אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קולנוע זה לא משחק צילום: בלומברג

קולנוע זה לא משחק

ענקית המשחקים Ubisoft מקימה חטיבת סרטים משלה. אולי זה מה שיצליח להביא למסך הגדול מוצרים שלא יפגעו באינטליגנציה של הגיימרים

06.05.2011, 15:16 | הראל עילם
האם Ubisoft תצליח להביס את הקללה הרובצת על שוק סרטי הקולנוע המבוססים על משחקי מחשב? זאת השאלה שגיימרים מסביב לעולם שאלו את עצמם השבוע לאחר שהחברה הצרפתית, אחת ממפתחות ומפיצות המשחקים הגדולות בעולם, הודיעה על הקמת חטיבת טלוויזיה וקולנוע.

לסרטים מבוססי משחקים יש פוטנציאל כלכלי אדיר, אבל תעשיית הקולנוע ממשיכה לזלזל בגיימרים, וממשיכה לייעד את הסרטים המבוססים עליהם לנערים צעירים. הסרטים שנוצרו עד כה זכו בדרך כלל לשחקנים ידועים ותקציבים סבירים, אבל לתסריטים נחותים במיוחד - מתוך המחשבה שאין צורך להשקיע בסרט על מנת ליצור רווח מהיר וזול. המותג, חושבים המפיקים, כבר ימכור את עצמו.

אבל סיבה אחרת וחשובה יותר היא העובדה שיוצרי הסרטים בוחרים את המשחקים הלא נכונים. אין מקום לנסות ולתסרט משחק עם חשיפה המונית שאינו מתאים למסך הכסף. סרטים כמו "דום" או "סטריט פייטר" מעולם לא היו יכולים להיחשב לטובים: במקרה הטוב ביותר, הם יכלו לשמור על שמות הדמויות ועל האווירה, אבל כל קשר בין התסריט ובין המשחקים יהיה מקרי בהחלט.

מתוך הסרט "הנסיך הפרסי - חולות הזמן". פוטנציאל כלכלי אדיר, צילום: בלומברג מתוך הסרט "הנסיך הפרסי - חולות הזמן". פוטנציאל כלכלי אדיר | צילום: בלומברג מתוך הסרט "הנסיך הפרסי - חולות הזמן". פוטנציאל כלכלי אדיר, צילום: בלומברג

תעשיית הסרטים צריכה לבחור משחקים עם סיפורים מאלפים ועולמות מרתקים. יוביסופט, כחברה המחזיקה בכמה מהמותגים המקוריים ביותר כיום - כגון Assassin's Creed - תוכל לקדם את הפיתוח של סרטים מבוססי משחקים איכותיים באמת. נקודת פתיחה טובה היא הסרט "הנסיך הפרסי", הכותר האחרון של יוביסופט שהפך לסרט קולנוע - והכניס עד כה 335 מיליון דולר.

תגיות