אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשל משבר הדלק הסילוני: בקשה לייצוגית נגד רשות שדות התעופה בסך 166 מיליון שקל צילום: עמית שאבי

בשל משבר הדלק הסילוני: בקשה לייצוגית נגד רשות שדות התעופה בסך 166 מיליון שקל

נוסע שטיסתו בוטלה תובע 10,000 שקל פיצוי עבורו ועבור רעייתו, ומבקש לאשר את תביעתו כייצוגית עבור אלפי הנוסעים שטיסותיהם בוטלו או עוכבו ב-5 במאי

16.05.2011, 15:30 | יסמין גיל

אחרי שאל על דיווחה הבוקר (ב') כי קיבלה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 12.5 מיליון שקל, מנוסעת שטיסתה בוטלה בתחילת החודש בשל משבר זיהום הדלק הסילוני בנתב"ג, גם רשות שדות התעופה (רש"ת) מצטרפת לחגיגה. נוסע שטיסתו בוטלה הגיש היום בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בפתח תקווה תביעה נגד רש"ת בסך 10 אלף שקל ובקשה לאשרה כייצוגית בסכום המוערך ב-166.58 מיליון שקל.

הנוסע, תושב ירושלים, הגיש את התביעה באמצעות עורכי הדין צבי שילה וניצן רוטשילד. לסכום המבוקש הגיע בכך שדרש 5,000 שקל פיצוי עבורו, וסכום זהה עבור רעייתו. לכך הוא מבקש להוסיף בתביעה ייצוגית את כל הנוסעים שטיסותיהם בוטלו או עוכבו במשך זמן רב ביום חמישי, 5 במאי 2011 - אז הודיע מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, כי בשל זיהום שהתגלה בדס"ל הופסקו ההמראות והנחיתות.

הנוסע מבקש מרש"ת שתחשוף את מסמכיה לגבי מספר הנוסעים שטיסותיהם עוכבו או בוטלו באותו יום. עד שתעשה זאת, חישב בסיוע עורכי דינו, את המספר המוערך של הנוסעים שעברו בנמל באותו יום. הוא התייחס לנתון לפיו ב-2010 עברו בנתב"ג 12.16 מיליון נוסעים בינלאומיים, חילק את המספר בימי השנה והגיע לממוצע של 33.3 אלף נוסעים ביום. בהכפלה של 5,000 שקל לנוסע הגיע לסכום של 166.58 מיליון שקל.

הנוסע, איש עסקים העוסק בייבוא, שיווק ומכירה, רכש חבילת נופש לרומא בחברת ישראייר לתאריכים 10-5 במאי, בעלות של 2,682 דולר, כולל טיסות, מסי נמל ושהייה בבית מלון - כך על פי נתוניו בתביעה. אלא שהטיסה שיועדה לצאת ביום חמישי, בוטלה, כאמור בגלל התפרצות משבר הדלק בנמל, ולנוסעים נמסר כי יוכלו לקבל את כספם בחזרה או לטוס ביום ראשון.

התובע ורעייתו שבו לביתם, שם רכשו כרטיסי טיסה באליטליה בסכום של 1,258 דולר וכן שילמו עוד 220 יורו על לילה נוסף במלון, כך על פי התביעה. עוד נכתב כי הסכום שאותו הוא מבקש הינו: "בגין נזקים שנגרמו לו בשל התנהלות ומחדלי רש"ת שבעטיים ניתנה הוראה על ידי הרשות בדבר הפסקת כל הטיסות היוצאות והנכנסות במדינת ישראל". הוא מבקש שהתביעה תאושר כייצוגית, "כנגד כל אותם נוסעים שנמנעו מהם הטיסות".

הגם שטרם התבררו הסיבות למחדל הדלק, את התביעה הגיש נגד רש"ת מכוון ש"היא הגורם היחידי האחראי על תפעול והתחזוקה של שדות התעופה בישראל", נכתב בתביעה. בהמשך מצוין המכרז של רש"ת לאספקת שירותי תדלוק, שבו זכתה חברת פז שירותי תעופה, "והיא (פז) זאת שאמורה, בהתאם להסכם עם המשיבה (רש"ת) לספק את שירותי התדלוק למטוסים".

"כחלק בלתי נפרד מתפקידיה וחובתה של המשיבה, היא מחויבת בהקמת תשתית מתאימה של מתקנים וציוד בכל שדות התעופה - ובכלל זה מיכלי אחסון תת קרקעיים לדלקים וצוות מקצועי שיפעיל את הציוד", נכתב, "מכוח מעמדה של המשיבה ותפקידה, מוטלת עליה החובה לספק מוצרי דלק לתעופה וכן שירותי תדלוק למטוסים, דבר שנעשה על ידה באמצעות רישיונות המוענקים על ידה לצדדים שלישיים באמצעות מכרזים".

"בשל מחדליה של המשיבה נגרם למבקש, כמו גם ליתר ציבור הנוסעים, נזק לא ממוני של עוגמת נפש, טרחה ובזבוז זמן", נכתב, "על המשיבה מוטל הנטל להוכיח שהיא לא עוולה את עוולת הרשלנות".

מרשות שדות התעופה נמסר: "התביעה עדיין לא התקבלה ברש"ת".

תגיות