אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אור יהודה מקדמת פארק עסקים חדש וחותכת את מחירי הארנונה

בלעדי ל"כלכליסט": אור יהודה מקדמת פארק עסקים חדש וחותכת את מחירי הארנונה

פרויקט ראשון של 44.5 אלף מ"ר משרדים ייפתח לאכלוס באוגוסט. עד כה הושכרו כ-40% משטח הבניין הראשון מתוך שניים. העירייה קיצצה במחירי הארנונה ויזמה הקמת כבישי גישה חדשים כדי למשוך עסקים

12.05.2011, 07:08 | שירלי ששון-עזר

פארק העסקים החדש של אור יהודה יוצא לדרך כשהוא חמוש במחירי ארנונה מופחתים של 70 שקל למ"ר בשטחי התעסוקה וכ־140 שקל למ"ר בשטחי המסחר - במטרה להילחם בתחרות ממתחם איירופרט סיטי הסמוך. ל"כלכליסט" נודע כי הפרויקט הראשון בפארק העסקים ייפתח לאכלוס בחודש אוגוסט, ויהווה סנונית ראשונה לפיתוח כמה חטיבות קרקע המיועדות למשרדים ולמסחר.

בעוד שלושה חודשים ייפתח לאכלוס פרויקט טרמינל פארק, הכולל שני מבני משרדים בשטח בנוי של כ־44.5 אלף מ"ר ומרתפי חניה של 34 אלף מ"ר, שנבנים על חטיבת קרקע בת 19 דונם. 90% מהפרויקט הם בבעלות חברת ויתניה, וב־10% הנותרים מחזיק יזם הנדל"ן המקומי אלה עזרא, שבבעלותו גם חטיבת קרקע נוספות בסביבת הפרויקט.

לדברי ירון שמיע, דירקטור בחברת ויתניה, עד כה הושכרו כ־40% משטחי הבניין הראשון (בניין A), שנמצא בשלבי בנייה אחרונים. לדבריו, קופת חולים לאומית שכרה כ־3,000 מ"ר משרדים, חברת טללים שכרה כ־2,000 מ"ר, חברת ההייטק וולטק קרדיו שכרה כ־2,200 מ"ר, וסופר־פארם שכרה כ־650 מ"ר בקומה המסחרית.

בניין A שמקימה ויתניה בפארק העסקים החדש. 40% כבר אוכלסו בניין A שמקימה ויתניה בפארק העסקים החדש. 40% כבר אוכלסו בניין A שמקימה ויתניה בפארק העסקים החדש. 40% כבר אוכלסו

מהנדסת העיר אור יהודה מרים ארז אומרת כי פתיחת הפרויקט של ויתניה מהווה יריית פתיחה לפיתוח השטחים מסביב לאזור התעשייה יוני נתניהו, שנפתח בשנת 2000. לדבריה, ממערב לאזור מתוכננת הקמת רצף אזורי תעסוקה ושכונת מגורים בת 700 יחידות דיור שתשקיף על פארק איילון. כמו כן מתוכננת ממזרח לאזור התעשייה בנייה של כ־210 אלף מ"ר המיועדת לתעסוקה ומסחר.

במקביל מכינה העירייה תוכנית התחדשות עירונית לאזור התעשיה הישן, הממוקם ממזרח לאזור התעשייה יוני נתניהו, וכוללת הוספת זכויות בנייה ותוכנית אופציונאלית לפינוי עסקים ישנים ובינוי מחדש.

התחרות הצפויה לאזור התעשייה החדש מגיעה בעיקר ממתחם איירפורט סיטי, הסמוך לנמל התעופה בן גוריון. מסיבה זו, בנוסף להצעת מחירי ארנונה מופחתים, החלה העירייה לקדם שני כבישי גישה שיקצרו את ההגעה לאזור התעשייה החדש ויקלו על עומסי התנועה.

הכביש הראשון הוא כביש אור יהודה, שיימתח לאורך 3 ק"מ ויחבר את צומת מסובים ישירות אל אזור התעשייה החדש. סלילתו של כביש זה כבר החלה והוא צפוי להיפתח לתנועה בעוד כשנתיים וחצי.

במקביל מקדמת העירייה כביש קצר באורך של כ־350 מטר, שעתיד לצאת לביצוע בחודשים הקרובים ויחבר את כביש 412 לכביש עוקף אור יהודה במטרה להקל על עומסי התנועה בכניסה לעיר.

"על אור יהודה חלות מגבלות רבות בגלל תוכנית המתאר של נמל התעופה בן גוריון, ולכן על חצי מהעיר לא ניתן לבנות מגורים", אומרת ארז. "זה יוצר בעיית היצע למגורים אבל מצד שני זו ברכה בצד העסקי. אנחנו צופים שתהיה תחרות מול איירפורט סיטי, אבל היתרון של אור יהודה הוא נגישות לכביש 461 מצפון וכביש 412 מדרום".

ארז מציינת כי הנגישות לאזור צפויה להשתפר אף יותר לאחר סלילת הקו הסגול של הרכבת הקלה, המתוכנן לעבור במקביל לכביש 461.

תגיות