אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל דלק ישראל: "עם כל הכבוד, מנטה הוא לא ממש מותג קפה" צילום: אוראל כהן

מנכ"ל דלק ישראל: "עם כל הכבוד, מנטה הוא לא ממש מותג קפה"

דלק ישראל רכשה 50% מקפה ג'ו, ועומדת להסתער מחדש במאבק על חנויות הנוחות בתחנות. "קפה ג'ו תביא מסה של לקוחות שלא נכנסו עד כה למנטה", מבטיח המנכ"ל אבי בן אסייג

23.05.2011, 10:37 | אורנה יפת

המלחמה בענף חנויות הנוחות בתחנות הדלק עומדת לעלות הילוך. דלק ישראל, שבבעלות יצחק תשובה, חתמה על מזכר הבנות לרכישת 50% מרשת קפה ג'ו, במסגרת אסטרטגיית חיזוק קמעונאות הדרכים של תחנות דלק שבבעלותה. בדלק סירבו לציין את סכום העסקה, אך לדברי המנכ"ל אבי בן אסייג, "מדובר בסכום שאינו משמעותי לחברה".

על פי ההסכם, בשלב הראשון תיכנס קפה ג'ו לכל 181 חנויות מנטה בקונספט של חנות בתוך חנות, וזאת במקום מותג הקפה מנטה פרימיום קופי שהשיקה החברה לפני כשנה. לדברי בן אסייג, המותג מנטה ימשיך לפעול, אך בתחום הקפה ייפרדו מהמותג הפרטי שיצרה. קפה ג'ו, שנוסדה ב־1997 על ידי דיוויד קליין, מונה 64 סניפים עם מחזור שנתי המוערך ביותר מ־130 מיליון שקל.

"כבר לפני שנה, כשהשקנו את מותג מנטה פרימיום קופי, הבנתי שאני רוצה להכניס מותג משמעותי לרשת כדי ליצור הובלה ברורה בקמעונאות הדרכים של דלק", אומר ל"כלכליסט" בן אסייג. "עם כל הכבוד, מנטה הוא לא ממש מותג קפה אלא מותג חנויות נוחות. הכנסת קפה ג'ו למתחמים תייצר לנו מסה קריטית של לקוחות שלא נכנסו עד כה למנטה".

על פי תוכניות דלק, עד סוף 2011 ייחנכו עוד 20 חנויות נוחות. בנוסף, בכוונת דלק לפתוח סניפים של בית הקפה במתחמים קמעונאיים שהיא מקימה, בין היתר בהוד השרון ובמגידו. בענף מדברים זה זמן מה על כך שקפה ג'ו עמדה למכירה, ובעבר עמד תג המחיר המוערך שלה על 50 מיליון שקל. לדברי בעלי קפה קפה המתחרה רונן נימני, "דלק פנו אלינו שנעניק להם זיכיונות, אבל רוב נקודות המכירה שלהם לא עניינו אותנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות