אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך זה התחיל: הפתרון המקורי לבעיית הפרסום בפייסבוק

איך זה התחיל: הפתרון המקורי לבעיית הפרסום בפייסבוק

קודם מבצע משותף עם אפל, אחר כך החברות הגדולות בעולם שלא היו מרוצים ממספר הכניסות מהפרסומות בפייסבוק ומשם לשאר העולם

28.04.2011, 11:11 | קרן צוריאל הררי

לקדחת של חלוקת מתנות ופרסים דרך פייסבוק אחראית הרשת החברתית עצמה. ביולי 2006, שלושה חודשים לפני שפייסבוק נהפכה מרשת לסטודנטים בלבד לרשת חברתית הפתוחה לכל, יצאה הרשת במבצע משותף עם אפל שבו ניתנו 10 מיליון הורדות בחינם של "סמפלרים" - אוספי שירים שנערכו על ידי צוות חנות המוזיקה של אפל iTunes. האוספים, שנוצרו במיוחד עבור משתמשי פייסבוק, נערכו לפי מידע סטטיסטי על הלהקות, הזמרים והסגנונות המוזיקליים האהובים על גולשי האתר.

שנה אחר כך נפתחה הדלת לכל מפרסם מעוניין, עם השקת מערכת הפרסום Facebook Ads. חברות מסחריות רבות גילו במהרה שהגולשים כמעט לא לוחצים על המודעות שלהם בפייסבוק, והחלו למשוך את הקהל לעמודיהן בעזרת תחרויות והגרלות. כבר באמצע 2007 חילקו 60 חברות מהגדולות בעולם - ובהן קוקה־קולה, מיקרוסופט, סוני ו־CBS - צ'ופרים בלעדיים למי שייאותו להיות חברים שלהן בפייסבוק: משחקים להורדה, הטבות למנויים ולקוחות שהגיעו דרך פייסבוק, ובהמשך גם פרסים ממשיים.

ומשם השיגעון הציף את שאר העולם. בישראל נמנו עם חלוצות המשחקים והפרסים חברות כגון וואלה שופס, HP ובנק הפועלים, ובמהרה הצטרפו אליהן עוד עשרות חברות גדולות במשק. ההערכות הן שכיום מספר המשחקים וההגרלות הישראליים בפייסבוק הגיע לשיא, ואת המבצעים עורכות חברות בעלות פריסה ארצית לצד חנויות מקומיות ובעלי עסקים קטנים שרוצים ליצור מודעות. הקבוצה הקטנה של כרישי התחרויות מקדמת את הפרסים של כולם בברכה.

תגיות