אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שנה לתגבור התשתית של אל"ה: היקף מיחזור הבקבוקים הגיע ל-38% צילום: עומר הכהן

שנה לתגבור התשתית של אל"ה: היקף מיחזור הבקבוקים הגיע ל-38%

לעומת 28% בתקופה המקבילה שנה קודם, ו-3% מעל היעד שנקבע בחוק. בין הרשויות שבהן הוצבו לראשונה מתקני מיחזור: בני ברק, טבריה, ג'זר א-זרקא ופורדיס

27.04.2011, 16:14 | שלי פריצקר

תאגיד המיחזור אל"ה, שהחל בשנת 2010 במהלך של הרחבת תשתית מתקני המיחזור ברחבי הארץ, מציין היום שנה למהלך עם תוצאות מרשימות – מאז החל תהליך הרחבת התשתית לפני כשנה נוספו 4,377 מיחזוריות ברחבי הארץ ל-8,000 הקיימות, ופרישת המתקנים הגיעה לכ-13 אלף – גידול של כ-55%.

בהתאם – הגיע היקף הבקבוקים שנאספו למיחזור באמצעות המיחזוריות ל-38%, לעומת 28% בתקופה המקבילה שנה קודם ו-3% מעל היעד שנקבע לו על פי חוק. עד סוף 2011 יוכפל מספר המחזוריות ויגיע לכ-15,000 בפרישה ארצית.

נחמה רונן יו"ר תאגיד המיחזור: "התשתית החדשה תאפשר לנטרל את ה'תירוצים' של אלו שעדיין לא הצטרפו למהפכה הזו".

בין הערים שבהן הוצבו לראשונה מיחזוריות - בני ברק שבה הוצבו 400 מיחזוריות, באר שבע טבריה, שדרות, קריית ארבע, משגב, אופקים נתיבות שדרות , נתיבות, ונצרת עילית.

ערים שהכפילו את מספר המיחזוריות שהיו בתחומן: אשקלון ,אשדוד, חדרה, קריית גת, שדרות, מ. א גלבוע, עכו מ. א גולן, מ.א אשקלון, מ.א לכיש, מ.א מעלה יוסף,אלעד, באר טוביה, גן יבנה, הרצלייה, כפר יונה,מזכרת בתיה, נהריה, עכו, נשר, נתניה.

יישובים ערביים בהם הוצבו לראשונה מיחזוריות: ג'זר א-זרקא, כפר קאסם, שפרעם, תמרה, ביר אל מכסור, ביריה, כאבול, מנדא, מג'דל שמס , פורדיס ושעב.

סקר שנערך בנוגע לעמדת הציבור בנושא המיחזור, מצא קשר ישיר בין מרחק מתקן המיחזור מבית הלקוח, לבין נכונותו למחזר ובהתאם לכך - גם לשיעור מיחזור הבקבוקים בישראל.

מהסקר שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה עולה כי 54% ימחזרו תמיד, אם תהיה להם מיחזורית קרוב לבית. רוב הציבור ( 85%) סבור כי מרחק של עד דקה או עד חמש דקות הליכה מהבית הוא מרחק סביר להימצאות מתקן מיחזור.

מי שאינו זורק את מיכלי המשקה למיחזוריות – טוען שזה בגלל מרחק המיחזורית מהבית (30.6%), או היעדר מיחזוריות ברחוב/שכונה (18.2%). שאר ה"תירוצים" של הציבור:

אני מתעצל (10%), שכחתי (9.7%), אין לי זמן (2.8%), אני לא אוהב שנאגרים בקבוקים בבית (2.9%)

בעקבות ממצאים אלו, עולה השבוע תאגיד המיחזור בקמפיין הסברה נוסף תחת הכותרת " אין תירוצים". היקף השקעה כ-5 מליון שקלים משרד פרסום: יהושע TBWA.

תגיות