אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתברר שאפשר לשתף יותר מדי: בליפי נסגרת צילום: shutterstock

מתברר שאפשר לשתף יותר מדי: בליפי נסגרת

האתר הראשון שאפשר לגולשים לשתף את הרכישות שלהם עם כל העולם נסגר; האם החקיינים שקמו בעקבותיו בסכנה?

21.05.2011, 14:30 | הראל עילם

האם תרצו לתת לחברה עסקית גישה מלאה לכל פרטי כרטיס האשראי והרכישות שלכם? התשובה היא כנראה לא - לדאבונה של בליפי, רשת חברתית בה משתמשים יכולים לשתף עם חבריהם ועם כל העולם את המוצרים אותם רכשו. מנכ"ל החברה, אשווין קומר, אמר בראיון לטק-קרנצ' שהחברה עומדת "לשנות כיוון" ולהפסיק את הפיתוח של הרשת החברתית.

לפי קומר, התעבורה לאתר לא צמחה כמצופה, והחברה עומדת להתמקד בפיתוח שירותים חברתיים אחרים. מייסד החברה, פיליפ קפלן, פרש לפני מספר חודשים.

בליפי נחשבת לחלוצת תחום "עדכוני הרכישות". היא איפשרה למשתמשים, על ידי סריקה אוטומטית של כרטיס האשראי, לפרסם את המוצרים שרכשו באתר. כך, במקום לספר לחבר הטוב שלכם איזה מחשב קניתם, תוכלו לפרסם את הרכישה - כולל מיקום, רשימת מוצרים, זמן וסכום.

הרעיון מאחורי בליפי היה ליצור מסד נתונים של רכישות ולאפשר למשתמשים לבצע השוואת מחירים אמיתית ומדויקת, עם המחירים בפועל. החברה גם עבדה עם חנויות וקמעונאים מקוונים על מנת להוסיף לדפי המוצרים קישורים לחנויות, כפתורים לרכישה אוטומטית, ביקורות ותמונות.

בשנים האחרונות, אנשים החלו לשתף הכל עם חבריהם - מאות מיליוני אנשים משתמשים כיום בשירותים מבוססי מיקום או אפליקציות כגון Miso או Hot Potato.

אבל לתת לחברה את כרטיס האשראי שלכם זה אף פעם לא חכם. בליפי ספגה ביקורת קשה מצד התעשייה והעיתונות הטכנולוגית על "שיתוף יתר", במיוחד לאחר שהחברה חשפה בטעות חלק ממספרי כרטיסי האשראי של המשתמשים. למרות זאת, בחודש הראשון להשקת השירות היא צברה אלפי משתמשים ותעדה למעלה מ-100 אלף עסקאות. כיום לאתר יש כ-100 אלף משתמשים, מתוכם 30 אלף שיתפו עסקאות.

בשנה האחרונה קמו לבליפי מספר מתחרים. סוויפלי מאפשרת למשתמשים ליצור "אינטראקציה חברתית" סביב רכישות ומקשרת בין משתמשים שביצעו רכישות דומות. WeShop מאפשרת למשתמשים ליצור קבוצות רכישה סביב המוצרים האהובים עליהם ו-Offermatic נותנת למשתמשים אפשרות לנצל קופונים, מבצעים ונקודות בצורה אוטומטית על בסיס הרכישות.

אבל גם שאר המתחרים מרגישים את הלחץ. לאחר פריצת האבטחה של בליפי, והדאגה הציבורית בנושא פרטיות ברשתות חברתיות, אתרי שיתוף הרכישות החלו לסבול מקשיים.  לפני כשלושה חודשים, סוויפלי הודיעה שהיא עומדת לשנות אסטרטגיה ובמקום זאת תפתח פיצ'רים של "נאמנות לקוחות" - כך שחברות יוכלו להעניק ללקוחות מתנות והטבות על בסיס הרכישות שלהם. מנכ"ל אופרמטיק, החברה החדשה בתחום, הביע אכזבה מההשקה הראשונית של השירות.

בליפי גייסה עד כה כ-13 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. בין המשקיעים ניתן למצוא את אוון ויליאמס, אחד ממייסדי טוויטר. בסבב גיוס הכספים האחרון, שווי השוק של החברה עמד על 50 מיליון דולר.

תגיות