אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך הופכים את אליפות מדריד לטורניר טניס חשוב צילום: איי אף פי

כך הופכים את אליפות מדריד לטורניר טניס חשוב

מארגני אליפות מדריד הפתוחה, שתצא לדרך ביום שישי ותימשך עשרה ימים, רוצים להפוך את הטורניר שלהם לחמישי בחשיבותו בעולם, אחרי טורנירי הגרנד סלאם. המתכון שלהם: שילוב של תדמית יוקרתית וקידמה טכנולוגית

28.04.2011, 11:25 | רונן וודלינגר

מארגני אליפות מדריד הפתוחה, שתצא לדרך ביום שישי ותימשך עשרה ימים, רוצים להפוך את הטורניר שלהם לחמישי בחשיבותו בעולם, אחרי טורנירי הגרנד סלאם. המתכון שלהם: שילוב של תדמית יוקרתית וקידמה טכנולוגית.

בתור התחלה, אם התעניינות ציבורית ובניית קהל נאמן הם סממן להצלחה, אז נראה שהמארגנים בדרך הנכונה, שכן כל הכרטיסים לאליפות כבר נמכרו, מרביתם כבר במהלך הטורניר של השנה שעברה, וזה כולל את כרטיסי ה-VIP היקרים ביותר.

נשיא הטורניר, ז'ראר טסובאניאן - שהוא גם יד ימינו של איש העסקים הרומני, ובעבר טניסאי מצליח בעצמו, יון טיריאק - מנה השבוע בשביעות רצון את הפרטים והחידושים לקראת האליפות. מצד אחד, הוא הציג את הטכנולוגיות החדישות, כמו מסך מגע עמוס נתונים, שמתעדכן בתאי ה-VIP מדי שנייה. מצד שני, הוא דיבר על הניסיון לפתח מסורת מכובדת, שתתחרה בטורנירים של פאריס או של לונדון. בין השאר, יושק השנה גביע חדש ויקר – מעין ספירלה מוזהבת משובצת יהלומים; יימכרו מוצרי מרצ'נדייז חדשים ויוקרתיים; וייפתח מוזיאון קטן ובו תמונות וסרטים מעשר התחרויות שנערכו מאז שעברה התחרות למדריד (קודם היא שוחקה תחת אותו שם בגרמניה ובשבדיה).

פעולות קידום הטורניר במדריד. "אנחנו לא רודפים אחרי המפורסמים," מדגיש טסובאניאן, "הם עצמם מבקשים מאיתנו, או מהחברות שמחזיקות תאי Vip, שישיגו להם כרטיסים." , צילום: איי אף פי פעולות קידום הטורניר במדריד. "אנחנו לא רודפים אחרי המפורסמים," מדגיש טסובאניאן, "הם עצמם מבקשים מאיתנו, או מהחברות שמחזיקות תאי Vip, שישיגו להם כרטיסים." | צילום: איי אף פי פעולות קידום הטורניר במדריד. "אנחנו לא רודפים אחרי המפורסמים," מדגיש טסובאניאן, "הם עצמם מבקשים מאיתנו, או מהחברות שמחזיקות תאי Vip, שישיגו להם כרטיסים." , צילום: איי אף פי

אולי האלמנט שבו הצליח הטורניר – mutual Madrid open, בשמו המלא – להפוך לאחד הבולטים בעולם, הוא ביכולת שלו למשוך אל היציעים את מיטב הסלבריטיס. "אנחנו לא רודפים אחרי המפורסמים," מדגיש טסובאניאן, "הם עצמם מבקשים מאיתנו, או מהחברות שמחזיקות תאי Vip, שישיגו להם כרטיסים."

אולי זה מסביר את העובדה ש-400 תאי ה-VIP - שמחיריהם נעים בין 24 אלף ליותר מחמישים אלף יורו - כבר נמכרו כולם. "כן, אנחנו יקרים," מודה טסובאניאן, "אבל על איכות משלמים, והוכחנו שאנחנו נותנים תמורה למחיר." לדבריו, המשבר הכלכלי, שממשיך להקרין בצורה קשה על ספרד, לא השפיע על מכירת תאי היוקרה, אלא רק על זהות החברות שרוכשות את התאים: פחות חברות בנייה ונדל"ן. יותר טכנולוגיה, שירותים וייעוץ.

אל מול ההתלהבות של המארגנים, תאי ה-VIP סובלים גם מביקורת מצד האוהדים ה"רגילים". בעבר נשמעו טענות מצד צופים, לפיהן המקומות הטובים ביותר באולם ה"קאחה מאחיקה" (קופסת הפלא) שמורים לתאים אלה. עוד נטען כי המושבים הללו מתרוקנים במהירות אם על משטח החימר לא רצים באותו רגע כוכבי-על כמו רפאל נדאל או רוג'ר פדרר, וכי מראה המושבים הריקים פוגע באווירה שבאולם.

בתשובה, מדגישים המארגנים את איכות המשחקים שאפשר לראות בכל שלב בטורניר. טסובאניאן: "במקום 128 משתתפים, שיש בטורנירי גראנד סלאם ושגורמים לכך שבשלבים הראשונים יש משחקים משעממים, אצלנו יש רק את 48 השחקנים טובים בעולם, מה שמבטיח רמה גבוהה כבר מהיום הראשון." האופטימיות הזו מביאה אותו לצפות השנה לגידול של 5%-10% ברווחים.

טורניר מדריד מחלק פרסים בסך 3.1 מיליון יורו לנשים, ובסך 2.8 מיליון יורו לגברים.

תגיות