אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיתוף הסימניות איבד את הטעם? צילום: בלומברג

שיתוף הסימניות איבד את הטעם?

מייסדי יוטיוב רכשו את Delicious מידי יאהו, אבל כלל לא בטוח שיש כיום צורך בשירות של שמירת קישורים כדי "לגלות את הרשת"

02.05.2011, 13:53 | שי ענבל

לא נעים להגיד, אבל למייסדי יוטיוב, צ'ד הארלי וסטיב צ'ן, שקנו בשבוע שעבר את Delicious מיאהו, אין רקורד של הפיכת חברות סטארט-אפ לרווחיות. יוטיוב, שנקנה על ידי גוגל ב-2006, התקשה לייצר רווחים מאז הרכישה. למעשה, רק בשנתיים האחרונות הוא החל לרשום הכנסות - ולא בזכות המייסדים. הפעם הם ינסו לעשות זאת עם Delicious, שנרכש ב-2005 על ידי יאהו - אותה חברה ששמחה להיפטר ממנו בשבוע שעבר.

זה גם לא הניסיון הראשון להפוך שירות סימניות לרווחי. אמנם עדיין לא ידוע מה בדיוק יעשה AVOS, הסטארט-אפ החדש של הארלי וצ'ן, אבל על פי הערכות וההודעה של AVOS עצמה, נראה כי מדובר בניסיון להשתמש בסימניות הדפדפן המועלות לרשת בצורה חברתית כדי לבנות את "שירות גילוי התכנים הטוב ביותר ברשת".

במילים אחרות, הסימניות - אותם אתרים שמשתמשים שומרים לגישה ולקריאה מאוחרת, ישמשו את גולשי AVOS לגילוי והמלצות על אתרים שאינם מכירים. נשמע מוכר? ודאי, כי זה בדיוק מה ש-Delicious עצמה התיימרה לעשות.

Delicious, שנכשלה כבר פעמיים במשימה להפוך את עצמה לרווחית, אינה שירות הסימניות החברתי היחיד בעל גורל דומה. גם Xmarks, שעמד בפני סגירה עד שנקנה על ידי LastPass, פעל בצורה דומה. המסקנה מתבקשת: הסימניות כבר לא מספיק רלוונטיות כדי לזהות את התכנים הפופולריים.

אם AVOS לא תכלול את Delicous כחלק ממגוון שירותים, כמו שיתוף פעולה עם מנוע חיפוש, מנגנון דירוג לינקים בדומה ל-Digg ו-StumbleUpon - הרווחיות וההצלחה צפויות להיות ממנה והלאה והיא תלך בדרכו של Delicious, על כל המשתמע מכך. השאלה היא אם הפעם יהיה מישהו שיסכים לקנות.

תגיות