אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הנפקת קרסו תצא לפועל בחודש הקרוב לפי שווי של 800-750 מיליון שקל לפני הכסף צילום: גדי קבלו

בלעדי ל"כלכליסט": הנפקת קרסו תצא לפועל בחודש הקרוב לפי שווי של 800-750 מיליון שקל לפני הכסף

כל תהליך ההנפקה מתוכנן להסתיים עד ל-10 ביוני. בכוונת החברה להנפיק לציבור 25% ממניותיה ולגייס 250-200 מיליון שקל. מנכ"ל החברה, יצחק וייץ, קיבל שכר בעלות של 3.33 מיליון שקל ב-2010

17.05.2011, 14:21 | שהם לוי

הנפקת קרסו, יבואנית רנו וניסן, צפויה לצאת לפועל כבר בשבועות הקרובים לפי שווי של 800-750 מיליון שקל לפני הכסף. בכוונת החברה להנפיק 25% מהון מניותיה לציבור מה שיצריך אותה לגייס 250-200 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". כל תהליך הנפקת החברה, כולל מכרז למשקיעים מוסדיים ומכרז ציבורי צפוי להתסיים עד ל-10 ביוני.

המשמעות היא שהשלב המוסדי בהנפקת קרסו צפוי להתבצע כבר במהלך השבועיים הקרובים כדי להשאיר מספיק זמן לשלב הציבורי.

החתם שיובל את הנפקת קרסו וזה שאחראי על הרוד שואו מול הגופים המוסדיים הוא כלל פיננסים חיתום. שני גופים נוספים שייקחו חלק בהנפקה הם לידר הנפקות ופועלים אי.בי.אי.

החברה הגישה אמש תשקיף לקראת הנפקה ובמסגרתו נחשף כי היא סיימה את 2010 עם רווח נקי של 97.6 מיליון שקל. אגב, את שנת 2009 סיימה החברה עם רווח נקי של 32.3 מיליון דולר וב-2008 היא רשמה הפסד של 6.5 מיליון שקל.

"כלכליסט" חשף לראשונה את דבר הנפקת החברה  לקראת סוף חודש מרץ השנה. גורמים שונים בשוק ההון העריכו כי למרות השאיפה של החברה לגייס כמיליארד שקל אחרי הכסף, שווי זה יהיה קשה להשגה גם אם התנאים בשוק ההון יהיו טובים מאוד, מה שלא נכון ברגע זה.

הכנסות קבוצת קרסו ממכירת כלי רכב חדשים עמדו על 2.33 מיליארד שקל ב-2010, לעומת הכנסות כוללות של 1.56 מיליארד שקל ב-2009, עלייה של 49%.

בשנת 2010 מכרה החברה 8,019 מכוניות של רנו, לעומת 5,196 בשנת 2009 ו-7,681 בשנת 2008. מכירות ניסן לעומת זאת הצביעו על יציבות רבה יותר: בשנת 2010 הסתכמו ב-6,784 כלי רכב, בהשוואה ל-6,987 בשנת 2009 ו-5,559 בשנת 2008.

היעדים של החברה כוללים תוכנית להגדלת המכירות בשוק המוסדי. בין היתר מתכוונת קרסו במהלך 2011 להרחיב את מגוון הדגמים שהיא מייבאת לישראל ולהגדיל את כמות הרכבים שהיא מייבאת לישראל.

כמו כן בשנת 2011 מתכוונת החברה לפעול על מנת להרחיב את הפריסה הארצית של מרכזי המכירות והשירות שלה וכן לשדרג את מערך הטרייד אין.

בעלי השליטה בקבוצת קרסו טרם ההנפקה הם: ציפורה מזרחי (12.5%), אריאל קרסו (12.5%), יואל קרסו (12.5%), משה קרסו (12.5%) יוני גולשטיין קרסו (12.5%), אורלי חושן (12.5%) ושירה קרסו בוטון (8.33%). סך אחזקות כל הבנקים למשפחת קרסו שמהווה את גרעין השליטה בחברה עומדת על 79.16%.

יצחק וייץ, מנכ"ל החברה, קיבל ב-2010 שכר בעלות של 3.33 מיליון שקל. רונן שפיר, סמנכ"ל הכספים של החברה קיבל שכר בעלות של 801 אלף שקל.

קבוצת קרסו החלה בשנת 1948 למכור, לייבא, להפיץ ולמכור כלי רכב מדגמי יצרנית הרכב רנו. החל משנת 1958 ועד לשנת 2007, ייבאה, הפיצה ומכרה משפחת קרסו בישראל כלי רכב מתוצרת רנו, באמצעות קרסו נדל"ן (בשמה הקודם של החברה היא נקראה בני משה קרסו). יחד עם זאת בעקבות מהלך של רה ארגון בשבוצע בחברה בשנת 2008 היא העבירה את כל פעילותה לחברת קרסו.

בסוף דצמבר 2007 התקשרה קרסו נדל"ן בהסכם שנכנס לתוקפו מה-31 בדצמבר 2007, עם פסיפיק יבואני מכוניות ובמסגרתו מוזגה פסיפיק יבואני מכוניות אל קרסו נדל"ן, זאת בתמורה להקצאה של מניות קרסו נדל"ן. נדגיש כי המיזוג לא כלל תמורה כלשהי במזומן.

תגיות