אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: עובדים ונהלי בטיחות גרועים גרמו לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו צילום: אי פי אי

דו"ח: עובדים ונהלי בטיחות גרועים גרמו לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו

משמר החופים האמריקאי קבע כי הפיצוץ שהביא לדליפת הנפט הגדולה בהיסטוריה של ארה"ב נגרם בין השאר בשל החלטת העובדים ששהו על האסדה שלא לפעול לפי הנהלים ולא ליידע חברי צוות אחרים לגבי מצב החירום

22.04.2011, 22:07 | סוכנויות הידיעות
מדיניות הבטיחות ומערכת נהלי הבטיחות של הבעלים של אסדת הקידוח דיפווטר הורייזן, טראנסאושן (Transocean), היתה פגומה ותרמה לפיצוץ הקטלני שהתרחש באסדת הנפט בשנה שעברה שגרם לדליפת הנפט הגדולה ביותר בהיסטוריה, כך לפי דו"ח של משמר החופים האמריקאי שהתפרסם היום (ו').

הדו"ח של משמר החופים גם קבע כי ההחלטות שהתקבלו על ידי העובדים ששהו על אסדת הקידוח "השפיעו על הפיצוץ או על תוצאותיו". בין השאר מדובר בהחלטה של העובדים שלא לפעול לפי הנהלים ולא ליידע חברי צוות אחרים לגבי מצב החירום לאחר הפיצוץ.

בשנה שלפני האסון, לטראנסאושן "היו כשלים חמורים במערך הבטיחות ומדיניות בטיחות גרועה", נכתב בדו"ח. "העובדה שטראנסאושן לא הפעילה מערכת בטיחות אפקטיבית ולא הנחילה מדיניות שמדגישה ומוודאת בטיחות תרמה לאסון", נכתב בדו"ח. הדו"ח גם מצא כי הפיקוח הרופף של המדינה שהייתה אחראית על האסדה, רפובליקת איי מרשל, היה לא יעיל במניעת האסון.

ב-20 באפריל 2010, פיצוץ שהרג 11 עובדים הוביל לדליפה של יותר מ-200 מיליון גלונים של נפט מבאר הנפט מקונדו של BP במפרץ מקסיקו. מוקדם יותר היום נודע כי חברת הנפט BP הסכימה להעביר מיליארד דולר לתיקון הנזק שנגרם למפרץ מקסיקו כתוצאה מדליפת הנפט בשנה שעברה, החמורה בהיסטוריה של ארצות הברית.

BP גם הגישה השבוע תביעה נגד יצרני המתקן טראנסאושן בטענה שרשלנות שני הגורמים תרמה לאסון. על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי בניו אורלינס, החברה תובעת מיצרנית האסדה טראנסאושן פיצויים של 40 מיליארד דולר לפחות ומאשימה אותה בפיצוץ באסדת הנפט. BP טוענת שכל מערכות הבטיחות וההליכים לבקרת הבאר באסדה כשלו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות