אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תלונה: חברת הטיסות הפרטיות של באפט פגעה בהגבלים העסקיים צילום: בלומברג

תלונה: חברת הטיסות הפרטיות של באפט פגעה בהגבלים העסקיים

על פי טענות חברת פרקשיונל ג'ט יורופ, חברת נטג'טס אירופה של וורן באפט פועלת למניעת תחרות בשוק המטוסים הפרטיים בבעלות משותפת

14.05.2011, 17:22 | סוכנויות הידיעות

שבוע בלבד לאחר שחברת ההשקעות ברקשייר הת'אוויי שבבעלותו פרסמה ירידה של 55 מיליון דולר ברווח הנקי הרבעוני, "הדיילי טלגרף" הבריטי מדווח כי חברת פרקשיונל ג'ט יורופ פנתה לרשויות בטענה כי חברת הטיסות הפרטיות נטג'טס שבבעלות באפט מפרה את נוהלי ההגבלים העסקיים. על פי הדיווח, הטענות המרכזיות הן כי נטג'טס מנסה להגביל את התפתחותו של שוק משני של מטוסים פרטיים בבעלות משותפת בלונדון.

המודל העסקי של פרקשיונל ג'ט יורופ מבוסס על סיוע ברכישה ומכירה של בעלויות חלקיות על מטוסים פרטיים. על פי "הדיילי טלגרף", החברה מאשימה את נטג'טס, השחקנית הדומיננטית בשוק המטוסים הפרטיים בבעלות משותפת, בכך ששינתה את מדיניות המכירה החוזרת של מטוסיה. על פי הטענות, נטג'טס מקשה על לקוחות למכור את חלקם בבעלות על אותם מטוסים על ידי ביטול האפשרות למכור שעות טיסה בלתי מנוצלות עם הבעלות על המטוס.

לדברי כריס מודי, מנכ"ל פרקשיונל ג'ט יורופ, "יש לכך השפעה פיננסית שלילית על הבעלים, דבר שאולי הם לא מודעים לו". שעת טיסה במטוס פרטי יכולה לעלות בין 5,000 ל־12 אלף ליש"ט. בעלים משותפים של מטוסים פרטיים בדרך כלל מקבלים מספר מוקצב של שעות טיסה בשנה.

בעדכון רבעוני שפרסמה נטג'טס, דיווחה החברה כי על אף העלייה בהכנסות, הרווח הנקי ירד בגלל ירידת ערך צי המטוסים שלה והתנודות בשוק האג"ח. מחירם של מטוסים פרטיים ירד משמעותית בגלל חוסר הוודאות בשווקים הכלכליים הגלובליים.

עד לאחרונה עמד בראש נטג'טס דיוויד סוקול, שהיה אחד המועמדים המבטיחים לרשת את כיסאו של באפט. סוקול התפטר מתפקידו במרץ לאחר שהתגלה כי הוא רכש מניות בחברה זמן קצר לפני שהיא נרכשה על ידי ברקשייר הת'אוויי.

תגיות