אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר בקריאה טרומית: חברות ינגישו ללקוחותיהן הקלטות שיחות ויפצו עבור שגיאות בחשבוניות צילום: אלכס קולומויסקי

אושר בקריאה טרומית: חברות ינגישו ללקוחותיהן הקלטות שיחות ויפצו עבור שגיאות בחשבוניות

על פי הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל, החברות יפצו לקוחות בסך 1,000 שקל עבור השגיאות; אם לא תפרסם החברה את הקלטות שיחותיהם של נציגיה עם הלקוח לדרישתו, תעבור אליה חובת ההוכחה בתביעה

18.05.2011, 12:10 | תומר אביטל
הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית הצעת חוק לפיה חברות יחויבו להנגיש ללקוחותיהן את הקלטות השיחות שביצעו עימן. בנוסף, החברות יאולצו לפצות לקוחות ב-1,000 שקל עבור שגיאות בחשבוניות.

יוזם החוק, ח"כ אורי אריאל, אמר במליאה כי "החוק הזה נולד בעקבות פניות של אזרחים רבים שהרגישו שחברות חזקות וגדולות מנסות לעשות עליהם סיבוב, ולקחת לכיסן במנות קטנות סכומים אדירים. אלה חברות שקיבלו את אמון הצרכנים ורשות לחייב לבד את כרטיס האשראי או חשבון הבנק שלהם, אבל האמון הזה נפגע בעקבות שגיאות שננקפות לחובת הלקוחות. לאור חוסר האיזון בעוצמה המשפטית בין החברות השונות לבין הצרכנים, לא הגיוני להטיל על הצרכנים את האחריות לאמיתות החשבונית. אחרי הכל, החברה היא זו שכותבת את החשבונית, טועה בה לרעת הלקוח, ובעצמה שולחת אותה לחיוב".

בדברי ההסבר נכתב כי "חברות רבות נוהגות להקליט את השיחות המתבצעות במוקדים הטלפוניים ולהשתמש בהקלטה כדי להוכיח את טענותיהן כאשר הדבר משרת את ענייניהן. החברות לא מאפשרות לצרכן להאזין להקלטה כאשר הוא זקוק לכך כדי להוכיח טענותיו". החוק, אם כן, יחייב עוסק שערך עסקה מתמשכת בעל פה להקליט את השיחה בה נמסרו הפרטים אותם הוא מחויב למסור, ולאפשר לצרכן גישה להקלטה באתר האינטרנט של העוסק. אם לא פורסמה ההקלטה, חובת ההוכחה תהיה על הנתבע.

 

ועדת הכלכלה תכין בקרוב את הצעת החוק לקריאה ראשונה.

תגיות