אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זינוק בשוק האורגני בארה"ב צילום: אוראל כהן

זינוק בשוק האורגני בארה"ב

ב־2010 רשמו מכירות השוק האורגני עלייה של כ־8% לעומת השנה הקודמת, זאת בהשוואה לעלייה של פחות מ־1% במכירות שוק המזון הכללי

27.04.2011, 10:11 | גיל קליאן

השוק האורגני בארה"ב צמח בשנת 2010 בקצב מרשים אחרי "מנוחה" קלה ב־2009, כך עולה מנתוני OTA — Organic Trade Association. המכירות של מזון ומשקאות אורגניים בארה"ב בשנת 2010 עמדו על 28.6 מיליארד דולר, עלייה של 7.7% לעומת שנת 2009, ולעומת עלייה של פחות מ־1% בשוק המזון הכללי באותה תקופה.

בעוד שבשנת 2009 דווח על עלייה של 5.3% במכירות המוצרים האורגניים בארה"ב לעומת השנה הקודמת, בשנת 2008 נרשמה צמיחה של 17.1% לעומת השנה הקודמת.

לפי נתוני 2010, מכירות המזון האורגני הגיעו לכ־4% ממכירות כלל המזון בארה"ב (בישראל עמדו מכירות המזון האורגני ב־2010 על 1% בלבד משוק המזון).

46% מחברות המזון האורגני שנסקרו על ידי הארגון ציינו כי הן מתכננות להגדיל את מצבת כוח האדם שלהן במהלך 2011.

הקטגוריה המובילה במזון האורגני בארה"ב היתה פירות וירקות טריים. מכירות הקטגוריה קפצו ב־11.8% בשנת 2010, ותפסו 39.7% מתוך כלל מכירות המזון האורגני, וכ־12% מכלל מכירות הפירות והירקות בארה"ב.

מכירות מוצרי החלב האורגניים צמחו בשנה החולפת בשיעור של 9%, והגיעו לנתח של כ־6% מכלל מוצרי החלב שנמכרו בארה"ב בשנת 2010.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות