אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההגירה לניו יורק: הכוכבות של תערוכת הרכב הבינלאומית

ההגירה לניו יורק: הכוכבות של תערוכת הרכב הבינלאומית

דטרויט היא אמנם מוקד הכוח של תעשיית הרכב האמריקאית, אבל ניו יורק נהפכה לחלון ראווה ליצרנים היפנים, הקוריאנים והאירופים בארה"ב. בתערוכה שהתקיימה בשבוע שעבר נחשפו גרסאות מפתיעות לדגמים מוכרים כמו מאזדה 3 עם מנוע חדש וחיפושית שנראית ישנה רק מבחוץ

02.05.2011, 09:55 | תומר הדר

מאזדה 3: האמריקאים ייהנו יותר

את מאזדה 3 אין צורך להציג לרוכשי הרכב בישראל. גם בארה"ב זוכה המשפחתית היפנית להצלחה ניכרת, בעיקר בגרסה המצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר. כעת מציגים במאזדה מנוע 2.0 ליטרים חדש ששמו SKY ACTIVE. מדובר במנוע המפיק 155 כוחות סוס, באמצעות מערכת הזרקה ישירה המפחיתה את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים. מבחינת הלקוח הישראלי, המעדיף את גרסת ה־1.6 ליטרים, השינוי העיקרי במאזדה 3 החדשה הוא עיצוב מחודש של הפנסים, הפגוש והגריל הקדמי.

מאזדה 3 מאזדה 3 מאזדה 3

סובארו אימפרזה: השראה מ־B4

האימפרזה המשפחתית זיכתה את סובארו בהצלחה ניכרת בשוק הרכב העולמי. ב־2007 הציגה סובארו את הדור הנוכחי של האימפרזה (בפעם הראשונה גם בתצורת חמש דלתות), אך הדגם לא ענה על ציפיותיהם של חובבי סובארו. כעת מציגים

בסובארו אימפרזה חדשה לחלוטין, גדולה ומרווחת יותר, העושה שימוש במאפיינים עיצוביים רבים הלקוחים מהאחות הגדולה, שמכונה בישראל B4. האימפרזה החדשה הוצגה לקהל האמריקאי כשהיא מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים המפיק 148 כוחות סוס, ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בישראל תשווק לצידה גם גרסת 1.6 ליטרים.

קיה ריו סדאן: כיבוי בכל רמזור

קיה הקוריאנית נהנית בשנים האחרונות ממהפך תדמיתי, הכולל בין השאר פיתוח מואץ והצגת מספר רב של דגמים חדשים. בין אלה ניתן למנות את קיה ריו סדאן החדשה, המאופיינת בעיצוב אגרסיבי מזה של הדור הנוכחי, שזכה לפופולריות רבה מאוד בציי הרכב בישראל. ריו סדאן החדשה חולקת רכיבים רבים עם יונדאי I25 אקסנט, ומצוידת במנוע 1.6 ליטר, המפיק 138 כוחות סוס באמצעות מערכת הזרקה ישירה. הריו שהוצגה בניו יורק היא המכונית הראשונה שמוצגת בארה"ב ומצוידת בטכנולוגיית "עצור וסע", שמדוממת את מנוע הרכב בעת עצירה כדי להשיג חיסכון בדלק.

קיה ריו סדאן קיה ריו סדאן קיה ריו סדאן

הונדה סיוויק: גם היברידית

הדור התשיעי של הונדה סיווק - המשווקת בארה"ב מאז 1973 - אינו חדש לחלוטין. מדובר בעיצוב מחודש של הדגם הנוכחי, המשווק, בשינויים קלים, גם בישראל. בדומה לדגם היוצא של הסיוויק, גם הדור החדש מצויד במנועי בנזין בנפח 1.8 ו־1.5 ליטרים, כאשר לצד הגרסאות הרגילות מוצעת גם גרסה היברידית וגרסה המונעת בגז טבעי.

הונדה סיוויק החדשה הונדה סיוויק החדשה הונדה סיוויק החדשה

חיפושית: מכלולים חדשים לחלוטין

בניגוד למכוניות רטרו כמו מיני קופר, שזכו להצלחה גם בקרב חובבי הקלאסיקות, החיפושית החדשה של פולקסווגן מעולם לא נתפסה כממשיכת דרכה של החיפושית המיתולוגית. ובכל זאת זכתה המכונית להצלחה, בעיקר בשוק הרכב האמריקאי.

כעת מסירים בפולקסווגן את התואר "החדשה" ומסתפקים ב"חיפושית", אולי כדי להתחבר שוב לשורשים. למרות הדמיון לדגם היוצא, שוכנים תחת הצורה העגלגלה מכלולים חדשים לחלוטין, המבוססים על מכלולי הדגם האחרון של פולקסווגן טיגואן. החיפושית מהדור הבא תוצע במגוון מנועים, בהם מנועי בנזין בנפח 1.2 ו־1.4 ליטרים, המיועדים לשוק האירופי, ומנועים גדולים יותר, בנפח 2.0 ו־2.5 ליטרים, המיועדים בעיקר לשוק האמריקאי.

תגיות