אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא מחכים לשטייניץ: דור אלון תפתח השנה שבע תחנות לתדלוק בגז צילום: דורון גולן

לא מחכים לשטייניץ: דור אלון תפתח השנה שבע תחנות לתדלוק בגז

מחירו של הגז הוא כמחצית ממחיר הבנזין. גם חברת TEN נכנסת לתחום עם פתיחת תחנת דלק ראשונה לתדלוק כלי רכב בגז

04.05.2011, 12:08 | ליאור גוטמן

לא מחכים ששטייניץ יוריד את המחיר: חברת האנרגיה דור אלון תפתח השנה שבע תחנות חדשות לתדלוק מכוניות בגפ"מ (גז פחממני מעובה). מחיר ליטר גפ"מ עומד כיום על 3.95 שקל, זאת לעומת 7.62 שקל עבור ליטר בנזין באוקטן 95 ובשירות עצמי.

נושא התדלוק בגפ"מ אינו חדש ונכון להיום נעות בישראל כ-20 אלף מכוניות שהוסבו לשימוש בו. עלות ההסבה מבנזין לגז נעה בין 8 ל-10 אלף שקל, והיא כוללת התקנת מיכל והתאמת מנוע הרכב לפעולה בגז. טווח הנסיעה שמתקבל לאחר ההסבה קטן בכ-15% מטווח הנסיעה טרם ההסבה, כאשר התועלת העיקרית כאמור היא עלות הגז הנמוכה.

לדברי דור אלון, התחנות החדשות יפתחו בנתניה, ירושלים, תל יצחק, צומת בני דרום, צומת דבירה, מצפה רמון וקיבוץ עינת. עם סיום הקמתן יעמדו לרשות נהגי ישראל כ-55 תחנות לתדלוק גז, כמחציתן בבעלות החברה. "בעקבות עליית מחירי הבנזין מורגשת עלייה משמעותית בתנועת כלי רכב בתחנות התדלוק בגז. אני מאמין ששנת 2011 תהיה לשנת מפנה עבור שוק הרכב הממונע בגז בישראל שמלבד מהחיסכון בהוצאות התדלוק, מדובר בבשורה סביבתית שתסייע להפחית את פליטת המזהמים מכלי הרכב", אומר אלי משגב, מנכ"ל דור אלון.

בתוך כך, גם חברת האנרגיה TEN תרחיב אף היא את פעילותה בתחום עם פתיחת תחנה ראשונה לתדלוק מכוניות בגפ"מ. התחנה תוקם בקריית ביאליק.

המדינה אינה מתמרצת תדלוק בגז בשל החשש מהפסדי כספים שמקורם במיסוי בנזין וסולר. הסיבה היא שהגפ"מ – שמשמש גם לבישול ולהסקה – מפוקח על ידי המדינה, ורשויות המס לא יכלו להבדיל בין גז שנצרך במטבחי אזרחי ישראל לבין זה שמיועד לשימוש אוטומוטיבי. ברפורמת המיסוי הירוק של ענף הרכב, שנכנסה לתוקפה בינואר 2009, קבעה המדינה שתדלוק בגפ"מ עלול לגרום לנזק לקופת המדינה בהיקף של 3,000 שקל לכל רכב (במונחי 2009) ולכן על המדינה לצמצם את השימוש באלטרנטיבה זו. אחד הרעיונות היו העלאת אגרת הרישוי (טסט) על רכב שמדולק בגפ"מ, מהלך שלא יושם בפועל בשל סרובו של שר התחבורה ישראל כץ לחתום על התקנות. עם זאת, המדינה השאירה את תקנות הבטיחות המחמירות על כנן, שכוללות בעיקר איסור כניסת כלי רכב אלה לחניונים סגורים (כגון בקניונים), מה שמגביל משמעותית את השימוש בהם. יצוין שבמדינות שונות באירופה הגבלה מסוג זו אינה קיימת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות