוצר נקי יותר.

"אחרי הניקוי מגיעים לריאקציה כימית שמשחררת חום ומיוצר הדלק הנוזלי. שלושת השלבים הראשונים הומצאו על ידי חברת האנרגיה האמריקאית מובייל לפני 40 שנה. השלב האחרון הוא המצאה שלנו שלפיה אתה יכול לקבל בנזין שהוא מצטיין באוקטן גבוה", הוא מסכם.

תגיות