אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה אישרה: 8.75 מיליון שקל לקידום בחירת ים המלח בתחרות 7 פלאי עולם צילום: עמית שאבי

הממשלה אישרה: 8.75 מיליון שקל לקידום בחירת ים המלח בתחרות 7 פלאי עולם

מדובר בכמחצית מתקציב משרד התיירות. ים המלח הינו מועמד משותף לישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, ומתחרה באתרים כמו הגרנד קניון, הר הקילימנג'רו, איי גלאפגוס ויער האמזונס

08.05.2011, 11:57 | יסמין גיל

הממשלה אישרה הבוקר (א') פה אחד תוכנית לקידום בחירת ים המלח כאחד משבעת פלאי עולם הטבע החדשים, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. "בהובלת משרדי ראש הממשלה והתיירות הוחלט על הקצאת 8.75 מיליון שקל עבור קמפיין עולמי לקידום התוכנית", כך נמסר. מדובר בכמחצית מתקציב משרד התיירות.

ים המלח הינו מועמד משותף בתחרות לישראל, לירדן ולרשות הפלסטינית והעפיל לגמר מתוך כ-420 אתרים בעולם. כרגע הוא ממוקם בין 14 המקומות הראשונים, ומתחרה באתרים כמו הגרנד קניון, הר הקילימנג'רו, איי גלאפגוס, יער האמזונס, מפלי האיגואסו ובסך הכל 28 אתרים בעולם.

על פי הצפי, עד תום התחרות ב-11 בנובמבר 2011 צפויים להצביע כמיליארד איש: "ההערכה היא כי יש לגייס בין 300 ל-400 מיליון הצבעות ישראליות כדי לקדם בחירתו של ים המלח", נמסר בהודעה.

"חשיבות עצומה"

בתוך כך, שלחו היום ראשי הפורום להצלת ים המלח מכתב לחברי הממשלה, שבו בירכו אותם על ההחלטה לקדם את בחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי תבל של עולם הטבע. "אנו רואים בכך חשיבות עצומה", כתבו ראשי הפורום שכולל את התאחדות המלונות בים המלח, המועצה האזורית תמר, החברה להגנת הטבע, ארגוני הסביבה ומפעלי ים המלח - בעלי הזיכיון על בריכה 5 שמאיימת להציף את המלונות באזור האגן הדרומי בתוך כעשור.

"ים המלח אכן מהווה פנינת טבע ונוף ברמה בינלאומית, וקידומו כ'פלא תבל' יכול לתרום רבות לתדמיתה של ישראל בעולם כאתר תיירות מועדף", כתבו, "למרות חשיבותו, אזור ים המלח סובל כיום מבעיות שונות וביניהן עליית המפלס באגן הדרומי המציף את המלונות שלחופו. אנו קוראים לשרי הממשלה לתמוך בהצעת ההחלטה למען בחירת ים המלח כפלא תבל, אך לקדם במקביל את חלופת קציר המלח כפתרון לבעיית ההצפה באגנו הדרומי".

"כל פתרון אחר, כגון זה המוצע להרס מתחם בתי המלון הנוכחי, יוביל לחורבן ופגיעה סביבתית ונופית אדירה", כתבו, "כזו שתוביל בהכרח למניעת המטרה של קידום התיירות בים המלח ולזכייתו של פלא תבל זה בתחרות הבינלאומית. קמפיין תקשורתי והסברתי למען ים המלח הוא מהלך ראוי. כעת על הממשלה להוכיח שהיא מוכנה לשמור ולשקם את הפלא שהופקד בידיה".

גם בארגון הסביבה 'ידידי כדור הארץ מזרח תיכון', הגיבו על ההחלטה. המנכ"ל גדעון ברומברג, מסר: "אנו מברכים על ההחלטה לקדם את בחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי תבל, שתקדם את המודעות אליו. אולם, ללא מחויבות לשמור על משאב הטבע החשוב הזה, יש להחלטה ניחוח של פופוליזם, יחד עם התעלמות מההיבטים הסביבתיים של העלייה הצפויה בהיקף התיירות. בעוד הממשלה מקדמת את שיווקו העולמי של ים המלח, זרועות הממשלה האחרות אינן דואגות לשימורו ואף נוקטות בצעדים שיפגעו בו".

"מדינת ישראל ממשיכה לייבש את הירדן הדרומי, מקור המים של ים המלח, והיא אחראית ל-50% מלקיחת המים בו", מסר ברומברג, "כמו כן, ההחלטה הצודקת והסביבתית על התמודדות עם עליית המפלס בחלקו הדרומי של ים המלח מתעכבת. יחד עם קידומו השיווקי של ים המלח, על הממשלה להתחייב לשמור על ים המלח - כולל קציר מלח וחיוב המפעלים בעלויות, לפי עקרון 'המזהם משלם'".

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מסר: "זכייתו של ים המלח בתחרות הבינלאומית, בה צפויים להשתתף למעלה ממיליארד איש, הינה בעלת משמעות כלכלית ותדמיתית אדירה למדינת ישראל והממשלה צריכה לפעול יחדיו בכדי לקדם את זכייתו של ים המלח בתחרות, בחצי השנה שנותרה עד לסיומה".

מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי נמסר כי זה העביר כמיליון שקל לקמפיין למען בחירת ים המלח. השר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, מסר: "בחירה בים המלח בתואר מכובד זה תהיה בעלת השפעות תיירותיות, כלכליות אזוריות מכריעות. בחירה כזאת תמשוך מיליוני תיירים ותציב את ים המלח ואת ישראל בראש אתרי התיירות המבוקשים, דבר אשר יביא לתנופה וצמיחה כלכלית אשר תשפיע על האזור כולו".

תגיות