אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראיון "כלכליסט": משה מזרחי יוצר את סינרון החדשה צילום: ערן יופי כהן

ראיון "כלכליסט": משה מזרחי יוצר את סינרון החדשה

האיש שחתום על אחד האקזיטים הגדולים בישראל מספר על הבייבי החדש, שכבר מוכר בעשרות מיליוני דולרים

23.05.2011, 07:14 | מאיר אורבך

חברת הום סקינוביישנס (Home Skinovations) הצליחה לגרום למשה מזרחי, מייסד החברה והמשקיע הראשון שלה, לעשות דבר שלא עשה זמן רב - להתראיין לתקשורת.

מזרחי, שהיה בין מייסדיה של חברת סינרון והיה אחראי להצלחתה המסחררת, מאוד גאה בחברה החדשה, שאותה הקים ב־2006 ביחד עם שותפיו: ד"ר אמיר וולדמן, בוגר סינרון אף הוא, וגבי לביא. הפיתוח של הום סקינוביישנס הוא מכשיר ביתי להסרת שיער לצמיתות, שעולה כמה מאות דולרים ומחליף את הטיפולים במרפאות ומכונים. בראיון בלעדי משותף מספרים מזרחי וד"ר וולדמן איך בתוך זמן קצר הם הקימו חברה אשר בשנת 2011 תמכור בסדר גודל של 40 מיליון דולר ורווחית מאז שהחלה למכור.

מה עומד בבסיס הרעיון של הטכנולוגיה שלכם?

"הבסיס הוא הרעיון של טיפול באמצעות אור. הסרת שיער בעזרת אור מבוססת על הרעיון שבו הבזק אור מאיר את הרקמה, מתפזר בתוכה וחלקו פוגע בשערות שנמצאות בזקיקים (גומות בעור שמהן יוצאות השערות - מ"א). כתוצאה מכך הזקיק מתחמם, ניזוק מהחום ולא מצמיח יותר שיער. מכיוון שהשיער בגוף צומח בצורה מחזורית, יש לחזור על הטיפול מספר פעמים עד להפסקת הצמיחה. בבסיס הרעיון שלנו עומד שימוש במנורת הבזק המיוצרת באופן מיוחד עבורנו ובספק כוח ייחודי שתוכנן בחברה והנו פטנט רשום. השילוב בין השניים מאפשר הוזלה והקטנה ניכרת של המוצר בלי להתפשר על יעילות הטיפול או בטיחותו", מסביר וולדמן.

מה הביא להצלחה שלכם בעולם?

"יש כמה תהליכים רפואיים שמעודדים את הביקוש לטכנולוגיה ולמוצרים שלנו. האוכלוסייה בכל העולם מזדקנת ואנשים מחפשים דרכים להיות יותר צעירים, אבל לא לכולם יש כסף ללכת לרופאים ולמכונים ולקבל טיפולים. אם אפשר לעשות את זה בבית אז זה מאוד קוסם להרבה אנשים. אנחנו חשים שיש כיום תזוזה לכיוון של נוחות, שמתבטאת בכך שהטיפול לא מצריך אותך להישאר בבית אחריו, ודרישה להורדת המחיר", אומר מזרחי. "לקחנו מוצרים ומערכות שעולים עשרות רבות של אלפי דולרים והורדנו אותם לרמת מחיר של מאות דולרים.

"אחד היתרונות הגדולים של המוצר שלנו, הוא שהוא היחיד כיום בשוק שקיבל אישור של ה־FDA שהוא מסיר שיער לצמיתות, אישור שקיים כיום לרוב במכשירים רפואיים, ולא במכשיר שנמכר ברשתות שיווק בעולם ואף בישראל כמוצר צרכנות לכל דבר", אומר וולדמן. המוצר של החברה להסרת שיער, שהושק כבר ב־2008, נמכר כיום בעשרות מדינות, ברובן במודל של מכירה ישירה, ללא מפיצים. "כדי לשמור על רווחיות ועל רמת מחיר נמוכה, אנחנו משתדלים לחסוך את כל פערי התיווך. המטרה שלנו היא לנסות להוזיל את המוצר ולא להוסיף עליו עלויות", אומר וולדמן. "בקרוב נשיק מוצרים נוספים להצערת עור הפנים וטיפולי אסתטיקה נוספים".

משה מזרחי, צילום: ערן יופי כהן משה מזרחי | צילום: ערן יופי כהן משה מזרחי, צילום: ערן יופי כהן

שוק מכשירי האסתטיקה העולמי נשלט כבר שנים רבות על ידי התעשייה הישראלית, אם ברמת החדשנות שהחברות הישראליות מביאות לו ואם בכמות החברות שמובילות את השוק הזה. הראשונה היתה חברת אי אס סי מדיקל, הידועה כיום בשמה לומניס, שעברה תהפוכות רבות בחייה אבל נחשבת למובילה בתחומה במשך שנים רבות. לאחריה קמה חברת סינרון, והמשותף לשתיהן הוא ד"ר שמעון אקהויז, שעזב בטריקת דלת את לומניס והקים יחד עם משה מזרחי את סינרון.

לאחר שהביא את סינרון להנפקה ומכירות של עשרות מיליוני דולרים, פרש מזרחי מהחברה והפך להיות אנג'ל פעיל מאוד בתעשיית מדעי החיים המקומית. על פי מאגר המידע IVC, מושקע כיום משה מזרחי בכ־19 חברות בתעשיית מדעי החיים המקומית. בהום סקינוביישנס הושקעו עד היום 13 מיליון דולר בלבד, כאשר המשקיעים המרכזיים היו משה מזרחי עצמו וקרן ההשקעות של הדר רון, IHCV, אשר משקיעה עם מזרחי במרבית החברות שלו. הקרן אף רשמה יחד עם מזרחי את אחד האקזיטים המפוארים ביותר בתולדות המדינה, כאשר רשמה רווח של 90 מיליון דולר על השקעה של מיליון דולר בחברת סינרון, אשר הונפקה ב־2005 לפי שווי של 260 מיליון דולר.

הום סקינוביישנס היא חברה שתצא להנפקה או חברה שתימכר בסופו של דבר?

"אנחנו לא עוסקים כיום במחשבות על אקזיט או על הנפקה, אלא רק במחשבה על שמירת קצב הגידול הנאה של החברה", אומר מזרחי. "אני משער שבעתיד החברה יכולה למשוך תשומת לב של חברות שמתחרות בנו, דוגמת פיליפס ואחרות, בעיקר בזכות האישור שיש לנו ואין כיום לאף חברה אחרת. אבל איני פוסל לגמרי אפשרות של הנפקה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות