אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
AT&T היא המפרסמת הגדולה באירועי ספורט בארה"ב צילום: בלומברג

AT&T היא המפרסמת הגדולה באירועי ספורט בארה"ב

החברה קנתה זמן אוויר בעת אירועי ספורט ב-366 מיליון דולר ועקפה את אנהויזר בוש בדרך למקום הראשון ברשימה של ספורט ביזנס ג'ורנל. חברות בארה"ב הוציאו סך הכל 6.6 מיליארד דולר ב-2010 על פרסום טלוויזיוני באירועי ספורט

03.05.2011, 18:08 | סוכנויות הידיעות

חברת AT&T הפכה ב-2010 למפרסמת המצטיינת בספורט האמריקאי - כך על פי בדיקה של המגזין "ספורטס ביזנס ג'ורנל". AT&T עקפה את מבשלת הבירה אנהויזר בוש ברשימה, לפיה כמעט כל המותגים החזקים הכפילו את ההוצאות שלהם על פרסום טלוויזיוני במהלך אירועי ספורט. 

AT&T מוביליטי, ענף הסלולר של החברה, הוציא 366 מיליון דולר ב-2010 על פרסום בטלוויזיה - כפול ממה שהוציא ב-2009. החברה עצמה הוציאה סכום נוסף של 63.1 מיליון דולר על פרסום המותג במהלך משחקי אולימפיאדת החורף בוונקובר. בסך הכל הוציאה AT&T מוביליטי 1.12 מיליארד דולר על פרסום בטלוויזיה בארה"ב.

החברה אחראית לעלייה הניכרת בקטגוריית הפרסום של חברות הטלקום - שביחד הוציאו מיליארד דולר על רכישת זמן פרסום ב-2010 במהלך אירועי ספורט, עלייה של 41% מ-2009. חברות טלקום נוספות שהוציאו סכומים אדירים על פרסום הן ורייזון עם 304.5 מיליון דולר, ספרינט עם t 179 מיליון דולר ו-T-Mobile עם יותר מ-86 מיליון דולר.

ממצאים נוספים מהבדיקה מראים כי 50 המפרסמים הראשיים באירועי ספורט הוציאו יחדיו 6.6 מיליארד דולר על פרסום בספורט ב-2010, עלייה של 27% מהשנה שעברה.

החברה שהוציאה את הסכום הגבוה ביותר על פרסום בספורט בטלוויזיה ביחס לתקציב הפרסום הטלוויזיוני שלה היא נייקי - שהוציאה 91.5% מסך תקציב הפרסום הטלוויזיוני שלה על פרסום בעת משדרי ספורט. סך הכל הוציאה נייקי (מקום 43 ברשימה) יותר מ-67.7 מיליון דולר על פרסום בספורט. אנהויזר בוש, מבשלת הבירה שהשקיעה 356.2 מיליון דולר בפרסום במהלך אירועי ספורט, הוציאה 80.8% מסך התקציב שלה לפרסום על אירועי ספורט. מבשלת הבירה מילרקורס (מקום שמיני) הוציאה 75.3% מתקציב הפרסום בטלוויזיה שלה על אירועי ספורט.  

הקטגוריה שהשקיעה את הכסף הרב ביותר בפרסום בספורט היא קטגוריית הרכב. 23.8% מהסכום הגיע מחברות הרכב, ששולחות לרשימה מספר מכובד של נציגות - ביניהן פורד (השקעה של 304 מיליון דולר בפרסום בעת משחקים), טויוטה (240 מיליון דולר), שברלוט (238 מיליון דולר), ניסאן (160 מיליון דולר) ועוד ביניהן מרצדס ואאודי.

חברות הטלקום הן המפרסמות השניות בגודלן בספורט (11.9% מכל ההפרסומות); תעשיית המזון (9.6%) במקום השלישי; חברות הבירה (7.5%) במקום הרביעי וחברות הביטוח במקום החמישי (6%).

המוסדות הפיננסים השקיעו סכומים אדירים בפרסום בספורט גם הם עם 265 מיליון דולר, עלייה של 146% ביחס ל-2009. עם זאת, הקגוריה שלהם נמצאת רק במקום השביעי עם 3% מסך כל ההוצאות על פרסום טלוויזיוני של 50 המפרסמות הגדולות בספורט האמריקאי.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות