אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהם מותגי האלכוהול החזקים בעולם? צילום: cc by Ricky Leong

מהם מותגי האלכוהול החזקים בעולם?

וודקה סמירנוף שמר על המקום הראשון בדירוג השנתי שמפרסמת Intangible Business. ומהם המותגים שכדאי לשים לב אליהם?

18.05.2011, 22:15 | עמית יריב

השבוע פרסמה חברת Intangible Business האמריקאית את הדו"ח השנתי שלה - The Power 100. הדו"ח מנתח את עוצמתם של מותגי האלכוהול, היין והבירה בעולם, ומדרג את 100 החזקים בענף. עורכי הדו"ח מגדירים את עוצמת המותג על פי יכולתו לייצר ערך לבעליו, והמתודולוגיה המחקרית בוחנת את המותג לפי מדדים קשיחים (נתח שוק, מיצוב תמחירי ומספר השווקים שבהם יש לו נוכחות חזקה), ולפי מדדים רכים (המודעות למותג, הרלוונטיות שלו, מורשתו, תפיסתו בציבור ונאמנות הלקוחות).

השיטה אינה מושלמת, בעיקר מאחר שאת הדירוג עושה פאנל של מומחים שאינם מסתמכים בהכרח על נתוני שוק אובייקטיביים. אף על פי כן רשימת המאה היא מהמחקרים המשפיעים בשוק האלכוהול.

עיון בדירוג לשנת 2011 מגלה שעשרת המותגים המובילים הם בדיוק אלה שהיו שם בשנה שעברה. תשעה מהם היו ברשימה גם ב־2009 (למעט מותג הרום קפטן מורגן, שנכנס לרשימה ב־2010). מותג הוודקה סמירנוף של קבוצת דיאג'ו שמר, גם השנה, על המקום הראשון, אם כי איבד חמש נקודות מהציון הכולל, מגמה הנמשכת זו השנה השנייה. אחריו מדורגים מותג הרום בקרדי של תאגיד בקרדי־מרטיני ומותג הוויסקי ג'וני ווקר של דיאג'ו, שהחליפו ביניהם מקומות ביחס לשנה שעברה.

המותגים שרשמו את העלייה הגדולה ביותר הם הוודקה השוודית סוודקה, של קונסטליישן, שזינקה 17 מקומות למקום 29; הליקר האיטלקי דיסארונו, שטיפס 14 שלבים למקום 84, ומותג הג'ין בומביי ספייר של תאגיד בקרדי־מרטיני שטיפס 11 מקומות, למקום 41. את מאוכזבי השנה מוביל הליקר קוואנטרו של תאגיד רמי־קוואנטרו, שצנח ב־16 מקומות למקום 91, ואיתו גרנד מרנייה, שירד 15 שלבים למקום 89.

המחקר מציג את הנושאים שבלטו בשנה האחרונה בשוק, והראשון הוא התאוששות הקבוצות הגדולות. תאגידי ענק, כמו פרנו־ריקאר, בקרדי־מרטיני, דיאג'ו ו־LVMH, שולטים כמעט בכל חברות המשקאות החשובות, וההיחלשות שנרשמה בעוצמת המותגים שלהם נעצרה, לדעת מחברי הדו"ח. עם זאת, הדו"ח מצביע על האתגר העומד בפני דיאג'ו, המחזיקה בכמה מהמותגים המובילים (כמו סמירנוף וג'וני ווקר), בעיקר בתחום הוודקה, שם מאיימות עליה סוודקה בזירת התמורה למחיר ואבסולוט שמתאוששת בזירת הפרימיום.

בנוסף מצביע הדו"ח על קמפארי האיטלקית כקבוצה שהופכת לכוח שיש להתחשב בו, לאור רכישות חדשות שמבצעת החברה להשלמת פערים בתיק המוצרים שלה. הדו"ח מצביע גם על חשיבותם של מותגי אלכוהול מקומיים, בעיקר בשווקים מתפתחים, ומזכיר את רכישתה של קבוצת המשקאות הטורקית Mey Icki בידי דיאג'ו תמורת 1.3 מיליארד ליש"ט, בתחילת 2011.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
כל הוודקות אותו הדבר!
נקרעתי מהמשפט "שם מאיימות עליה סוודקה בזירת התמורה למחיר"! וודקה של 10 שקלים ושל 1000 שקלים זה בדיוק אותו הדבר, חוץ מהבקבוק, התווית, והטמטום של אלה שמשלמים הרבה בשביל קצת אלכוהול נקי עם מים. יותר ממאה פעמים ערכתי לאנשים טעימה "עיוורת" של עשרה מותגים מ-40 שקל עד 400 שקל. אף אחד, אף פעם, לא זיהה נכון אף וודקה, וגם לא מה יקר ומה זול. גם אלה שמחזיקים מעצמם "מומחים". להיות "מומחה" לוודקה זה כמו להיות מומחה לפיתה. יש פיתות ב-2 שקל ויש ב-3. אבל לא תמצא אידיוט מתחזה שיסכים לשלם בשביל פיתה 200 שקל כמו בוודקה. אין ספק בכך שמי שמצליח למכור משקה פשוט וזול במאות שקלים הוא גאון, ואין ספק בכך שמי שקונה את זה הוא מטומטם מדופלם ומתחזה. ככה זה: אין שטות שאין לה מאמין, ואין טפשות שאין לה קונה. יש לכם חברים "מומחים"
ישראל , ישראל  |  20.05.11
לכל התגובות