אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדיקת "כלכליסט": כש"הניו יורק טיימס" מנסה להתאים את עצמו לאייפד

בדיקת "כלכליסט": כש"הניו יורק טיימס" מנסה להתאים את עצמו לאייפד

השווינו את אפליקציית החדשות החברתית של "הניו יורק טיימס" למתחרות, וגילה תכנים שלא מותאמים לאייפד ושירות שאפשר לקבל גם ללא התשלום שדורש העיתון

02.05.2011, 14:54 | שי ענבל

ברוכים הבאים לתקופת הגישושים: גופי התקשורת הגדולים בעולם מנסים למצוא את הנוסחה הנכונה להתאמת התוכן לטאבלטים בכלל ולאייפד בפרט. רופרט מרדוק השיק בפברואר את The Daily, אפליקציית עיתון שיוצאת במהדורה חדשה מדי יום, ו"הניו יורק טיימס" השיק לאחרונה את News.me - אפליקציית חדשות חברתית שפותחה יחד עם Betaworks, מפתחת שירות קיצורי הכתובת Bit.ly (כאן ב"כלכליסט" ראיינו בפברואר את מנהל המוצרים הניידים של העיתון, רוב סמואלס).

לכאורה, קווי הדמיון ברורים: ניוז.מי, כמו הדיילי, גובה דולר לשבוע עבור שימוש ביישום, או 35 דולר למינוי לשנה (הדיילי גובה 40 דולר). שתי האפליקציות פותחו על ידי ארגוני תקשורת גדולים שמתיימרים לעשות כסף מתוכן דיגיטלי במחשבי לוח. אבל כאן נגמר הדמיון בין שתי היוזמות השאפתניות.

בעוד שהדיילי גובה כסף על תוכן מקורי, ניוז.מי הוא לא יותר מאגרגטור של כתבות ברשת, שנשלפות מחשבון הטוויטר האישי ברגע שזה מקושר לאפליקציה. במילים אחרות, ניוז.מי גובה כסף על מה שאפליקציות בסגנון Flipboard מספקות בחינם.

אז על מה בעצם גובים תשלום? ההסבר הרשמי שמופיע באפליקציה הוא: "בעוד שניוז.מי יכול לגשת לכל אתר שהוא, המוצר מספק את חוויית הקריאה הטובה ביותר ממפיצים שהעניקו רישיון להתאים את התוכן שלהם במיוחד עבור האייפד. ניוז.מי משלם למפיצים הללו, והוא עושה זאת על ידי דמי המינוי של האפליקציה". או, כפי שניסח זאת ג'ון בורת'וויק מ-Betaworks בראיון ל"ניו יורק טיימס" לרגל ההשקה, “אם אנשים קוראים את התוכן שלך, אנחנו שולחים לך צ'ק בסוף החודש".

 

עושים סדר בטוויטר

 

ניוז.מי משתפת פעולה עם רשימה מכובדת למדי של מפיצים: ביניהם ניתן למנות את סוכנות הידיעות AP, "הגרדיאן", "הטלגרף", כל הבלוגים של רשת Gawker (מ-Lifehacker ועד גיזמודו), וכן אתרים כמו GigaOm, Mashable, Fast Company ו-ReadWriteWeb. בסך הכל מדובר ב-25 אתרים שמוצגים בצורה סבירה באפליקציה. מה עם האחרים? ובכן, חלקם מוצגים בדיוק באותה איכות, חלקם בצורה גרועה למדי.

אם אין לכם אייפד עדיין תוכלו ליהנות מהשירות, באמצעות עדכון יומי באימייל שניתן לקבל ללא תשלום.לאחר ההורדה והקישור אל חשבון הטוויטר, השירות יחל למעשה בעיבוד של כל רשימת העוקבים שלכם, שליפת הקישורים הפופולריים ביותר שהם משתפים והצגתם. News.me מציג גם את רשימת הכתבות המעניינות של משתמשים אחרים בשירות ושל משתמשי טוויטר פופולריים יחסית כמו אריאנה הפינגטון, קווין רוז (מייסד Digg), טים אוריילי ואחרים.

בסך הכל הלינקים שניוז.מי מצליח להוציא טובים ברובם, אבל קשה לנו להגיד שהאפליקציה באמת עשתה סדר ברעש הטוויטר הידוע. לא הרגשנו שהמאמרים שניתנו לנו היו העיקריים שבפיד שלנו - אפילו להפך, הרגשנו שהחמצנו לא מעט. זאת כאשר חלק נכבד ממה שהוצג לנו כלל תמונות מ-Twitpic והודעות על Check-ins בפורסקוור. לא בדיוק תוכן איכותי.

ממשק חובבני

 

הסיבה העיקרית להרגשה זו טמונה בממשק הבעייתי במיוחד של האפליקציה. בעוד ש-Flipboard ודומיו מציגים בעמוד אחד את כל הסיפורים שאנחנו רואים בפיד שלנו, שאת כולם נוכל לראות אם נגלוש בטוויטר או בפייסבוק, ניוז.מי עושה קצת יותר. לחיצה על תמונת החשבון שלכם בראש המסך תראה את הפיד שלכם, מצומצם ומכיל רק את הכתבות המעניינות והחשובות - לפי ניוז.מי.

גם משתמשי ניוז.מי ומשתמשי טוויטר הפופולריים מופיעים באפליקציה, ולחיצה עליהם תציג את הפיד המותאם שלהם. רק חבל שזמני הטעינה של כל פרופיל הם ארוכים במיוחד ושלא ניתן לצפות בפיד "עיקרי", שמשלב את כל מי שנמצא אצלנו באפליקציה.

וזו לא הבעיה היחידה. קיימות שתי אפשרויות לצפייה במאמרים שמוצגים לכם בפיד: הראשונה היא לחיצה עליהם וצפייה בהם בעמוד נפרד, והשנייה היא ביצוע תנועה דומה ל"זום אין", מחווה שכוללת הצמדת שתי אצבעות למסך והרחקתן.

אתר News.me, צילום מסך: news.me אתר News.me | צילום מסך: news.me אתר News.me, צילום מסך: news.me

כשמדובר במאמרים קצרים של כמה שורות, לרוב תבצעו את המחווה לשווא ולא תבינו למה המאמר לא מתרחב ומוצג על המסך. כשמדובר במאמרים ארוכים, תצטרכו להמשיך ולהרחיק את האצבעות כדי לראות את כולו ותאבדו כל תחושה של מיקום. בנוסף, לעתים לא תוכלו לפתוח את הכתבה כלל, ותיאלצו לראות אותה רק בעמוד נפרד. כל העסק גורם לנו לתהות האם לא מדובר בפיצ'ר מיותר לחלוטין.

ההתאמה של התוכן היא לא הצד החזק של האפליקציה, שלעתים תציג כתבות בצורה רעה למדי, עם שורות מרווחות רבות ומילים כמו Advertisement באמצע הטקסט - גם אם אלו אתרים שעמם לניוז.מי יש שיתופי תוכן. על אתרים אחרים, ובפרט אתרים בעברית, אנחנו בכלל לא מדברים. אלה יוצגו לפעמים בצורה תקינה ולפעמים בג'יבריש גמור.

מילא אם היה מדובר באפליקציה חינמית, או בכזו שדורשת תשלום חד־פעמי עבור ההורדה, אבל ב־35 דולר לשנה (או דולר אחד לשבוע), נראה ש"הניו יורק טיימס" עדיין לא פיצח את הנוסחה להתאמת תוכן לאייפד.

תגיות