אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרב הקופונים: באליגם תובעת מגרופון פיצויים של 550 אלף שקל

קרב הקופונים: באליגם תובעת מגרופון פיצויים של 550 אלף שקל

לפי התביעה, חיפוש המילה "באליגם" בגוגל הפנה לאתר של גרופון ישראל: "לא נקבל פגיעה בסימן המסחרי ובמותג שלנו", אמרה מנכ"לית באליגם. גרופון: "נלמד את התביעה ונגיב בבית המשפט"

18.05.2011, 12:08 | עומר כביר
הקרב בין אתרי הקופונים מגיע לבית המשפט: אתר הקופונים באליגם הגיש הבוקר (ד') תביעה בסך 550 אלף שקל נגד האתרים גרופר וגרופון ישראל (גרופון רכשה את גרופר בינואר). לטענת באליגם, הופרו זכויות קניין של האתר בגין פרסומות בגוגל שבהן הופיע קישור לאתר גרופון תחת כותרת הנושאת את השם Baligam.

בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, נטען כי בכמה הזדמנויות שונות בין דצמבר 2010 למרץ 2010 פורסמו על-ידי גרופון מודעות בגוגל, אשר הוצגו כאשר בוצע חיפוש למילים "baligam" ו"באליגם". המודעות שהוצגו נשאו כותרות דוגמת "באליגם - 70% הנחה", או את שם האתר, אך בפועל הקישורים שלהן הפנו לאתר גרופון. כיום לא מופיעה הפניה לגרופון כאשר מחפשים "באליגם" בגוגל. 

בבאליגם אומרים שגרופון המשיכה בנוהג זה למרות פניות חוזרות ונשנות. "ההפרות הנטענות בוצעו ... במטרה אחת בלבד - ליהנות ממוניטין התובעת ולעשות עושר שלא במשפט על חשבונה, תוך התערבות בלתי הוגנת בעסקיה, ותוך הפרת סימן מסחר רשום שלה", נטען בכתב התביעה.

"התובעת חזרה והזהירה את הנתבעות (התביעה הוגשה הן נגד גרופון ישראל והן נגד גרופר; ע"כ) לבל יפרו את זכויותיה. למרות סבלנותה הרבה, ולמרות שהתובעת סברה לתומה, כי די יהיה באזהרותיה, ניצלו הנתבעות את רצונה הטוב ותמימותה, והפרו חזור והפר ברגל גסה את זכויותיה".

לפיכך, דורשת באליגם מגרופון לשלם לה פיצויים בסך 300 אלף שקל ללא הוכחת נזק; פיצויים בסך 200 אלף שקל בגין אובדן רווחים צפוי, בעקבות אובדן עסקאות; ופיצויים בסך 50 אלף שקל בגין עוגמת נפש, בזבוז זמן וסבל. זאת תוך שמירה על הזכות לעלות את דרישת הפיצוים בהתאם לבירור היקף הנזקים. כן מבקשת התובעת להוציא צו מניע שיאסור על גרופון לעשות שימוש בסימן המסחרי הרשום שלה.

מייסדי גרופר: יובל קרזבסקי, דורי היללי ודותן סיון, צילום: עמית שעל מייסדי גרופר: יובל קרזבסקי, דורי היללי ודותן סיון | צילום: עמית שעל מייסדי גרופר: יובל קרזבסקי, דורי היללי ודותן סיון, צילום: עמית שעל

"בשום פנים ואופן לא נקבל פגיעה בסימן המסחרי ובמותג שלנו", אמרה ל"כלכליסט" מנכ"לית באליגם, טל לב. "נילחם בכל כוחנו נגד רמאות והונאת הלקוחות שלנו ותחרות לא הוגנת, כדוגמת הפעילות הנוכחית של גרופון בקישורים הממומנים של גוגל". מגרופון נמסר: "כשהתביעה תגיע לידינו נלמד אותה ונגיב בהתאם בבית המשפט". 

שוק אתרי הקופונים הגיע בחודשים האחרונים לנקודת רתיחה, אחרי שבינואר רכשה ענקית אתרי הקופונים העולמות גרופון את אתר גרופר המקומי תמורת 15 מיליון דולר. הרכישה הביאה לזינוק נוסף של השוק ולגידול חד במספר האתרים הפועלים בו, מפחות מ-30 לקרוב ל-70. לפי נתונים שפורסמו באופן בלעדי ב"כלכליסט", ואשר נאספו ועובדו על ידי אתר Tavo.co.il, שוק הקופונים המקומי מגלגל כ-250 מיליון שקל בשנה, כאשר ב-76% מהשוק שולטים שישה אתרים בלבד.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
חברה שמוכרת "חתול בשק" מבלי לקחת אחריות
לאחר עשרות עיסקאות שעשיתי דרך האינטרנט, לא קיבלתי שירות על עיסקה יקרה שרכשתי.פניותיי לשירות הלקוחות נתקלו באטימות וטפשות של צעירים שלמדו לדקלם משפטים כגון "צר לי אך אין ביכולתינו.....".את הכסף לקחו, השירות - אין!
גולן היללה , באר שבע  |  28.02.13
9.
בעיית שירות לקוחות כרונית .
אני כבר מנוי מעל שנה אצל גרופון. רוב הרכישות מתנהלות בסדר. אך פה ושם יש פאשלות,כרגיל אצלו . אפילו את זה אני מבין. אך מה היא הבעיה ? כשנזקקים לשירות לקוחות בגרופון ע"מ לברר דבר מה שקשור לקופון ,לא עונים לטלפון וגם למיילים אינם משיבים . עסק אינטרניטי ללא שירות לקוחות הולם,סופו שידעך וילך .
ישראל , צפון  |  04.12.11
7.
אין קייס. לא נעשה "שימוש" במותג. ההחלטה איפה לפרסם ומתי לא מייצגת שימוש במותג
לדוגמא - אם היתה מוצגת מודעה קבועה באתר - ללא קשר לתוכן, ובמקרה המודעה היתה קשורה לאתר גרופר, ובמקרה התוכן היה קשור לבאליגם - היה קייס? לא! לכן גם כאן אין קייס והאלגוריתם של גוגל להצגת המודעות פה שם או כאן לא מעניין אף אחד. חבל - באליגם אתר טוב שמוטב ויתמודד בזירה העיסקית ולא בזירה המשפטית.
טורבו  |  18.05.11
לכל התגובות