אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אוכלים את הרווח: ISS קייטרינג מבקשת מלקוחותיה לשלם יותר צילום: איל פישר

אוכלים את הרווח: ISS קייטרינג מבקשת מלקוחותיה לשלם יותר

חברת ההסעדה הגדולה בישראל דורשת לפתוח חוזים שחתמה בגלל עליית מחירי המזון

21.04.2011, 09:59 | גיל קליאן

חברת ההסעדה ISS קייטרינג (לשעבר נורקייט) מבקשת מלקוחותיה לשלם יותר, כדי שתוכל להתמודד עם עליית מחירי המזון. החוזים של החברה כוללים מנגנוני הצמדה למחירי תשומות המזון, אך לטענת מנכ"ל ISS רן כצמן, תאריכי עדכון המחירים רחוקים מדי, ומאלצים את החברה להתמודד עם שחיקת רווחיות גבוהה במשך חודשים ארוכים.

ISS היא החברה הגדולה בישראל בתחומה, עם 2,400 עובדים ומחזור של כ־400 מיליון שקל בשנה. החברה מפעילה 230 אתרי שירות של כ־100 לקוחות, בהם חברות הייטק ותקשורת, מפעלים, בנקים, דיור מוגן, בתי חולים, בתי מלון וכוחות הביטחון. את אתרי השירות מזינות כ־100 משאיות, הנושאות מזון מ־25 מטבחים שמפעילה ISS בפריסה ארצית. בימים אלה משקיעה החברה כ־20 מיליון שקל במטבח חדש, שמיועד לספק 40 אלף ארוחות ביום.

תחום ההסעדה סובל מרווחיות נמוכה ומתחרותיות גבוהה. בניסיון להפחית עלויות מבצעת ISS יבוא עצמי של מוצרי מזון, ובין השאר רכשה בחו"ל שמן ומוצרים נוספים לשנה קדימה. בגלל צי המשאיות שלה מושפעת ISS גם מעליית מחיר הדלק, ועם העלאת שכר המינימום בחודש יולי יגדלו הוצאותיה עוד יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות