אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הזינוק הגדול: אפל הכפילה את שוויה יותר מפי 5 בחמש שנים צילום: בלומברג

הזינוק הגדול: אפל הכפילה את שוויה יותר מפי 5 בחמש שנים

בעוד שבשנת 2006 החברה היתה שווה כ-60 מיליארד דולר, האייפון והאייפד סייעו לה להגיע לשווי של יותר מ-320 מיליארד כיום - כפול מזה של גוגל. מיקרוסופט איבדה 19 מיליארד דולר משוויה בחמש השנים האחרונות, נוקיה צנחה ב-68%

08.05.2011, 12:36 | יוסי גורביץ

במהלך חמש השנים האחרונות הכפיל שווי השוק של אפל את עצמו פי חמישה ויותר: בעוד שב-4 במאי 2006 הוא עמד על 60.5 מיליארד דולר, ב-4 במאי 2011 הוא כבר הגיע ל-323.3 מיליארד - כך עולה מנתוני אתר royal.pingdom.com.

אפל היא חברת הטכנולוגיה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר כיום: ב-2006 קו המוצרים של החברה עדיין התמקד במחשבי מק ובנגני אייפוד, אך ב-2007 היא הוציאה את הסמארטפון הראשון מסדרת האייפון. שנה לאחר מכן יצא האייפון 2 והושקה חנות האפליקציות למכשירי אפל, האפסטור. בשנה שעברה הושקה הגרסה הראשונה של הטאבלט של אפל, האייפד.

השקת האייפד הראשון. עקפו את גוגל בסיבוב, צילום: MCT השקת האייפד הראשון. עקפו את גוגל בסיבוב | צילום: MCT השקת האייפד הראשון. עקפו את גוגל בסיבוב, צילום: MCT

לשם השוואה, שווי השוק הנוכחי של אפל כפול כמעט מזה של גוגל, שעומד על 172.3 מיליארד דולר. שווי השוק של גוגל ב-2006, 119.6 מיליארד, היה כפול מזה של אפל. לאחרונה העריך האנליסט ג'יימס אלטוקר מחברת Formula Capital כי אפל תהיה החברה הראשונה ששוויה יגיע לטריליון דולר.

החברה עם שווי השוק השני בגודלו בתחום הטכנולוגיה היא מיקרוסופט, עם 219.8 מיליארד - ירידה של כ-19 מיליארד לעומת שוויה ב-2006. במקום השלישי ניצבת IBM, עם שווי שוק של 206.7 מיליארד, עליה ניכרת לעומת 2006 (127.8 מיליארד). למקום הרביעי מגיעה אורקל, עם 178.4 מיליארד (לעומת 76.2 בלבד לפני חמש שנים), ואילו גוגל נמצאת במקום החמישי.

סיסקו, HP, נוקיה ודל רשמו כולן ירידה בשווי השוק שלהן בחמש השנים האחרונות, כאשר את הירידה החדה ביותר מציגה נוקיה: חברת הסלולר הפינית, שמנסה למצוא את דרכה בשוק הסמארטפונים הצפוף, איבדה 68% משווי השוק שלה ב-2006 (101.2 מיליארד). שוויה הנוכחי עומד על 32.2 מיליארד דולר.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
אפל - ניהול נכון, תכנון לטווח ארוך, בנייה של תשתית ובניית חוקים משל עצמה:
לאפל יש היום את ההנהלה הטובה ביותר בתחום הטכנולוגי. מעבר לכל הרעש שנוצר על ידי ובגלל סטיב ג'ובס, הרי שכל המנהלים הבכירים והבינוניים של אפל הם מהשורה הראשונה בתעשיה, וכולם מעוררי קנאה בחברות אחרות. אני גם יכול להניח שכולם זכו בשלב כזה או אחר להצעות מפתות מאוד - וכולם, כך נראה, סרבו. אפל היא החברה בעלת התכנון לטווח ארוך הטוב ביותר כיום (ובעצם גם לטווח בינוני) מכל חברות הטכנולוגיה. כל מה שאפל עושה נועד לטוחח ארוך. לכן, אין לאפל מלא מוצרים המיועדים לטווח קצר - לעשות את המכה ולעבור הלאה. לאפל יש מוצרים מעטים, שעל כל אחד מהם הושקעה מחשבה רבה לאורך שנים. לכן, גם כמעט אף מוצר של אפל לא נכשל (אפילו האפל-טי-וי). בזמן שכל מתחרותיה מנסות להתחרות במוצרים השנה שעברה של אפל, אפל כבר מתכננת את המוצרים של עוד שנתיים. אפל בנתה תשתית משל עצמה, המקנה לה שליטה כמעט בכל תחום בו היא פועלת. תשתית זו מבוססת על 3 גורמים: יצירת תוכן - באמצעות המקינטושים והתוכנות המקצועיות של אפל כמו פיינל קאט פרו; הצגת ומכירת תוכן - באמצעות אי-טיונז, אפ-סטור, החנויות הפיזיות והוירטואליות של אפל ומשווקים מורשים; וצריכת תוכן - אי-פון, אי-פאד, אפל טיוי (_שמצליח לא רע בשנה האחרונה ויצליח הרבה יותר בשנה הקרובה). שלא לדבר על כך שהתוכן הוא איכותי, מסונן וממוגן יותר מכל אחד אחר. לאפל חוקים משל עצמה: אפל יצרה למעשה את החוקים בכל אחד מהתחומים בהם היא פעילה: יצירת תוכן (וידאו, מוזיקה, גרפיקה), שיווק תוכן ומכשירים חכמים לצריכת התוכן. אפל לא פועלת לפי חוקים שיצרו חברות אחרות - אפל גם לא חוזה את העתיד: אפל יוצרת את העתיד על ידי יצירת שווקים חדשים לחלוטין והפיכה לגורם מספר אחד בהם. אפל גם מתמחה בלקיחת שווקים מדשדשים ותקועים, כמו עריכת תוכן מקצועית, נגני מוזיקה וטלפונים סלולריים, ו-"תיקון" השווקים הללו. התוצאה היא שכל התחומים בהם אפל פעילה הפכו להיות גדולים פי כמה ממה שהיו לפני כן, ואפל הפכה להיות השחקנית הגדולה ביותר, כשלצידה תמיד עוד כמה שחקנים בינוניים - שרובם היו נשארים קטנים אם אפל לא היתה נכנסת לתחום הזה מלכתחילה.
דרום לבנון , צפון ישראל  |  09.05.11
21.
השווי שוק שלה רחוק מלהיות כמו אקסון מוביל למרות שהמספרים מנסים ללמד אותנו אחרת...
אקסון מוביל חברת נפט ענקית בעלת מוצרים לא תחליפיים (כרגע),עם "טרנד" לנפט קצת יותר משמעותי מאשר ל"אייפון". אני לא רואה איך אפל תישאר בשווי זה או תגדיל אותו אם לא תניח את היסודות של הטרנד הבא בזמן הקרוב מאד (כל השווי הזה מבוסס על ספקולציות שהנה סטיב יביא לנו את האייפד הבא)
09.05.11
20.
ל-4
אפל מרוויחה בערך מה שגוגל מכניסה. רווחים לעומת הכנסות. רווחי אפל יחסית לרווחי גוגל זה כעת פי 3. בסוף השנה יהיה כבר פי 4 או 5, כי היא גם גדלה בקצב גדול מזה של גוגל. אפל זה ליגה בפני עצמה. אפשר להשוות אליה עכשיו רק את חברת הנפט אקסון מוביל. בעתיד הרחוק היא עוד תרוויח יותר מחברת הנפט הסעודית. אימפריה.
08.05.11
19.
חייבים לפרגן לאפל.
גם אני לא הבנתי את כל הבלאגן בגלל האייפון - עד שראיתי אותו לראשונה. הוא ממכר ומדהים. נקודה. כל נשאר נכון, בגלל האייפון המכירות של המקים מאוד מאוד עלו. ולגבי האייפד - איך שזה נראה היום לא רק שהוא לא צריך לרכוב על ההצלחה של האייפון, אוטוטו המק ירכוב על ההצלחה שלו!
נתי  |  08.05.11
לכל התגובות