אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי אל על ורש"ת: בקשה לייצוגית נגד פז בגין משבר הדלק צילום: עמית שאבי

אחרי אל על ורש"ת: בקשה לייצוגית נגד פז בגין משבר הדלק

נוסעת שטיסתה נדחתה בשל העיכובים בנתב"ג לפני כשלושה שבועות, עתרה בבקשה לפיצוי בסך אלף שקל ובקשה לייצוגית בסכום שמגיע עד ל-100 מיליון שקל. בינתיים ועדות הבדיקה של משרדי התשתיות והתחבורה חוקרות את נסיבות האירוע

24.05.2011, 09:55 | ליאור גוטמן ויסמין גיל

אחרי הבקשות לתביעות ייצוגיות נגד רשות שדות התעופה (רש"ת) ונגד אל על, בעקבות משבר הדלק הסילוני (דס"ל) בנתב"ג לפני כשלושה שבועות - מצטרפת גם חברת פז לחגיגה: החברה דיווחה לבורסה כי קיבלה אתמול לידיה עתירה שהוגשה כבקשה להתקבל כתביעה ייצוגית, בגין אחריות לכאורה שהיא נושאת לזיהום שהתגלה בדס"ל. העתירה הוגשה על ידי נוסעת שטיסתה נדחתה. פז היא זכיינית אספקת הדס"ל למאגרי האכסון בנמל, באמצעות חברת הבת "נכסי תעופה". התביעה הוצגה גם כנגד גופים נוספים לרבות משרד התחבורה ורש"ת.

בהודעה לבורסה ציינה פז ש"בין עילות התביעה המפורטות בבקשה, נמנות עילות מכוח חוק הגנת הצרכן על בסיסן טוענת המבקשת להטעיה בנוגע לטיב הדלקים ולהתרשלות בכל הנוגע לאספקת דלק תקין למטוסים". עוד מציינת פז שהסכום הנתבע בתביעה האישית מסתכם בסך אלף שקל, אולם הסכום הכולל הנתבע בשם הקבוצה מגיע עד ל-100 מיליון שקל. "בשל השלב המקדמי של ההליך, אין החברה יכולה להעריך את סיכויי הבקשה", סיכמה החברה.

לפני כשלושה שבועות הופסק תדלוק המטוסים מהמיכלים בנתב"ג בעקבות חשש לזיהום שהתגלה במסננים. עשרות טיסות בוטלו ועוכבו במשך מספר ימים, רבות מהן תודלקו בסיוע מיכליות עם דלק שהובא ממאגר החירום של ישראל ועצרו לתדלוק מלא בנמלי תעופה בקפריסין או ביוון. זאת, עד שניתן האישור לחזור לפעילות תדלוק רגילה. בימים אלה פועלות שתי ועדות בדיקה שמטרתן לחקור את הגורם לזיהום, אחת של משרד התשתיות והשנייה של משרד התחבורה - כל ועדה אמורה לבדוק את ההיבטים הרלוונטיים אליה.

בדיון שנערך בנושא משבר הדלק בוועדת הכלכלה בשבוע שעבר, המשיכו הצדדים השונים להטיל, ולו ברמיזה, את האשמה אחד על השני. אנשי ענף התעופה דרשו פיצויים, הגם שלא ברור מי האחראי למשבר. "מדובר בנזקים רציניים מאוד שנכפו על חברות התעופה, על לא עוול בכפן", אמר אז סמנכ"ל הכספים באל על, נסים מלכי, "אנחנו רוצים לדעת מי האחראי לכל התהליך הזה? כלפי מי להפנות אצבע מאשימה? אנחנו רוצים פיצוי על מה שהיה".

מנכ"ל רש"ת, קובי מור, טען אז כי מקור הזיהום הינו בשרשרת אספקת הדלק שמחוץ לנמל התעופה: "גם היום אני לא יודע איפה היה הזיהום, אבל אני יכול להניח בסבירות גדולה שזה לא היה נתב"ג. שאלת הפיצוי תיבחן אחרי שנדע איפה הייתה התקלה". מנכ"ל נכסי תעופה, שמואל גוטשל, אמר אז: "יש סבירות גבוהה שזה התחיל בשרשרת הדלק בדרכו לנתב"ג. איפה בשרשרת? אין לי מושג". סמנכ"ל תפעול בתש"ן, יעקב סופרין, אמר: "הדס"ל יצא מאצלנו תקין לחלוטין".

תגיות